270 ja muutama kysymys.
Valvoja: automies560
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 40
- Liittynyt: 09 Maalis 2017, 17:18
- Konekalustoani: Leyland 270 -73 Kartano
Aloitteleva harrastaja tarvitsee vähän lisäinfoa. Eli vasemmalla ohjaamossa on lähes samanlainen vipu kun oikealla on käsijarrukahva. Mitä siitä tapahtuu/pitäisi tapahtua? Ja myöskin vasemmalla on poljin lähes samalla kohtaa kun lukon poljin oikealla. Mitäs se vasemman puoleinen tekee? Kiitokset jo tässä vaiheessa.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Molemmilla hoidetaan ulosoton kytkimen aukaisu ja kiinnitys, eli vetämällä vipu ylös lukkoon, voidaan ulosotto kytkeä päälle siitä istuimen vierestä vasemmalla löytyvällä vivulla.
Poljin vaikuttaa samaan, mutta ei mene lukkoon.
Se poljin on kätevä, esim. paalatessa painat mutkassa polkimella ulosoton sammuksiin, käännät tiukan mutkan ja nostat jalan polkimelta -> taas pyörii paalain ja mutkan sai ajaa vauhdilla, ei raklattaneet ulosottoakselin nivelet vaikka kaarsi tiukasti. Tai sitten sammuttaa lingon ikkunoiden alla ja nurkalla taas jalka ylös ja lumi lentää.
Poljin vaikuttaa samaan, mutta ei mene lukkoon.
Se poljin on kätevä, esim. paalatessa painat mutkassa polkimella ulosoton sammuksiin, käännät tiukan mutkan ja nostat jalan polkimelta -> taas pyörii paalain ja mutkan sai ajaa vauhdilla, ei raklattaneet ulosottoakselin nivelet vaikka kaarsi tiukasti. Tai sitten sammuttaa lingon ikkunoiden alla ja nurkalla taas jalka ylös ja lumi lentää.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.