Leyland 272 ja kytkin jää päälle.

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

Onion
Vitos -nuffisti
Viestit: 38
Liittynyt: 17 Syys 2014, 09:14
Konekalustoani: 272
NLCF r.y jäsen Nro: 246
Paikkakunta: Kymi

12 Tammi 2016, 18:34

Leukku lepäili syyskuusta asti pihan perällä kunnes tänään väänsin ketjut niskaan ja kävin hakemassa talvikauden dieselit tankkiin kun oli vähän tahmea startti jo kesälaadulla :roll:
Työntelin tuossa sitten näitä kymiläisen "ensilumia" äskettäin ja huomasin että kytkin jää päälle ja ottaa uudestaan kiinni vasta useamman sekunnin kuluttua. Sen verran pimeää ja huono keli että tarkempi tarkastelu jääköön huomiseen mutta valmiita vinkkejä ns. Herkistys paikkoihin ottaisin mieluusti vanhoilta jermuilta vastaan.

Jäässä/kohteessa/ruosteessahan tuolla selvästi jotain on kun ales menee kytkinpoljin kyllä mutta ylös nousee hitaasti ja senkin jälkeen menee vielä aimo tovi ennenkuin matka jatkuu.
Leukkumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1126
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
NLCF r.y jäsen Nro: 023
Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa

12 Tammi 2016, 18:56

Onko kyseessä vanhempi valkolakkikoppimalli mekaanisella kytkimellä vai uudempi Q-hytillinen nestetoimisella kytkimellä?
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla :D[/quote]
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

12 Tammi 2016, 19:23

Mahtaa kytkinhaarukan poikittaisakselit jumia, eli siinä eturungossa on neljä reikää, toisella puolen on ne vivustot joilla kytkintä käytetään ja toisella puolen rungossa vain reijät usein tulpattu "korkkikorki"tulpat. Sinne rost offia crctä tms. niin alkaa liikkumaan. yleensä.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Onion
Vitos -nuffisti
Viestit: 38
Liittynyt: 17 Syys 2014, 09:14
Konekalustoani: 272
NLCF r.y jäsen Nro: 246
Paikkakunta: Kymi

12 Tammi 2016, 20:31

Leukkumies: olikohan tuo -78 ja ahtaalla q-cap ohjaamalla käsittääkseni.
En tiennytkään että tähän kerettiin tekemään joku ns. Faceliftikin.

Nuffieldmaster:
Kiitos vinkistä, täytyy huomenna vilkaista josko tuosta olis apua.
Vastaa Viestiin