Kaksoiskytkin talousmalliin?

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

Osmo_
Nuhvitietäjä
Viestit: 456
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
NLCF r.y jäsen Nro: 161
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

24 Loka 2014, 11:37

Eli minkälainen operaatio olisi asentaa talousmalliin kaksoiskytkin? Onko ylipäänsä mahdollista karvalakkimallin askiin?
Viimeksi muokannut Osmo_, 24 Loka 2014, 16:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

24 Loka 2014, 12:50

Käsittääkseni vaatisi koneistusta. Helpommalla pääsee kun etsii koko lootan kartanosta, on noita aina välillä liikenteesäkin.. Ainakin jos kantti kestää tummansininen laatikko maalata punaiseksi eikä puhu asiasta mitään pussihousuiltamissa.. :roll: :lol:
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2551
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

24 Loka 2014, 15:33

Juu, kun ostat k-kytkin vaihdelootan , niin homma helppo.
One thistle, maybe two among the roses.
Osmo_
Nuhvitietäjä
Viestit: 456
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
NLCF r.y jäsen Nro: 161
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

24 Loka 2014, 16:06

Suunnitelmissa olisi tehdä itse muunnossarja. Eli tarttisin pienen selosteen näiden eroista.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5087
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

24 Loka 2014, 17:47

Tuossa ensalkuun 4/65:sen kaksoiskutkimestä kuva korjausohjekirjasta :wink:
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+var ... atikko.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Helppo homma, jokuhan tuon on jo valmiiksi suunitellut, jäädään mielenkiinolla odottelemaan mitä tuleman pitää :wink:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Osmo_
Nuhvitietäjä
Viestit: 456
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
NLCF r.y jäsen Nro: 161
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

24 Loka 2014, 20:08

Tässä alkaa homma selviämään pikkuhiljaa, että millainen konstruktio tuolla on :) Puhelimella vaan on hankalahko katsella näitä Karin kuvia.
Homma ei ole mikään ylivoimainen varmastikkaan, kun soveltaa riittävästi. Mahdollinen osien tekijä olisi tiedossa. Ryhmän Facebook-sivulla sain pientä osviittaa jo, että mitä pitää tehdä ja mikä tulee mihinkin.
Tarve siis olisi tehdä etuvaihteisto kuorineen ja rattaineen, ala-akselit ja vivusto.
Sitten suunnittelemaan pitempää kytkinkaavelia, että saa kylmäkoskelaisen jatkoksi ja alkaa suunnitella seuraavaa aluevaltausta :D Kenties uustuotanto-nuffit :D
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

07 Marras 2015, 20:26

Isännän kanssa yritettiin potunnostoa tuolla nuhvilla.. Eikä siitä mitään tullut, ei yksinkertaisesti rumpalinkaan liikkeet riittäneet siihen että mattokoneen nivelakseli olisi pyörinyt tukkeentumatta :evil: :lol:

Onko näitä parikytkimellisiä tuotu kuinka suomeen? Jos yrittäisi bongata perän jossa olisi parikytkin. Omassa loota ja murikka aikalailla kaput joten tuota omaa nelosen 5-pykäläistä pitäisi rempata kuitennin ennen isompia lumiurakoita..
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

07 Marras 2015, 21:00

Tramakolla oli pari nuffin raatoa 2 kytkimellä kesä takaperin.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

07 Marras 2015, 21:13

Eihän ne nyt niin harvinaisia ole, mullakin yksi.
Kysyn kaverilta joko on myyny projektinuffinsa jossa on parikytkin.
Mukana kuin peräpukama!
Konemäki
Kylmäkoskelainen
Viestit: 82
Liittynyt: 09 Heinä 2010, 11:19
Konekalustoani: Kaikkea maan ja taivaan väliltä.
Paikkakunta: Etelä Pohjanmaa

08 Marras 2015, 12:35

Isojoenkonehallilla oli syksyllä kanssa yksi parikytkin 10/60 osittain purettuna.
Hyvin menee, kun on Nuffield.
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2551
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

08 Marras 2015, 12:45

Pakkokos se nuffista on ottaa käyhän se leukustakin..siis friisiläiseen.
One thistle, maybe two among the roses.
Paddington
Proto suunnittelija
Viestit: 135
Liittynyt: 03 Joulu 2015, 11:28
Konekalustoani: Ford 5000 -75, Fordson Power Major -59, Nuffield 465 + UM --69
NLCF r.y jäsen Nro: 543
Paikkakunta: Fyrrykyrö

15 Joulu 2015, 19:04

Mistäs tämä kytkinasia muuten helpoiten selviää, esim tuosta mun kaivurista. Siis että onko kartano- vai maatalousmalli?
Se voittaa, jolla on kuollessa eniten romua!
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

15 Joulu 2015, 19:31

Kaivurit on varustettu 13" yksöiskytkimellä aika usein. En uskokkaan että oisi kartanomallia laitettu kaivuriin.

Konttuurissa pitäs olla käsijarruvivun näköinen vipu vasemmalle kädelle ja siitä hanikat alhaalta kytkinkoppaan. Käsijarruun nähden liikerata on alhaalla päällä ja ylösvetämällä yksi naksu ja jää kaniin kuten käsjarru päälle.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Paddington
Proto suunnittelija
Viestit: 135
Liittynyt: 03 Joulu 2015, 11:28
Konekalustoani: Ford 5000 -75, Fordson Power Major -59, Nuffield 465 + UM --69
NLCF r.y jäsen Nro: 543
Paikkakunta: Fyrrykyrö

15 Joulu 2015, 20:21

Saakos niitä sitte jostain, jos sellainen tilanne tulee :shock:
Se voittaa, jolla on kuollessa eniten romua!
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2551
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

15 Joulu 2015, 20:36

http://www.konekorjaamo.fi/product_info ... 6&cPath=42" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.ikh.fi/Nuffield_-_Leyland/LU ... 80_LEYLAND" onclick="window.open(this.href);return false;

kaksoiskytkimiä saa 8)
One thistle, maybe two among the roses.
Vastaa Viestiin