Kaksoiskytkin talousmalliin?
Valvoja: automies560
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 456
- Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
- Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
- NLCF r.y jäsen Nro: 161
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Eli minkälainen operaatio olisi asentaa talousmalliin kaksoiskytkin? Onko ylipäänsä mahdollista karvalakkimallin askiin?
Viimeksi muokannut Osmo_, 24 Loka 2014, 16:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Käsittääkseni vaatisi koneistusta. Helpommalla pääsee kun etsii koko lootan kartanosta, on noita aina välillä liikenteesäkin.. Ainakin jos kantti kestää tummansininen laatikko maalata punaiseksi eikä puhu asiasta mitään pussihousuiltamissa..
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 456
- Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
- Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
- NLCF r.y jäsen Nro: 161
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Suunnitelmissa olisi tehdä itse muunnossarja. Eli tarttisin pienen selosteen näiden eroista.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5087
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tuossa ensalkuun 4/65:sen kaksoiskutkimestä kuva korjausohjekirjasta
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+var ... atikko.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Helppo homma, jokuhan tuon on jo valmiiksi suunitellut, jäädään mielenkiinolla odottelemaan mitä tuleman pitää
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+var ... atikko.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Helppo homma, jokuhan tuon on jo valmiiksi suunitellut, jäädään mielenkiinolla odottelemaan mitä tuleman pitää
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 456
- Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
- Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
- NLCF r.y jäsen Nro: 161
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Tässä alkaa homma selviämään pikkuhiljaa, että millainen konstruktio tuolla on Puhelimella vaan on hankalahko katsella näitä Karin kuvia.
Homma ei ole mikään ylivoimainen varmastikkaan, kun soveltaa riittävästi. Mahdollinen osien tekijä olisi tiedossa. Ryhmän Facebook-sivulla sain pientä osviittaa jo, että mitä pitää tehdä ja mikä tulee mihinkin.
Tarve siis olisi tehdä etuvaihteisto kuorineen ja rattaineen, ala-akselit ja vivusto.
Sitten suunnittelemaan pitempää kytkinkaavelia, että saa kylmäkoskelaisen jatkoksi ja alkaa suunnitella seuraavaa aluevaltausta Kenties uustuotanto-nuffit
Homma ei ole mikään ylivoimainen varmastikkaan, kun soveltaa riittävästi. Mahdollinen osien tekijä olisi tiedossa. Ryhmän Facebook-sivulla sain pientä osviittaa jo, että mitä pitää tehdä ja mikä tulee mihinkin.
Tarve siis olisi tehdä etuvaihteisto kuorineen ja rattaineen, ala-akselit ja vivusto.
Sitten suunnittelemaan pitempää kytkinkaavelia, että saa kylmäkoskelaisen jatkoksi ja alkaa suunnitella seuraavaa aluevaltausta Kenties uustuotanto-nuffit
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Isännän kanssa yritettiin potunnostoa tuolla nuhvilla.. Eikä siitä mitään tullut, ei yksinkertaisesti rumpalinkaan liikkeet riittäneet siihen että mattokoneen nivelakseli olisi pyörinyt tukkeentumatta
Onko näitä parikytkimellisiä tuotu kuinka suomeen? Jos yrittäisi bongata perän jossa olisi parikytkin. Omassa loota ja murikka aikalailla kaput joten tuota omaa nelosen 5-pykäläistä pitäisi rempata kuitennin ennen isompia lumiurakoita..
Onko näitä parikytkimellisiä tuotu kuinka suomeen? Jos yrittäisi bongata perän jossa olisi parikytkin. Omassa loota ja murikka aikalailla kaput joten tuota omaa nelosen 5-pykäläistä pitäisi rempata kuitennin ennen isompia lumiurakoita..
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Tramakolla oli pari nuffin raatoa 2 kytkimellä kesä takaperin.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Eihän ne nyt niin harvinaisia ole, mullakin yksi.
Kysyn kaverilta joko on myyny projektinuffinsa jossa on parikytkin.
Kysyn kaverilta joko on myyny projektinuffinsa jossa on parikytkin.
Mukana kuin peräpukama!
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 135
- Liittynyt: 03 Joulu 2015, 11:28
- Konekalustoani: Ford 5000 -75, Fordson Power Major -59, Nuffield 465 + UM --69
- NLCF r.y jäsen Nro: 543
- Paikkakunta: Fyrrykyrö
Mistäs tämä kytkinasia muuten helpoiten selviää, esim tuosta mun kaivurista. Siis että onko kartano- vai maatalousmalli?
Se voittaa, jolla on kuollessa eniten romua!
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Kaivurit on varustettu 13" yksöiskytkimellä aika usein. En uskokkaan että oisi kartanomallia laitettu kaivuriin.
Konttuurissa pitäs olla käsijarruvivun näköinen vipu vasemmalle kädelle ja siitä hanikat alhaalta kytkinkoppaan. Käsijarruun nähden liikerata on alhaalla päällä ja ylösvetämällä yksi naksu ja jää kaniin kuten käsjarru päälle.
Konttuurissa pitäs olla käsijarruvivun näköinen vipu vasemmalle kädelle ja siitä hanikat alhaalta kytkinkoppaan. Käsijarruun nähden liikerata on alhaalla päällä ja ylösvetämällä yksi naksu ja jää kaniin kuten käsjarru päälle.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 135
- Liittynyt: 03 Joulu 2015, 11:28
- Konekalustoani: Ford 5000 -75, Fordson Power Major -59, Nuffield 465 + UM --69
- NLCF r.y jäsen Nro: 543
- Paikkakunta: Fyrrykyrö
Saakos niitä sitte jostain, jos sellainen tilanne tulee
Se voittaa, jolla on kuollessa eniten romua!
http://www.konekorjaamo.fi/product_info ... 6&cPath=42" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ikh.fi/Nuffield_-_Leyland/LU ... 80_LEYLAND" onclick="window.open(this.href);return false;
kaksoiskytkimiä saa
http://www.ikh.fi/Nuffield_-_Leyland/LU ... 80_LEYLAND" onclick="window.open(this.href);return false;
kaksoiskytkimiä saa
One thistle, maybe two among the roses.