Onionin Leyland 272 kansipahveja ja hydrauliikka huolia.
Valvoja: automies560
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 38
- Liittynyt: 17 Syys 2014, 09:14
- Konekalustoani: 272
- NLCF r.y jäsen Nro: 246
- Paikkakunta: Kymi
Niin on kuin yhtä valua koko kone.
Ei siis ole milliäkään vielä liikahtanut.
Tänään oli muita hommia joten jouti aina välillä lurauttaa lisää öljyä jos vaikka huomiseksi edes vähän pehmenis.
Huomenna siis jatkuu taistelu tuon prkleen kanssa.
Ei siis ole milliäkään vielä liikahtanut.
Tänään oli muita hommia joten jouti aina välillä lurauttaa lisää öljyä jos vaikka huomiseksi edes vähän pehmenis.
Huomenna siis jatkuu taistelu tuon prkleen kanssa.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Se taistelu voi ottaa pahimmillaan päiviä.
Näin kerran erään laitteen kanssa itselläkin oli, että kolmantena päivänä vasta lähti liikkumaan sen alta millin, ja jokunen tunti siittä olikin jo ylhäälläkin asti oikein .......
Näin kerran erään laitteen kanssa itselläkin oli, että kolmantena päivänä vasta lähti liikkumaan sen alta millin, ja jokunen tunti siittä olikin jo ylhäälläkin asti oikein .......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 38
- Liittynyt: 17 Syys 2014, 09:14
- Konekalustoani: 272
- NLCF r.y jäsen Nro: 246
- Paikkakunta: Kymi
Lähti se sieltä tuolloin iltaan mennessä lopulta 2-tonnin taljalla hissukseen nostelemalla
kuuluuko tuossa olla mäntien kuppien pohjalla tuollaiset "piikit" jotenkin oudon näköiset omaan silmään.
Koetan laittaa pari kuvaa jossain välissä.
kuuluuko tuossa olla mäntien kuppien pohjalla tuollaiset "piikit" jotenkin oudon näköiset omaan silmään.
Koetan laittaa pari kuvaa jossain välissä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Joo palotapahtumaa varten tehostaa ilman pyörteilyä
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 38
- Liittynyt: 17 Syys 2014, 09:14
- Konekalustoani: 272
- NLCF r.y jäsen Nro: 246
- Paikkakunta: Kymi
noniin!
Tilannepäivitys:
Kansi kävi koneistamolla.
Oikaisu, kanavien puhdistus,uudet ohjurit jne. Taas kelpaa.
Kansi on paikallaan ja momentissaan, nyt kaipailisin kuitenkin "for dummies" rautalangasta väännettyä ohjetta venttiilien säätöön.
Tiedän että konetta pitää pyöritellä ja ja tiedän myös miten välys säädetään siitä ruuvista rakotulkilla mitaten mutta Mites nuo koneen asennot nyt katsotaan kohdalleen että tietää mitä säädetään milloinkin?
TäSsä kun nyt tehdään ja opitaan samaan aikaan niin menee välillä sormi suuhun.
Tilannepäivitys:
Kansi kävi koneistamolla.
Oikaisu, kanavien puhdistus,uudet ohjurit jne. Taas kelpaa.
Kansi on paikallaan ja momentissaan, nyt kaipailisin kuitenkin "for dummies" rautalangasta väännettyä ohjetta venttiilien säätöön.
Tiedän että konetta pitää pyöritellä ja ja tiedän myös miten välys säädetään siitä ruuvista rakotulkilla mitaten mutta Mites nuo koneen asennot nyt katsotaan kohdalleen että tietää mitä säädetään milloinkin?
TäSsä kun nyt tehdään ja opitaan samaan aikaan niin menee välillä sormi suuhun.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Tuosta filmistä pääsee todella hyvin jyvälle, mutta kone on kolmesylinterinen Valmet: https://www.youtube.com/watch?v=SyqUZQE8lMw" onclick="window.open(this.href);return false;
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Kun syl 1 venttiilit "vaihtaa" eli pako sulkeutuu ja imu aukeaa, säädetään syl 4
kun syl 3 vaihtaa säädä syl 2
kun syl 4 vaihtaa säädä syl 1
Kun syl 2 vaihtaa säädä syl 3
Ja moottoria pyöritetään käyntisuuntaan vaihtohetkien välillä 180 ast
kun syl 3 vaihtaa säädä syl 2
kun syl 4 vaihtaa säädä syl 1
Kun syl 2 vaihtaa säädä syl 3
Ja moottoria pyöritetään käyntisuuntaan vaihtohetkien välillä 180 ast
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 38
- Liittynyt: 17 Syys 2014, 09:14
- Konekalustoani: 272
- NLCF r.y jäsen Nro: 246
- Paikkakunta: Kymi
Kiitos vinkeistä, juuri alkoi vapaat ja tarkoitus olisi saada ensisavut lähipäivinä.
Alkuun tyhmä kysymys, lähteekö sylinterien numerointi keulasta vai ns
hytinpäästä.
Venttiilien Säätö tyssäsi heti alkuun kun loppuikin omista hylsyistä koot kesken tuon kampiakselin pultin kanssa mutta täytyy mitata se koko ja käydä ostoksilla.
Ketutukseen pyyhkäsin termarinkotelon puhtaaksi ja uuteen maaliin sekä Laittelin suuttimet paikalleen yms. Pikku näpräilyä.
Alkuun tyhmä kysymys, lähteekö sylinterien numerointi keulasta vai ns
hytinpäästä.
Venttiilien Säätö tyssäsi heti alkuun kun loppuikin omista hylsyistä koot kesken tuon kampiakselin pultin kanssa mutta täytyy mitata se koko ja käydä ostoksilla.
Ketutukseen pyyhkäsin termarinkotelon puhtaaksi ja uuteen maaliin sekä Laittelin suuttimet paikalleen yms. Pikku näpräilyä.
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
sieltä hihnanpäästä lähtee sylinterien numerointi.
kampiakselin mutteriin on ruukannu sopia 38mm hylsy
kampiakselin mutteriin on ruukannu sopia 38mm hylsy
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 38
- Liittynyt: 17 Syys 2014, 09:14
- Konekalustoani: 272
- NLCF r.y jäsen Nro: 246
- Paikkakunta: Kymi
Noniin, nyt on konetta käytelty muutama kymmenen sekunttia ja käy kyllä pirun nätisti.
Olisin käynyt testiajollakin mutta vedet ei kestä sisällä.
Vesipumpun akselin katkettua tuulettaja on näemmä kuitenkin sitten sivaltanut tarpeeksi syvälle jäähdyttäjään ja vuotaahan se vaikkei niin pahalta näyttänytkään.
Nyt jos jollain on tuollainen 272-syyläri irrallaan niin saa tarjota vaikka privaviestillä. uutta en raaskisi laittaa kun hintoja katselin.
Tuohan on ilmeisesti sama syyläri myös Leyland: 262, 270, 272, 344, 384
Nuffield: 4/65
Jos oikein katsoin.
Ja asiaa sivuten mistäs nuhvistit on tilailleet näihin katkenneiden ja huonokuntoisten pulttien tilalle uusia?
Ajelin tänään ympäri kotkaa ja haminaa etsimässä sopivaa pulttia termostaattikotelon kanteen ja olisin ottanut hyllyyn kourallisen muita yleiskokoja mutta edes paikallisesta ruuvikaupasta ei löytynyt kuin kaksi engelsmanni pulttia . No otin mitä sain
Olisin käynyt testiajollakin mutta vedet ei kestä sisällä.
Vesipumpun akselin katkettua tuulettaja on näemmä kuitenkin sitten sivaltanut tarpeeksi syvälle jäähdyttäjään ja vuotaahan se vaikkei niin pahalta näyttänytkään.
Nyt jos jollain on tuollainen 272-syyläri irrallaan niin saa tarjota vaikka privaviestillä. uutta en raaskisi laittaa kun hintoja katselin.
Tuohan on ilmeisesti sama syyläri myös Leyland: 262, 270, 272, 344, 384
Nuffield: 4/65
Jos oikein katsoin.
Ja asiaa sivuten mistäs nuhvistit on tilailleet näihin katkenneiden ja huonokuntoisten pulttien tilalle uusia?
Ajelin tänään ympäri kotkaa ja haminaa etsimässä sopivaa pulttia termostaattikotelon kanteen ja olisin ottanut hyllyyn kourallisen muita yleiskokoja mutta edes paikallisesta ruuvikaupasta ei löytynyt kuin kaksi engelsmanni pulttia . No otin mitä sain
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
En tiedä mistä muut pulttinsa ettivät mutta Lappeenrannasa on vanhanliiton kivijalkakauppa nimeltään Pulttikanava, sieltä on löytynyt aina, kaikkein erikoisimmatkin, ja ylensä hyllystä
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 38
- Liittynyt: 17 Syys 2014, 09:14
- Konekalustoani: 272
- NLCF r.y jäsen Nro: 246
- Paikkakunta: Kymi
Kiitos vinkistä, täytyykin laatikko tai pari biltemasta investoida, täältä tuntui löytyvän joka liikkeen hyllystä "ei oota" tai loppu "just ny.
Tuo yksi kotkan ruuvikeskuksenkin keltakalliolla näytti vaihtuneen tf-autokiilloksi tms. Paikaksi mistä ennen löytyi jos jonkinlaista pulttia.
Nopeasti selasin suomen hintoja syyläreistä ja kylläpä maksaa mokomat.
Briteistä suoraan sais uuden noin satasen suomea halvemmall.
http://www.agrilineproducts.com/Catalog ... eyland-272
Tuohon hintaan postit 22puntaa päälle niin vielä siinä säästää ihan mukavasti vaikkei muuta tilaisikaan.
Mutta katsotaan nyt.
Tuo yksi kotkan ruuvikeskuksenkin keltakalliolla näytti vaihtuneen tf-autokiilloksi tms. Paikaksi mistä ennen löytyi jos jonkinlaista pulttia.
Nopeasti selasin suomen hintoja syyläreistä ja kylläpä maksaa mokomat.
Briteistä suoraan sais uuden noin satasen suomea halvemmall.
http://www.agrilineproducts.com/Catalog ... eyland-272
Tuohon hintaan postit 22puntaa päälle niin vielä siinä säästää ihan mukavasti vaikkei muuta tilaisikaan.
Mutta katsotaan nyt.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
plus vat vielä päälle jos ei ole y-tunnusta
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.