solenoidista

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

kysymys, että mikä ja mihinkä kytketään solenoidin käämiltä tuleva ohkasin lanka ne kaks paksumpaa ovat paikkaa löytäneet mut tää yks ei,onko foorumilaisilla tietoo . :?:
Wiljami
Kylmäkoskelainen
Viestit: 84
Liittynyt: 06 Huhti 2007, 18:07
Paikkakunta: Orivesi

valko-punainen käynnistinkatkaisimeen ja ruskea-kelt.
latausreleeseen jos on pötköstartti niin WE tai WL nastaan kumpi siellä sitten onkin
ei pötkö niin se on ruskea ja menee B nastaan
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

mutta kerroppa vielä missä se B- nasta on startti on lyhyt ja releitä ei oo yhtään kpl :?:
Wiljami
Kylmäkoskelainen
Viestit: 84
Liittynyt: 06 Huhti 2007, 18:07
Paikkakunta: Orivesi

Tasavirtalaturin lataussäädin kuvassa numerolla 2 ja siinä nasta B.
http://kuvablogi.com/nayta/942522/
Vaihtovirtalaturin ollessa kyseessä säädintä ei ole ja se johto
voi mennä esim tämän kuvan mukaisesti
http://koti.mbnet.fi/matjarv/elektron/w ... 35kytk.htm
Kumpi laturi siinä on ja tuleeko solennoidiin yksi vai kaksi ohutta
johtoa?
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

laturi laitettiin vasta viikko sitten ja kun se starttas vähä huonosti purin startin ja solenoidin pään aukastua sen sisällä oli yksi hieno johdon pää irrallaan ja sen vieressä vähän paksumpi kupari johto joka menee virtalukolle ja yksi johto menee solenoidin paksuun pulttiin ja liuskan kautta startin käämille luulisin.joten sen kaikken ohkasimman johdon paikka tässä mietityttää en tiijä seleviskö tästä selostuksesta mutta katotaan.ei kehtai lähtee peri aatteesta korjaamolle :?:
pepe
Kolmos -nuffisti
Viestit: 10
Liittynyt: 30 Maalis 2007, 20:11
Paikkakunta: Rauma

Tuliko se vähän paksumpi johto läpi sen pakeliittipäädyn ja oli juotettuna liittimeen joka on yhteydessä virtalukkoon jos on näin niin se ohempi johdin on pitokäämin pää ja sen kuuluu olla yhdessä sen paksumman kanssa.
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

se no laitampa sen huomenna samaan liittimeen ja katsotaan kuinka käy savun hävittyä tarkistetaan kytkennät kiitti kuiteski tiedosta se oli tarpeeseen jos mikä sano ty--ö kun, no olkoon sanomatta :lol:
Tammi
Nuhvitietäjä
Viestit: 442
Liittynyt: 19 Marras 2007, 00:23
Paikkakunta: Nunnanlahti

Tarkoitit varmaan solenoidin "sisäistä" kytkentää, tässä kytkentäkaavio vähän myöhässä :?:
http://kuvablogi.com/nayta/944835/
Kahta en vaihtais, toinen on. ...
ja vielä kolmannen polven poikamies
Vellu
Kutos -nuffisti
Viestit: 73
Liittynyt: 15 Huhti 2007, 13:12
Konekalustoani: Leyland 270K -73, MF25 -63, Ferguson TED -53 ......
Paikkakunta: Pohjois-Satakunta

ahven kirjoitti:laturi laitettiin vasta viikko sitten ja kun se starttas vähä huonosti purin startin ja solenoidin pään aukastua sen sisällä oli yksi hieno johdon pää irrallaan ja sen vieressä vähän paksumpi kupari johto joka menee virtalukolle ja yksi johto menee solenoidin paksuun pulttiin ja liuskan kautta startin käämille luulisin.joten sen kaikken ohkasimman johdon paikka tässä mietityttää en tiijä seleviskö tästä selostuksesta mutta katotaan.ei kehtai lähtee peri aatteesta korjaamolle :?:
Jos se oli "irrallaan" niin epäilen että on käämin runkoon tuleva pää. Toinen pää siis on maissa ja toinen tulee siihen herätinvirtaliittimeen yhdesssä sen paksumman vetokäämin kanssa
Leyland 270 Kartano 1973
Vastaa Viestiin