Maamoottorit
Valvoja: automies560
-
otto.ruohola
- Nuhvitietäjä
- Konekalustoani: A.Sarin, 4kpl Wickströmeitä, ARIEL moottoripyörä, B.M.V 5Hv, PYRKIJÄ, Oy turun keskuskonepaja 2-3hv ja muita vanhoja veneen keskimoottoreita
Jaa mikkä paukeppäivät millon ja missä???
Nuorempikin sukupolvi
masiinoita harrastamaan!
masiinoita harrastamaan!
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
http://www.paukepaivat.net/tapahtuma/" onclick="window.open(this.href);return false;otto.ruohola kirjoitti:Jaa mikkä paukeppäivät millon ja missä???
Tälläset vähän erilaiset konepäivät, tai ainakin sen käsityksen olen saanut
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
jusape
- Vuoden Nuffisti 2013
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
Tuol aiemmin oli jo.... 23. -24. 5. paikkana Sastamala ( Huittinen - Sastamala rajan tuntumassa on tuo tapahtuma..... )
Linkki jälleen edeltävässä viestissä.....
Yks, tai useampi, hyvä video viimevuodelta.....
http://www.paukepaivat.net/tapahtuma/in ... ideot-2014" onclick="window.open(this.href);return false;
Linkki jälleen edeltävässä viestissä.....
Yks, tai useampi, hyvä video viimevuodelta.....
http://www.paukepaivat.net/tapahtuma/in ... ideot-2014" onclick="window.open(this.href);return false;
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
otto.ruohola
- Nuhvitietäjä
- Konekalustoani: A.Sarin, 4kpl Wickströmeitä, ARIEL moottoripyörä, B.M.V 5Hv, PYRKIJÄ, Oy turun keskuskonepaja 2-3hv ja muita vanhoja veneen keskimoottoreita
Nooni juu oli mieles et onkoha justii ne mitä ite luulen ja onkii. Kahtokaas muute viä toi viimevuaden video, siinä näkyy se sininen sivuvaunumoottoripyörä Indian nii se on mun iskän entisöimä ja siis siinä mun iskä
. Mut juu oli itellä vähä tarkotusta jos vaikka tois jotaki moottoreit sinne niinkuu wiken merimoottori ja pari muuta.
Nuorempikin sukupolvi
masiinoita harrastamaan!
masiinoita harrastamaan!
-
jusape
- Vuoden Nuffisti 2013
Jaa että se oli Ruoholan paappa, tuli vähän juteltuakkin vissiin.... Eikun tervetuloa vaan paikalle, laitteen tuojalle pistämme sapuskat ja kaffeet talon puolesta.
Ja mikäli mahdollista, saapua voi jo perjantaina purkamaan kuormaa, ja laittelemaan "tonttiaan" valmiiksi, ja vähän käyttelemäänkin jos tykkää...
Hiukan voi kyllä vinkata etukäteen, vaikka paukesivujen vieraskirjaan tai sähköpostiin, jos tulo on varmaa, niin tiedämme soppapuolen kanssa varautua paremmin talkooväen määrään...
Ja mikäli mahdollista, saapua voi jo perjantaina purkamaan kuormaa, ja laittelemaan "tonttiaan" valmiiksi, ja vähän käyttelemäänkin jos tykkää...
Hiukan voi kyllä vinkata etukäteen, vaikka paukesivujen vieraskirjaan tai sähköpostiin, jos tulo on varmaa, niin tiedämme soppapuolen kanssa varautua paremmin talkooväen määrään...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
otto.ruohola
- Nuhvitietäjä
Nuuni sepä hienoo! Muutta asutaan kuiteski tossa tampereen lähellä niin luultavasti kyllä lauantaina tullaan ja sunnuntaina lähetään kun oli vähän puhetta viimevuoden tapahtuman jälkeen isän ja joidenkin isän kavereiden kesken että tultas sinne tänävuonna armeijan puolijoukkue teltan kanssa. Mutta mitenkäs että onnistuuko se nosteleminen sielä sitten niinkun pois peräkärrystä ja sunnuntaina takaisin? Niin ja jusepe jos näit isäni siellä viimevuonna niin näitkös mua mää pyörin siinä moottoreiden läheisyydessä aika paljon?
Nuorempikin sukupolvi
masiinoita harrastamaan!
masiinoita harrastamaan!
-
jusape
- Vuoden Nuffisti 2013
Eerolla on hankittuna "uusi" nosturi, joka on vissiin vuodelta -49 ..... Viimevuonnahan niitä nosteltiin sillä vanhalla NATO-nosturilla....
Emmä kyllä äkkiseltään muista nähneeni...
Mulla siellä kuitenkin niin paljon sitä muuta tekemistä tapahtuman tiimoilla, kun vähän jokapaikassa saa olla hyppimässä vähän kaikessa touhussa mukana...
Emmä kyllä äkkiseltään muista nähneeni...
Mulla siellä kuitenkin niin paljon sitä muuta tekemistä tapahtuman tiimoilla, kun vähän jokapaikassa saa olla hyppimässä vähän kaikessa touhussa mukana...
-
otto.ruohola
- Nuhvitietäjä
Juu juu, no toukokuussa nähään sit
Nuorempikin sukupolvi
masiinoita harrastamaan!
masiinoita harrastamaan!
-
jusape
- Vuoden Nuffisti 2013
Selvä juttu. Nähään sitten siellä.... Itte olen paikalla perjantai-iltapäivästä (ehkäpä jo torstaista) sunnuntai ehtooseen
-
Nuhvelentin veli
- Mr. Lordi Nuffield
Kausi aloitettu varovaisella vanhusten herättelyllä. Pikkuwikke (-28) ja A.Sarin 5Hv (-27) Olivat ensimmäiset horroksesta herätetyt. Vanhemmat isommat umpipäät jatkavat vielä tovin talvilepoa.
Sarin syttyi kahdella maljallisella ja puksutti totutulla tavalla, mutta Wikke vaati lähes desin ryyppybensaa herätäkseen... Kävi kuitenkin sekin lopuksi ihan mallikkaasti.
Sarin syttyi kahdella maljallisella ja puksutti totutulla tavalla, mutta Wikke vaati lähes desin ryyppybensaa herätäkseen... Kävi kuitenkin sekin lopuksi ihan mallikkaasti.
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
...muuta sékopäistä...
-
Nuhvelentin veli
- Mr. Lordi Nuffield
Porin Karhun suihkuongelma ratkesi ihan (lähes) itsestään.. Vankkurikoneen (8-10Hv -36) mukana tuli 1 ylimääräinen suihkun runko paikalla olleen lisäksi. Samassa laatikossa oli pari ylimääräistä ehyttä, mutta tukossa olevaa nokkaakin (olin vain kerennyt unohtaa nuiden olemassaolon).
Häätyy pistää tuo modernimpi versio siksi aikaa virkaansa, että saa valettua pronssista oikeamman mallisen.. (Samoissa talkoissa syntyy sitten osia myös Lapuan kontioonkin)
Häätyy pistää tuo modernimpi versio siksi aikaa virkaansa, että saa valettua pronssista oikeamman mallisen.. (Samoissa talkoissa syntyy sitten osia myös Lapuan kontioonkin)
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
...muuta sékopäistä...
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
...muuta sékopäistä...
-
otto.ruohola
- Nuhvitietäjä
Siis kaikkihan tietää saksalaisen Sendling (PEKO) maamoottorin,joka on ilmeisesti valmistanut itse mangneetot moottoreihinsa eli mankunkin merkki on sendling. Niin nytpähän omistan semmoisen mangneetonkin, torniosta siitä oltiin jo kiinnostuneita mutta ilmoitin että en myy vaan jos sattuu tulemaan jotakin kiinnostavampaa niin voin ehkä vaihtaa 
https://m.youtube.com/watch?v=3IVOVRf-RKA" onclick="window.open(this.href);return false;
https://m.youtube.com/watch?v=vBSQslvciaA" onclick="window.open(this.href);return false;
https://m.youtube.com/watch?v=3IVOVRf-RKA" onclick="window.open(this.href);return false;
https://m.youtube.com/watch?v=vBSQslvciaA" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuorempikin sukupolvi
masiinoita harrastamaan!
masiinoita harrastamaan!
-
Nuhvelentin veli
- Mr. Lordi Nuffield
Epäilen, että Senling- moottorit ovat 95% tuntemattomia suurimmalle osalle porukkaaotto.ruohola kirjoitti:Siis kaikkihan tietää saksalaisen Sendling (PEKO) maamoottorin,joka on ilmeisesti valmistanut itse mangneetot moottoreihinsa eli mankunkin merkki on sendling. Niin nytpähän omistan semmoisen mangneetonkin, torniosta siitä oltiin jo kiinnostuneita mutta ilmoitin että en myy vaan jos sattuu tulemaan jotakin kiinnostavampaa niin voin ehkä vaihtaa
Tuossa ensimmäinen Sendling, jonka olen livenä nähnyt.. https://www.youtube.com/watch?v=3jHMFfwGU80" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
...muuta sékopäistä...
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
...muuta sékopäistä...
-
otto.ruohola
- Nuhvitietäjä
Juu juu ai niinkö harvinainen se on
Tuttu moottori tuo minkö linkkasit, juurikin tämän omistaja oli kiinnostunut mankusta.
Tuttu moottori tuo minkö linkkasit, juurikin tämän omistaja oli kiinnostunut mankusta.
Nuorempikin sukupolvi
masiinoita harrastamaan!
masiinoita harrastamaan!
Täältähän löytyi maamoottoreista ihan mukavan pituinen ketju, tietoa tuntuu olevan .Piti heti kirjautua sivustolle .
Mulla on työn alla isäni vanha 15hv:n porilainen vuosimalli ilmeisesti 1927 osiltaan melko täydellinen,itse moottorista puuttuu "hattu"kuulan päältä,kannesta hana ja vesi ja polttoaine säiliöt.Aloitin sen kunnostuksen pari vuotta sitten oli ruostunut kiinni ,irroitin sylinterin mäntineen joka ollut siitä lähtien liuotuksessa.pari asiaa mietityttää -kiertokangen voitelu ? miten se toimii , jos työnnän siitä voiteluputkesta öljyä niin sinne kammion pohjalle se valuu ?.-suutin ,ei tunnu irtoavan kohtuullisella voimalla ,voiko sen kuntoa kiinni ollessa testata? Entä nuo runkolaakereiden vaseliinit , (seissyt viimeiset 60 vuotta) .Ei tämä ole kiireellinen projekti saihan tuo 60 vuotta rauhassa ruostua niin ei se haittaa vaikka kunnostuksessakin 2-3 vuotta menee,toisaalta olishan se mukava kuntoonkin saada . Tahtoo vaan tuo työnteko haitata tämmösiä mukavia harrastuksia.
Mulla on työn alla isäni vanha 15hv:n porilainen vuosimalli ilmeisesti 1927 osiltaan melko täydellinen,itse moottorista puuttuu "hattu"kuulan päältä,kannesta hana ja vesi ja polttoaine säiliöt.Aloitin sen kunnostuksen pari vuotta sitten oli ruostunut kiinni ,irroitin sylinterin mäntineen joka ollut siitä lähtien liuotuksessa.pari asiaa mietityttää -kiertokangen voitelu ? miten se toimii , jos työnnän siitä voiteluputkesta öljyä niin sinne kammion pohjalle se valuu ?.-suutin ,ei tunnu irtoavan kohtuullisella voimalla ,voiko sen kuntoa kiinni ollessa testata? Entä nuo runkolaakereiden vaseliinit , (seissyt viimeiset 60 vuotta) .Ei tämä ole kiireellinen projekti saihan tuo 60 vuotta rauhassa ruostua niin ei se haittaa vaikka kunnostuksessakin 2-3 vuotta menee,toisaalta olishan se mukava kuntoonkin saada . Tahtoo vaan tuo työnteko haitata tämmösiä mukavia harrastuksia.