Yleistä keskustelua mistä vain
Valvoja: automies560
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1701
- Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
- Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
Mikähä se vois olla ladassa vikana kun lataa päälle 15 volttia, uus laturikin on, mutta vielä lataa liikaa, akku mahollisesti? Se on vanhalla laturilla kiehunu jonkun verran ylikin kun ei heti tullu huomattua, että lataa liikaa..
-fiigumies-
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 594
- Liittynyt: 18 Helmi 2010, 09:36
- Paikkakunta: Kuusamo
Eiköhän siinä ole releellä toimiva jännitteensäädin, varmaan sen toiminta pitäisi jotenkin saada testattua.fiigumies kirjoitti:Mikähä se vois olla ladassa vikana kun lataa päälle 15 volttia, uus laturikin on, mutta vielä lataa liikaa, akku mahollisesti? Se on vanhalla laturilla kiehunu jonkun verran ylikin kun ei heti tullu huomattua, että lataa liikaa..
Muistelen n. 30 vuotta sitten tapahtuneita asioita
Pinoteksia pintaan, niin vanhakin näyttää ....
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Tuo säädin on rikki. Eli tuo vasemmanpuoleinen mötikkä.http://katalog.bos.ru/01/regul.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1701
- Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
- Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
Vanhaan laturiin laitettiin uus säädin ja silti lataa liikaa, Venäjältä ostettu eilen uus laturi kokonaan ja siinä säädin mukana ja silti lataa liikaa...
-fiigumies-
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Venakko pelaa varman päälle, et lataa ainakin riittävästi.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 469
- Liittynyt: 15 Maalis 2014, 21:05
- Konekalustoani: Nuffield 3DL, Belarus 400, David Brown 990
- Paikkakunta: Tuusula
Mittasin joskus Ladan latausjännitteen kylmänä ja aika tasan 15 volttia oli jännite. Sillä jännitteellä alkaa saamaan akun täyteen. Se on hyvä olla akku täynnä, kun aletaan pakkasesta moottoria käynnistämään. Tarkistaisin nyt ensin sen jännitemittarin. Oletan että latausvalo toimii? Jos se oikeasti ylilataa, niin D+ johtoa pitkin lähtisin vikaa etsimään. Sitten tietysti ihan normaalit jännitehäviömittaukset laturin rungosta akun miinukseen, sekä koriin ja laturin B+:sta akun plussaan. Jos latauksen saa lämpöisenä alle 15 voltin, niin se on mielestäni ok. Täytyy muistaa, että esimerkiksi saksalaiset eivät osaa akkua ladata riittävällä jännitteellä, vaan akut on koko ajan tyhjinä tai vain puolilleen varautuneita.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Mittaa yleismittarilla akunnavoista, jos valot ja lämppärin puhallin päällä tulee vielä yli 15 volttia niin sitten lataa liikaa.
Yleensä lataus jännite ilman virrankuluttajia 14-14,4 volttia.
Yleensä lataus jännite ilman virrankuluttajia 14-14,4 volttia.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ei oikein kyl sais mennä yli 14.6v maksimit....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Siis semmonen yleismittariko?fiigumies kirjoitti:Yli 15 näyttää valot ja puhallin päällä, jännite mittari toimii, on kokeiltu toises autossa..
Paljon on akun jännite kun Sergei on sammuksissa?
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1701
- Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
- Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
Yleismittari joo, almeraan näytti 14.5 valot, radio ja puhallin päällä tyhjäkäynnillä, täytyy huomen mitata ladan akusta sammuksis..
-fiigumies-
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
13.6-14.4 on normi jännite likimain täydeltä akulta navoista mitattuna, tyhjäkäynnillä, kuormalla tai ilman .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 469
- Liittynyt: 15 Maalis 2014, 21:05
- Konekalustoani: Nuffield 3DL, Belarus 400, David Brown 990
- Paikkakunta: Tuusula
Kuulostaa siltä, että yleismittari näyttää yläkanttiin. Ladat lataavat hyvin, mutta Nipponit eivät taida samaan kyetä. 14,5 kuulostaa äkkiseltään aika korkealta Nipponen latausjännitteeltä. Saksalainen lataa jotain 13,6V, jolla ei akku täyteen varaudu. Kokeile nyt ihan ensin toisella yleismittarilla.