Omalla noloudella sain särjettyä ulosoton, mutta mikähän siihen sitten tuli?
Hydrauliikan/ulosoton käyttövipu ei tee mitään, eli hydraulipumppua ei saa pois päältä ja ulosotto ei kytkeydy päälle. Nostolaitteet pelaa kyllä.
Ulosotto pyörii kyllä hitaasti, mutta voimanpaskaa ei tuu pihaustakaan.
270 ulosotto ei toimi
Valvoja: automies560
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5158
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Tarkista ensimmäisenä käyttövipu ettei ole hypänny booreistaan.
Jos se on ok niin sitten vaan peräkonttia suolistamaan, kyllä se vika löytyy ajastaan
Ja voihan olla että voa:n kytkin on särkynyt
Jos se on ok niin sitten vaan peräkonttia suolistamaan, kyllä se vika löytyy ajastaan
Ja voihan olla että voa:n kytkin on särkynyt
Mukana kuin peräpukama!
-
Joonas Potkonen
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7384
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Siirtäjä vääntynyt jos olet tarkastanut, ettei ulosoton vivuston ulkoisissa osissa ole vikaa ts. ei pyöri akselin ympärillä tyhjää.
Jos sisään menevä akseli on yhtä puuta vivun kanssa niin kontti pois.
Jos sisään menevä akseli on yhtä puuta vivun kanssa niin kontti pois.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
Joonas Potkonen
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7384
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Ei siellä voimanottokytkintä ole erikseen, mutta pieni mahdollisuus olisi, että voa kytkin luistaa niin, että hydepumppu jaksaisi pyöriä.
Onko voimanotto vielä sitä mallia, että sen kytkentä kaaressa on kolme asentoa? Pois - Hydrauliikka - PTO ja hydrauliikka ja nyt on ikäänkuin keskiasennossa kokoajan?
Kun 270:ssä konttimalli juuri jossain vaiheessa vaihtuu niin, että kytkentä tulee booriakselin sijasta kytkentäholkilla. Kuulostaisi vielä siltä "nuffinaikaselta" tuo ja nyt vain on siirtohaarukka poikki tai jotain.
Onko voimanotto vielä sitä mallia, että sen kytkentä kaaressa on kolme asentoa? Pois - Hydrauliikka - PTO ja hydrauliikka ja nyt on ikäänkuin keskiasennossa kokoajan?
Kun 270:ssä konttimalli juuri jossain vaiheessa vaihtuu niin, että kytkentä tulee booriakselin sijasta kytkentäholkilla. Kuulostaisi vielä siltä "nuffinaikaselta" tuo ja nyt vain on siirtohaarukka poikki tai jotain.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Nyt on kontti avattu ja vika löytyi. Siirtohaarukka on jotakuinkin täystuhon kärsinyt. Mistä saisin hankittua siirtohaarukan ja mahdollisesti (riippuu hinnasta) ulosottoakselin?
Tekisi mieli samalla vaihataa uudet tiivisteet nostolaitesylinteriin, mutta saako siihen valmiita sarjoja?
Tekisi mieli samalla vaihataa uudet tiivisteet nostolaitesylinteriin, mutta saako siihen valmiita sarjoja?
-
jusape
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8943
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Kysäseppä haarukka, ja vaikka muita osia, Lasselta, Järviseudun Traktori .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
kari t
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5129
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Olikos 270:sessä jo lyhyt tumppi tuo vo-akseli, vaiko pitempi

Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
Joonas Potkonen
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7384
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
kummatkin. vaihtuu kesken.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
kari t
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5129
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Muistelin että itsellä olis pitempi, eipä sitten enään olutkaan.
Kanattaa kysellä muiltakin toimioilta suomesta, esim. Mähöseltä sain kohtuuhinnalla leukun jarruakselit ja alennuspyörät.
http://www.nuhvi.net/index.php/fi/tietopankki/varaosat" onclick="window.open(this.href);return false;
Kanattaa kysellä muiltakin toimioilta suomesta, esim. Mähöseltä sain kohtuuhinnalla leukun jarruakselit ja alennuspyörät.
http://www.nuhvi.net/index.php/fi/tietopankki/varaosat" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
naffield
- Proto suunnittelija
- Viestit: 173
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 17:32
- Konekalustoani: Leyland 272,472, Zetor 9540, Zetor proxima power, Zetor 9145
- NLCF r.y jäsen Nro: 379
- Paikkakunta: Kärsämäki
Mitenhän lie oisko sillä haapajärven kaverilla joka osti purkaamon loput osat. Olikos se Sami Junnikkala, taitaa nettikoneessa olla nytkin hällä myynti ilmotus.okko kirjoitti:Kiitos. Sieltä löytyi osia. Haarukka halpa, mutta häjyn kallis se pto akseli. Odotan vielä vastausta ulkomailta.
Ulosotto toimii jälleen, mutta nyt tuli semmoinen kämmi, että ulosottoakselin stefat ei pidä. Vaihdoin ne uusiin, mutta ei vaan mennyt kuin strömssöössä. Eli onko nyt niin, että kontti pitää ottaa taas pois? Stefat oli 65/45mm Pitäisikö olla tuuma mittaiset?



