Ohjaustehostin 465/460

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

04 Tammi 2008, 22:25

Käykö 4/65 ohjaustehostinpaketti 460? Epäilen että ei, mutta tarkistetaan :D
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
MTM
Nuhvitietäjä
Viestit: 304
Liittynyt: 15 Marras 2007, 12:30
Paikkakunta: Sukeva

05 Tammi 2008, 13:59

Meillä olleen 4/65:n osat eivät olisi käyneet sovittelematta. Startin edessä olevalle pumpulle pitää runkoon tehdä kolo, etuakselikin vähän erilainen jne.
Mutta kaikki käy, kun vähän leikkaa, liittää ja suunnittelee.
Kyselin tehostinta 10-60:een. Tässä vastaus yhdeltä myyjältä:

Silloin kun niitä tuli edellinen kuorma, meni yksi myös Nuffi 10/60:een.
Siihen en mielelläni möisi kyseistä sarjaa, koska
- pumpun kierrokset tulevat hiukan liian suuriksi, kun on kampiakselin hihnapyörän läpimitta vähän suuri (öljyt kuumuu)
- työliike sylinterillä on 285 mm, eli nuffi tarvii noin 320 mm tai enempi.
- tehdas on lupaillut pitemmällä työliikkeellä olevaa sarjaa joskus tulevaisuudessa.

Näyttää, että tälle miehelle on pienenä syötetty kalkkitabletteja: On kasavanut selkärankaa kieltäytyä myymästä, jos tavara ei ole sopivaa...
Omaan pörssi-ilmoitukseeni ei ole tullut kuin yksi vastaus.
Viimeksi muokannut MTM, 05 Tammi 2008, 14:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Työn iloa ja onnistumisen riemua vahvalla kotimaisella.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

05 Tammi 2008, 14:01

MTM kirjoitti:Meillä olleen 4/65:n osat eivät olisi käyneet sovittelematta. Startin edessä olevalle pumpulle pitää runkoon tehdä kolo, etuakselikin vähän erilainen jne.
Mutta kaikki käy, kun vähän leikkaa, liittää ja suunnittelee.
Kyselin tehostinta 10-60:een. Tässä vastaus yhdeltä myyjältä:
Silloin kun niitä tuli edellinen kuorma, meni yksi myös Nuffi 10/60:een. Siihen en mielelläni möisi kyseistä sarjaa, koska
- pumpun kierrokset tulevat hiukan liian suuriksi, kun on kampiakselin hihnapyörän läpimitta vähän suuri (öljyt kuumuu)
- työliike sylinterillä on 285 mm, eli nuffi tarvii noin 320 mm tai enempi.
- tehdas on lupaillut pitemmällä työliikkeellä olevaa sarjaa joskus tulevaisuudessa.

Omaan pörssi-ilmoitukseeni ei ole tullut kuin yksi vastaus.
Olet kysellyt varmaan -SS- nimimerkin kauppaamia tehostinsarjoja http://www.viistonninen.com


Itselleni on tullut kaksi yhteydenottoa lehti ilmoitukseen, yksi mersun tehostinsarja ja yksi 465.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
MTM
Nuhvitietäjä
Viestit: 304
Liittynyt: 15 Marras 2007, 12:30
Paikkakunta: Sukeva

05 Tammi 2008, 14:05

Jep!
Työn iloa ja onnistumisen riemua vahvalla kotimaisella.
peccis
Vitos -nuffisti
Viestit: 50
Liittynyt: 24 Syys 2013, 08:58
Konekalustoani: Nuhvi 4/65
Paikkakunta: Rovaniemi

07 Heinä 2016, 07:25

Sanokaapa miten lähen säätämään tätä 465:n ohjaustehostinta kun oma järki on jo tämän suhteen loppunut... porasin tuohon vanttiruuviin uudet reijät molempiin päihin ja laitoin putkisokat ja siinä ei ole enää välystä, mutta siltikään tehostin ei lähde mukaan. Tehostin toimii kyllä kun säätää jonmpaan kumpaan laitaan, mutta keskiasennossa ei. Sylinterin päässä on hieman välystä, mutta ei mielestäni niin paljon että se siitä olisi kiinni. Mikä se kartiopultti on mistä aiemmin tässä ketjussa oli puhetta?

Kuva
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5086
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

07 Heinä 2016, 08:52

Nosta keula pukkien päälle, kaveri ohjaamoon pyöritelemään rattia
Käännä pyörät suoraan, sammuta mootori.
Irroita vanttiruuvi.
Hae perussäätö ventiilin säätöruuvilla pyörittämällä ruuvi kiinni. Säädä vanttiruuvia siten että tappi menee paikoileen. Aukaise säätöpulttia 1,5 kierrosta.
Käynnistä mootori.
Lopullinen säätö haetaan vanttiruuvilla, jos ohjaus kääntyy jompaan kumpaan suuntaa, säädä vanttiruuvin pituutta.
Jäsenten lehdessä nro.2/2011 tarkemmat ohjeet, lehti löytyy jäsenten kirjastosta.
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+var ... in+002.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
peccis
Vitos -nuffisti
Viestit: 50
Liittynyt: 24 Syys 2013, 08:58
Konekalustoani: Nuhvi 4/65
Paikkakunta: Rovaniemi

07 Heinä 2016, 09:39

Mikä on venttiilin säätöruuvi?
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5086
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

07 Heinä 2016, 10:35

Tuo pultti missä on meisseliura päässä / lukitusmutteri.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Vastaa Viestiin