Sivu 2/3
Re: Kannen tiiviste
Lähetetty: 10 Joulu 2011, 21:48
Kirjoittaja jore
Kyllä jos olisi sylinteriputki vikaa,tuossa fiigumiehen leukussa,sen nestehukka ajussa on niin iso,että sen huomaa heti.
Meillä oli aikoinaan nuhvikone,josta katkesi 4,sen putki sen vastinolakkeen kohalta,mistä se tukeutuu lohkoon.
Se teki semmosen paineen syyläriin,neste-jäähytinjärjestelmään ajaessa ettei siitä vuotomäärästä voi erehtyä,
Meni jäähytinjärjestelmä tyhjäksi muutamassa tunnissa.
Koitetaan auttaa kanssa veljiä,taitojemme,ja tietojemme mukaan,Eikä Hermoilla turhaan,eikä turhan tähen,vaan kaikki ohjeet ovat mielestäni tärkeitä,sille Henkilölle,joka neuvoa kysyy.
Re: Kannen tiiviste
Lähetetty: 10 Joulu 2011, 21:50
Kirjoittaja kari t
kari t kirjoitti:Kupliiko jäähdyttäjässä

Onko ulospäin näkyviä vuotoja, esim. vesipumpun juorureikä, jäähdyttäjä ja letkuliitokset

fiigumies kirjoitti:Ulos päin ei näy mitään vuotoja..
jamppi kirjoitti:Eihän täällä palstalla ole ennenkään mitään vuoroja jaettu auttamisen suhteen
Paska juttu fiigumiehelle kun eka sanoo että konepelti pois
Vedet lasketaan pois
Pakari irti
Ilmansuodattimen letku irti
Venakoppa pois
Venttiilikoneisto pois
Lämpömittarin piuha pois
Letkut irti
Kannenpultit irti ja kansi syliin
Sen jälkeen todetaan että vesivuoto löyty vaikka jäähdyttäjstä
Anteeks vaan jos kysyin kuka antaa neuvoja, mutta fiikumieshän tuossa aiemmin totesi ettei ulospäin näkyviä vuotoja ole

Re: Kannen tiiviste
Lähetetty: 10 Joulu 2011, 22:02
Kirjoittaja jamppi
Ei siinä mitään anteeksipyytämistä ole, seuraavan kerran kerrot heti mitä tehdään
Ei ole yksi eikä kaksi kertaa kun jäähdytysnetsttä vuotaa siten että tihkuessaan se haihtuu ilmen että jälkiä jää
Ihan noviisi en ole näissä remppahommissa mutta en myöskään kaikentaitava vaan menen niillä opeilla
mitkä päänuppiin on iskostunut
Minusta tämmöset nokittelut puolin eikä toisin johda mihinkään positiiviseen lopputulokseen
Re: Kannen tiiviste
Lähetetty: 10 Joulu 2011, 22:08
Kirjoittaja jore
Niin teki kyllä.(fiigumies kyseli)
Vaan onko se kannenirrotus ohjeen-kannentiivisteen vaihto-ohjeen anto,nyt niin minuuttipeliä??.
Kyllä fiigumies sen ohjeen saa sulta kari t,tai minulta,tai keneltä muulta tahansa tähänkin topiikkiin kirjoittaneelta kerhon jäseneltä.
Ja olen ite ajatellut tämän foorumin niin,että tässä yhteistyöllä näitä ongelmia pyritään ratkomaan.
Yhteistyötä tämä vaatii.
Re: Kannen tiiviste
Lähetetty: 10 Joulu 2011, 22:44
Kirjoittaja kari t
jore kirjoitti:Niin teki kyllä.(fiigumies kyseli)
Vaan onko se kannenirrotus ohjeen-kannentiivisteen vaihto-ohjeen anto,nyt niin minuuttipeliä??.
Kyllä fiigumies sen ohjeen saa sulta kari t,tai minulta,tai keneltä muulta tahansa tähänkin topiikkiin kirjoittaneelta kerhon jäseneltä.
Ja olen ite ajatellut tämän foorumin niin,että tässä yhteistyöllä näitä ongelmia pyritään ratkomaan.
Yhteistyötä tämä vaatii.
Ei ole minuuttipeliä, ei, mutta, minä vain olen sellainen, jos ja kun, joku kysyy neuvoa niin parhaani mukaan pyrin antamaan neuvot välittömästi enkä joskus tulevaisuudessa.
Aikoinaan olen saanut x puheenjohtajalta kovaakin palautetta kun olen julkisesti foorumilla luvannut antaa jotain neuvoja x kyselijälle, joten tuntuu vaikealta tämä neuvojen antaminen ilman johtajien lupaa.
Re: Kannen tiiviste
Lähetetty: 10 Joulu 2011, 23:13
Kirjoittaja jore
En ota kiistoihin kantaa.
Fiigumies on esittänyt tänään klo 00.23 tämän kysymyksen.
Toivon yhteistyötä edelleen,jäsenien kesken.
Re: Kannen tiiviste
Lähetetty: 11 Joulu 2011, 13:40
Kirjoittaja fiigumies
Kannentiivisteen on vaihtanut yks kyläläinen joka harrastaa autojen ja koneiden korjausta ja putket oli kunnossa, mutta se oli sanonu että jälki kiristystä ei tarvitse tehdä

Re: Kannen tiiviste
Lähetetty: 11 Joulu 2011, 13:47
Kirjoittaja jore
Kyllä se jälkikiristys on aina tehtävä,kun on ajanut koneen kasauksen jälkeen muutamia tunteja.
Siinä yllättyy,kuinka paljon ne pultit kiristyy.
Re: Kannen tiiviste
Lähetetty: 11 Joulu 2011, 13:50
Kirjoittaja jamppi
Sitä kiristystä voi vieläkin kokeilla, joskus siitä on ollut apuakin
Paljonkos se sitä nestettä oikein hukkaa ja missä ajassa
Re: Kannen tiiviste
Lähetetty: 11 Joulu 2011, 14:48
Kirjoittaja NuffiPekka
Jälkikiristys on aivan ehdoton juttu. Empä kyllä koneitani antaisi sellaisen "asentajan" käsiin joka tuollaista esittää. Olen samaa mieltä että sitä jälkikiristystä kannattaisi vieläkin ensiapuna kokeilla, voisi auttaakin. Mitä luokkaa tuo nestehävikki oikein on ollut? Kahvikupillinen silloin tällöin vai enempi ja useammasti, tuo määrä voisi myös kertoa jotain.
Re: Kannen tiiviste
Lähetetty: 11 Joulu 2011, 14:50
Kirjoittaja kari t
fiigumies kirjoitti:Kannentiivisteen on vaihtanut yks kyläläinen joka harrastaa autojen ja koneiden korjausta ja putket oli kunnossa, mutta se oli sanonu että jälki kiristystä ei tarvitse tehdä

Leukun käyttöohjekirjan mukaan: Kiristä kaikki mutterit vähän kerrallaan alla olevassa järjestyksessä oikeaan kireyteen ( ks. tekniset tiedot ) ( 13,8 kpm ). Käytä moottori käyntilämpötilaan ja sitten käytä vielä puoli tuntia. Kun moottori on kuuma, löysää ( puoli kierrosta ) ja välittömästi kiristä kutakin mutteria annetussa järjestyksessä oikeaan kireyteen.
Re: Kannen tiiviste
Lähetetty: 11 Joulu 2011, 16:38
Kirjoittaja fiigumies
n.10km ajaa määränpäähän ja takaisin ja sen jälkee joutu lisäämänn 4l nestettä, tyhjällä kärryllä sinne ja puukuorman kanssa takaisin..
Re: Kannen tiiviste
Lähetetty: 11 Joulu 2011, 16:46
Kirjoittaja Joonas Potkonen
No nyt on hyvät selventävät lukemat!
Asia on kyllä nyt niin, että jonnekkin neste katoaa kun määrät on noin valtavat.
Tuon kyllä luulisi ulospäin näkyvän.
Onko teillä järjestelmässänne minkäänlaista paisuntasäiliötä vai meneekö maahan letku syylärin korkista?
Tehnee kuitenkin painetta järjestelmään/kuplii käydessä vai todella eikö? Yleensä kuuluu tuo ensimmäisinä oireina.
Nyt pitää kyllä kolleegoilta kysyä, kun en ole varma aivan, että kansi auki vai uusintakiristys?
Oma kone jos olisi ja aikaa räpeltää niin jälkikiristystä vielä koettaisin, mutta voinee olla jo viisainta turvautua kannentiivisteen vaihtoon, kannen suoruuden tarkastukseen (koneistamolla), putkien tarkastukseen myös samalla ja korkeuksien mittaukseen sekä sitten remontin jälkeen jälkikiristys lämpimäksi ajon jälkeen, uusi kiristys 50 h jälkeen vielä kolmannen kerran!
Re: Kannen tiiviste
Lähetetty: 11 Joulu 2011, 16:50
Kirjoittaja fiigumies
Paisunta säiliöön menee letku, mutta ei sinnekään 1l säiliöön 4l mahdu millään, kerran ajelin tuolla metsässä leukulla ja ajoin talliin, jäähyttäjä kupli ja kiehu, termostaattia ei ole ollut pitkään aikaan paikalla..
Re: Kannen tiiviste
Lähetetty: 11 Joulu 2011, 18:49
Kirjoittaja Leukkumies
"Ryytääkö" jäähdyttäjän korkin? Minkäväristä neste on?