Aloittaisin ohjauksen välyste korjaamisen olkatapeista( osanumero 10 ), varmaan joutuu holkkien kohdat täytehitsaamaan ja sorvauttamaan oikeisiin mittoihin, vaihda ylempia ja alempi laakeriholkki ( osanumero 4 ja 5 ).jjj kirjoitti:mites tuo ohjauksen korjaus näissä vehkeissä tuossa minkä ostin niin oli aikas välykset ja olisko kellää kuvaa syöttöpun ajoituksista?
Useinmiten olkatappien ja kulmavarren ( osanumero 35 ) boorit kuluneet, kuin myös raidetangon varren ( 39 ), jos kiinitys hitsaamalla, rälläköi hitsausnööli pois mahdollisimman pienellä laikalla liitossaumaa kiertäen.
Kulmavarresta ja raidetangon varresta käytetään myös nimitystä "vääntiöt".
Raidetangon päissä olevat holkit ( 44 ) syytä vaihtaa, mahdollisesti myös tapit ( 55 ).
Tarkasta ohjaustangon ( 39 ) päissä olevien kulmanivelten ( 31 ja 32 ) kunto, tarvittaessa vaihdettava.
Tarkasta ohjausvivun ( 27 ) ja ristiakselin / sektoriakselin ( 20 ) boorien kunto.
Vaihda ristiakselin / sektoriakselin holkit, jos okseli on syöpynyt tiivisteen ( 25 ) kohdalta, niin täytehitsaus / sorvaus.
Simpukkamutterin ( 24 ) voi myös kääntää.
Vaihda ohjauspyörän akselin laakeri ( 4 ) uuteen.
Tuosta kuvasta http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+var ... n+osat.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; < tulee kuvat etuakselistostakin.
Akselipalkissa olevat holkit ( 2 ) kannatta myös vaihtaa, mikäli holkin reikä kulunut suureksi, teetä sorvarilla paksumpiseinäinen holkki, itse olen tettättänyt myös uuden saranatapin ( 63 ).



