Kannen tiiviste

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

jore
Nuhvitietäjä
Viestit: 317
Liittynyt: 11 Heinä 2011, 22:01
Konekalustoani: fordson pover-major
Paikkakunta: Hyrynsalmi

Kyllä jos olisi sylinteriputki vikaa,tuossa fiigumiehen leukussa,sen nestehukka ajussa on niin iso,että sen huomaa heti.
Meillä oli aikoinaan nuhvikone,josta katkesi 4,sen putki sen vastinolakkeen kohalta,mistä se tukeutuu lohkoon.
Se teki semmosen paineen syyläriin,neste-jäähytinjärjestelmään ajaessa ettei siitä vuotomäärästä voi erehtyä,
Meni jäähytinjärjestelmä tyhjäksi muutamassa tunnissa.
Koitetaan auttaa kanssa veljiä,taitojemme,ja tietojemme mukaan,Eikä Hermoilla turhaan,eikä turhan tähen,vaan kaikki ohjeet ovat mielestäni tärkeitä,sille Henkilölle,joka neuvoa kysyy.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5129
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

kari t kirjoitti:Kupliiko jäähdyttäjässä :?: Onko ulospäin näkyviä vuotoja, esim. vesipumpun juorureikä, jäähdyttäjä ja letkuliitokset :?:
fiigumies kirjoitti:Ulos päin ei näy mitään vuotoja..
jamppi kirjoitti:Eihän täällä palstalla ole ennenkään mitään vuoroja jaettu auttamisen suhteen
Paska juttu fiigumiehelle kun eka sanoo että konepelti pois
Vedet lasketaan pois
Pakari irti
Ilmansuodattimen letku irti
Venakoppa pois
Venttiilikoneisto pois
Lämpömittarin piuha pois
Letkut irti
Kannenpultit irti ja kansi syliin
Sen jälkeen todetaan että vesivuoto löyty vaikka jäähdyttäjstä
Anteeks vaan jos kysyin kuka antaa neuvoja, mutta fiikumieshän tuossa aiemmin totesi ettei ulospäin näkyviä vuotoja ole :wink:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5158
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

Ei siinä mitään anteeksipyytämistä ole, seuraavan kerran kerrot heti mitä tehdään
Ei ole yksi eikä kaksi kertaa kun jäähdytysnetsttä vuotaa siten että tihkuessaan se haihtuu ilmen että jälkiä jää

Ihan noviisi en ole näissä remppahommissa mutta en myöskään kaikentaitava vaan menen niillä opeilla
mitkä päänuppiin on iskostunut

Minusta tämmöset nokittelut puolin eikä toisin johda mihinkään positiiviseen lopputulokseen
Mukana kuin peräpukama!
jore
Nuhvitietäjä
Viestit: 317
Liittynyt: 11 Heinä 2011, 22:01
Konekalustoani: fordson pover-major
Paikkakunta: Hyrynsalmi

Niin teki kyllä.(fiigumies kyseli)
Vaan onko se kannenirrotus ohjeen-kannentiivisteen vaihto-ohjeen anto,nyt niin minuuttipeliä??.
Kyllä fiigumies sen ohjeen saa sulta kari t,tai minulta,tai keneltä muulta tahansa tähänkin topiikkiin kirjoittaneelta kerhon jäseneltä.
Ja olen ite ajatellut tämän foorumin niin,että tässä yhteistyöllä näitä ongelmia pyritään ratkomaan.
Yhteistyötä tämä vaatii.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5129
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

jore kirjoitti:Niin teki kyllä.(fiigumies kyseli)
Vaan onko se kannenirrotus ohjeen-kannentiivisteen vaihto-ohjeen anto,nyt niin minuuttipeliä??.
Kyllä fiigumies sen ohjeen saa sulta kari t,tai minulta,tai keneltä muulta tahansa tähänkin topiikkiin kirjoittaneelta kerhon jäseneltä.
Ja olen ite ajatellut tämän foorumin niin,että tässä yhteistyöllä näitä ongelmia pyritään ratkomaan.
Yhteistyötä tämä vaatii.
Ei ole minuuttipeliä, ei, mutta, minä vain olen sellainen, jos ja kun, joku kysyy neuvoa niin parhaani mukaan pyrin antamaan neuvot välittömästi enkä joskus tulevaisuudessa.
Aikoinaan olen saanut x puheenjohtajalta kovaakin palautetta kun olen julkisesti foorumilla luvannut antaa jotain neuvoja x kyselijälle, joten tuntuu vaikealta tämä neuvojen antaminen ilman johtajien lupaa.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
jore
Nuhvitietäjä
Viestit: 317
Liittynyt: 11 Heinä 2011, 22:01
Konekalustoani: fordson pover-major
Paikkakunta: Hyrynsalmi

En ota kiistoihin kantaa.
Fiigumies on esittänyt tänään klo 00.23 tämän kysymyksen.
Toivon yhteistyötä edelleen,jäsenien kesken.
fiigumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1701
Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi

Kannentiivisteen on vaihtanut yks kyläläinen joka harrastaa autojen ja koneiden korjausta ja putket oli kunnossa, mutta se oli sanonu että jälki kiristystä ei tarvitse tehdä :shock:
-fiigumies-
jore
Nuhvitietäjä
Viestit: 317
Liittynyt: 11 Heinä 2011, 22:01
Konekalustoani: fordson pover-major
Paikkakunta: Hyrynsalmi

Kyllä se jälkikiristys on aina tehtävä,kun on ajanut koneen kasauksen jälkeen muutamia tunteja.
Siinä yllättyy,kuinka paljon ne pultit kiristyy.
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5158
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

Sitä kiristystä voi vieläkin kokeilla, joskus siitä on ollut apuakin

Paljonkos se sitä nestettä oikein hukkaa ja missä ajassa
Mukana kuin peräpukama!
NuffiPekka
Nuhvitietäjä
Viestit: 407
Liittynyt: 08 Touko 2011, 13:42
Konekalustoani: Nuffield 3 DL -59, Nuffield 4 DM KKK -60, Nuffield 460 -63, Nuffield 460 Riuku-Vammas -63, koesarjan n:o 54 Valmet 15, Belarus 420 -77,Belarus MTZ 50 -69
NLCF r.y jäsen Nro: 218
Paikkakunta: Perho

Jälkikiristys on aivan ehdoton juttu. Empä kyllä koneitani antaisi sellaisen "asentajan" käsiin joka tuollaista esittää. Olen samaa mieltä että sitä jälkikiristystä kannattaisi vieläkin ensiapuna kokeilla, voisi auttaakin. Mitä luokkaa tuo nestehävikki oikein on ollut? Kahvikupillinen silloin tällöin vai enempi ja useammasti, tuo määrä voisi myös kertoa jotain.
Vähän päivässä - eikä viikossakaa palijo mittää...
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5129
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

fiigumies kirjoitti:Kannentiivisteen on vaihtanut yks kyläläinen joka harrastaa autojen ja koneiden korjausta ja putket oli kunnossa, mutta se oli sanonu että jälki kiristystä ei tarvitse tehdä :shock:
Leukun käyttöohjekirjan mukaan: Kiristä kaikki mutterit vähän kerrallaan alla olevassa järjestyksessä oikeaan kireyteen ( ks. tekniset tiedot ) ( 13,8 kpm ). Käytä moottori käyntilämpötilaan ja sitten käytä vielä puoli tuntia. Kun moottori on kuuma, löysää ( puoli kierrosta ) ja välittömästi kiristä kutakin mutteria annetussa järjestyksessä oikeaan kireyteen.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
fiigumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1701
Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi

n.10km ajaa määränpäähän ja takaisin ja sen jälkee joutu lisäämänn 4l nestettä, tyhjällä kärryllä sinne ja puukuorman kanssa takaisin..
-fiigumies-
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7384
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

No nyt on hyvät selventävät lukemat!

Asia on kyllä nyt niin, että jonnekkin neste katoaa kun määrät on noin valtavat.
Tuon kyllä luulisi ulospäin näkyvän.

Onko teillä järjestelmässänne minkäänlaista paisuntasäiliötä vai meneekö maahan letku syylärin korkista?

Tehnee kuitenkin painetta järjestelmään/kuplii käydessä vai todella eikö? Yleensä kuuluu tuo ensimmäisinä oireina.

Nyt pitää kyllä kolleegoilta kysyä, kun en ole varma aivan, että kansi auki vai uusintakiristys?

Oma kone jos olisi ja aikaa räpeltää niin jälkikiristystä vielä koettaisin, mutta voinee olla jo viisainta turvautua kannentiivisteen vaihtoon, kannen suoruuden tarkastukseen (koneistamolla), putkien tarkastukseen myös samalla ja korkeuksien mittaukseen sekä sitten remontin jälkeen jälkikiristys lämpimäksi ajon jälkeen, uusi kiristys 50 h jälkeen vielä kolmannen kerran!
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
fiigumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1701
Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi

Paisunta säiliöön menee letku, mutta ei sinnekään 1l säiliöön 4l mahdu millään, kerran ajelin tuolla metsässä leukulla ja ajoin talliin, jäähyttäjä kupli ja kiehu, termostaattia ei ole ollut pitkään aikaan paikalla..
-fiigumies-
Leukkumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1126
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
NLCF r.y jäsen Nro: 023
Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa

"Ryytääkö" jäähdyttäjän korkin? Minkäväristä neste on?
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla :D[/quote]
Vastaa Viestiin