solenoidista
Valvoja: automies560
-
ahven
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
kysymys, että mikä ja mihinkä kytketään solenoidin käämiltä tuleva ohkasin lanka ne kaks paksumpaa ovat paikkaa löytäneet mut tää yks ei,onko foorumilaisilla tietoo . 
-
ahven
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
mutta kerroppa vielä missä se B- nasta on startti on lyhyt ja releitä ei oo yhtään kpl 
Tasavirtalaturin lataussäädin kuvassa numerolla 2 ja siinä nasta B.
http://kuvablogi.com/nayta/942522/
Vaihtovirtalaturin ollessa kyseessä säädintä ei ole ja se johto
voi mennä esim tämän kuvan mukaisesti
http://koti.mbnet.fi/matjarv/elektron/w ... 35kytk.htm
Kumpi laturi siinä on ja tuleeko solennoidiin yksi vai kaksi ohutta
johtoa?
http://kuvablogi.com/nayta/942522/
Vaihtovirtalaturin ollessa kyseessä säädintä ei ole ja se johto
voi mennä esim tämän kuvan mukaisesti
http://koti.mbnet.fi/matjarv/elektron/w ... 35kytk.htm
Kumpi laturi siinä on ja tuleeko solennoidiin yksi vai kaksi ohutta
johtoa?
-
ahven
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
laturi laitettiin vasta viikko sitten ja kun se starttas vähä huonosti purin startin ja solenoidin pään aukastua sen sisällä oli yksi hieno johdon pää irrallaan ja sen vieressä vähän paksumpi kupari johto joka menee virtalukolle ja yksi johto menee solenoidin paksuun pulttiin ja liuskan kautta startin käämille luulisin.joten sen kaikken ohkasimman johdon paikka tässä mietityttää en tiijä seleviskö tästä selostuksesta mutta katotaan.ei kehtai lähtee peri aatteesta korjaamolle 
Tuliko se vähän paksumpi johto läpi sen pakeliittipäädyn ja oli juotettuna liittimeen joka on yhteydessä virtalukkoon jos on näin niin se ohempi johdin on pitokäämin pää ja sen kuuluu olla yhdessä sen paksumman kanssa.
-
ahven
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
se no laitampa sen huomenna samaan liittimeen ja katsotaan kuinka käy savun hävittyä tarkistetaan kytkennät kiitti kuiteski tiedosta se oli tarpeeseen jos mikä sano ty--ö kun, no olkoon sanomatta 
Tarkoitit varmaan solenoidin "sisäistä" kytkentää, tässä kytkentäkaavio vähän myöhässä
http://kuvablogi.com/nayta/944835/
http://kuvablogi.com/nayta/944835/
Kahta en vaihtais, toinen on. ...
ja vielä kolmannen polven poikamies
ja vielä kolmannen polven poikamies
-
Vellu
- Kutos -nuffisti
- Viestit: 73
- Liittynyt: 15 Huhti 2007, 13:12
- Konekalustoani: Leyland 270K -73, MF25 -63, Ferguson TED -53 ......
- Paikkakunta: Pohjois-Satakunta
Jos se oli "irrallaan" niin epäilen että on käämin runkoon tuleva pää. Toinen pää siis on maissa ja toinen tulee siihen herätinvirtaliittimeen yhdesssä sen paksumman vetokäämin kanssaahven kirjoitti:laturi laitettiin vasta viikko sitten ja kun se starttas vähä huonosti purin startin ja solenoidin pään aukastua sen sisällä oli yksi hieno johdon pää irrallaan ja sen vieressä vähän paksumpi kupari johto joka menee virtalukolle ja yksi johto menee solenoidin paksuun pulttiin ja liuskan kautta startin käämille luulisin.joten sen kaikken ohkasimman johdon paikka tässä mietityttää en tiijä seleviskö tästä selostuksesta mutta katotaan.ei kehtai lähtee peri aatteesta korjaamolle
Leyland 270 Kartano 1973



