Rattiakselin laakeri
Valvoja: automies560
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Aika hankalaa sen laakerin irrottaminen on ilman akselin irrotusta mutta sopivilla ulosvetäjillä onnistuu.
Mutta jos laakeri on hajonnu niin romut on simpukkkotelossa.
Tuossahan tarvis olla hieman normaalista poikkeava laakeri kun rattiakselin kulma muuttuu ohjausta käännettäessä, tosin on mulla ainakin yhdessä ihan tavan laakeri.
Mutta jos laakeri on hajonnu niin romut on simpukkkotelossa.
Tuossahan tarvis olla hieman normaalista poikkeava laakeri kun rattiakselin kulma muuttuu ohjausta käännettäessä, tosin on mulla ainakin yhdessä ihan tavan laakeri.
Mukana kuin peräpukama!
räjäytyskuva löytynee tuolta karit:n kuvista..>> http://www.nuhvi.net/foorumi/viewtopic.php?f=1&t=5670" onclick="window.open(this.href);return false;
One thistle, maybe two among the roses.
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
akseli irtoaa alapäästä ihan kiertämällä ulos ja ainakin minä oon sen sinne onnistunu useemmankin kerran kiertämään takaisin paikalleen simpukkaa avaamatta
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Kyllä, isäukkokin sai rattiakselin takas paikalleen kiertämällä, ja metässä ollessaan. Sitten tehtin semmonen pantaviritys siihen ettei akseli päässyt enää nousemaan.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
itekki sain sen akselin simpukkan ollessa paikoillaan, kaveri ohjas meisselin kärjellä öljypropusta. Laakerin mitat haussa ketjusta löytyy oikea laakeri, itse ainakin sain sen ohjeilla sopivan 460 nuhviin.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Ahaa, eli se on mahdollista saada takaisin kiertämällä Itse aikoinaan mietin että ei se onnistu kumminkaan , joten tuli simpukka purettu kokonaa, toki kopittomassa nuffissa se ei kummoinen temppu ole:)
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Nostetaas tätä aihetta hiukan eli rattiakselinlaakeria en ole vielä vaihtanu ja kysymys kuulu et onko akselissa vasen vai oikeakätiset kierteet.kun en saanu sitä pyöritettyä mihkään..ongelmana on tuo jäykkyys ohjauksessa.toki ohjausvaihteessa ei ole öljyääkän eikä ne sielä pysynytkään kun laitoin vuosi jostain kytkimen puolelta pikkuhiljaa.en sitä sitten tarkemmin tutkinut ja annoin asian olla.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 58
- Liittynyt: 11 Elo 2018, 17:22
- Konekalustoani: 342, TZ-4K-14
- Paikkakunta: Oripää
Tästä apuja https://www.youtube.com/watch?v=LOb3bN8ps4w" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5086
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Varmaan jollakin on tuohon tarkoitukseen sopivat kalvaimet, minä olen käyttänyt hoonia kyseiseen homaan.
https://www.ikh.fi/fi/search/hooni" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.ikh.fi/fi/search/hooni" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !