Kuten naamiksen käyttäjät on havainnu, on ollu "hiukan" ongelmia startin kans!!!
Tänään hain uuden solenoidin, kun epäilin vanhan olevan "kaput".
Ei ollu mitään vastaavaa hyötyä, joten aloin purkamaan starttia ja huomasin seuraavaa: Hiilet eri mittaisia (4.8-20.1mm) ja kollektori oli kulunut keskeltä n.2mm.
Onko kannattavaa sorvata tota kuntoon, vai hankkiiko uuden???
Startin kollektorin koneistus???
Valvoja: automies560
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5090
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Kokeile ensin sorvausta.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ja uudet hiilet.... Tuo viitisen milliä on kaput olevaa mallia...
Kyllä väh 10mm pitäisi pituutta olla paljon käytetyssä ( siis liki loppu olevissa hiilissä )
Kyllä väh 10mm pitäisi pituutta olla paljon käytetyssä ( siis liki loppu olevissa hiilissä )
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 405
- Liittynyt: 09 Joulu 2010, 19:22
- Konekalustoani: Leyland 344 -72
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK/Huittinen
Sen tiesinki, imuroin koneelle joskus Leukun "Lontoon murteisen" korjausoppaan, 8mm on minimimitta...jusape kirjoitti:Ja uudet hiilet.... Tuo viitisen milliä on kaput olevaa mallia...
Kyllä väh 10mm pitäisi pituutta olla paljon käytetyssä ( siis liki loppu olevissa hiilissä )