valmistenumerot (mahdollisuus vuosimallin tunnistukseen)
Valvoja: automies560
On käynyt niin, että esim. trktoreita on aikojen saatossa merkitty rekisteriin puutteellisilla tiedoilla. Ihmiset ovat ilmoitelleet valmistenumeron , miten ovat. Etsiskeltiin tietoja tuosta 460:stä. Ja kappas vaan, heti löytyi neljällä eri tavalla ilmoitettuja. Täydellisesti se esim. 60B11426Z47275. (Niinkuin se on rungossa) On käynyt niin , että koneita on otettu kilpiin pelkällä alku- tai loppuosalla. Kirjainkin voi olla väärin. Malli merkintä oli esim 460 -63 tai pelkästään 460. Kahdesti löytyi mm Nuffield EKA, vaikka kilvissä oli tavallinen Nuhvi.
Vanhoja moottoripyöriä laitettiin rekisteriin "vahingossa" moottorin numeron perusteella jne, jne, Se on mahdollista, että "samoilla" tiedoilla (valmistenumerolla) löytyy useampi samankaltainen kulkupeli. Tuolle omallekin löytyy etelästä kaksi "aseveljeä". jos käytetään pelkkää etuosaa.
Saas nähdä, mitä lukee AKE:n rekisterikorttijäljennöksessä. Se on ollut nyt tilauksessa kaksi vuotta. ((Laitoin sen viime vuoden joulukuussa.... päivissä laskien on kulunut kaksi viikkoa. mutta vuosissa laskien saman verran. Outoa tuo ajanlasku.))
Masterille kannattaa laittaa valmistenumero sieltä Nuhvin rungosta, eikä rekisteriotteesta.
Vanhoja moottoripyöriä laitettiin rekisteriin "vahingossa" moottorin numeron perusteella jne, jne, Se on mahdollista, että "samoilla" tiedoilla (valmistenumerolla) löytyy useampi samankaltainen kulkupeli. Tuolle omallekin löytyy etelästä kaksi "aseveljeä". jos käytetään pelkkää etuosaa.
Saas nähdä, mitä lukee AKE:n rekisterikorttijäljennöksessä. Se on ollut nyt tilauksessa kaksi vuotta. ((Laitoin sen viime vuoden joulukuussa.... päivissä laskien on kulunut kaksi viikkoa. mutta vuosissa laskien saman verran. Outoa tuo ajanlasku.))
Masterille kannattaa laittaa valmistenumero sieltä Nuhvin rungosta, eikä rekisteriotteesta.
Työn iloa ja onnistumisen riemua vahvalla kotimaisella.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Tuo Nuffield EKA kummitteli myös joensuun katsastusasemalla, heidän koneellaan ei ollut muita tietoja nuffieldista kuin tuo nuffield eka. Leylandista löytyi malleittain.
Onneksi mukana oli kaikki numerot, käyttöohjekirja ja muut paperit niin saatiin nuffi rekisteröidyksi omalla mallillaan eli 460.
Sanokaapas mikä on tekninen suurin massa: 2243 kg? Siittä ei ollut puhetta ja sen ne ovat lätkänneet lisätietoihin
Onneksi mukana oli kaikki numerot, käyttöohjekirja ja muut paperit niin saatiin nuffi rekisteröidyksi omalla mallillaan eli 460.
Sanokaapas mikä on tekninen suurin massa: 2243 kg? Siittä ei ollut puhetta ja sen ne ovat lätkänneet lisätietoihin
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Piti vähän kaivella.... erilaisia rekisteriotemerkintöjä.
Esim.
Valmet 602 (rek.otteen kohdassa G) omamassa on 2820 kg. F2 kohta Kokonaismassa on jätetty tyhjäksi.
Lisätiedoissa F.1 Teknisesti sallittu suurin massa 8500 kg.
Nuffield 10-60 (rek.otten kohdassa G) omamassa on 2260 kg. ja loput tiedot puuttuvat.
Omamassalla tarkoitetaan tiettyihin luokkiin kuuluvien moottoriajoneuvojen... Direkt. 70/156/ETY ja 97/27/EY mukaisesti määriteltyä ajokuntoisen ajoneuvon massaa.
Kokonaismassalla tarkoitetaan em Direkt. määriteltyä suurinta teknisesti sallittua kokonaismassaa (19.6.2003/575)
Hinattavan ajoneuvon kytkentämassa saa olla pienin seuraavista arvoista (Asetus ajoneuv. käytöstä tiellä 32a§.)
a) Ajoneuvon rakenteeseen ja suorituskykyyn sekä kytkentälaitteiden lujuuteen perustuva suurin sallittu hinattava massa.
Tuo tekninen suurin massa on kirjoitettu siihen Masterin Nuhvin otteeseen väärin. Se ei voi olla noin pieni 2243 kg. Tarkoittaa varmaan omamassaa. Koska... nyt siihen ei saisi kytkeä perävaunua tms...
Suomeksi....
Jos omamassaltaan 3000 kg painavaan traktoriin kytketään jarrullinen pv, kytkentämassa on 3x3000 kg. Traktorissa saa olla rekisteriotteeseen mekityn omamassan mukaan laskettuja lisäpainoja enintään kolmasosa omamassasta, eli 1000 kg. Jolloin kärrin kytkentämassa on 3x4000 kg.
Traktorin teknisesti sallittua kokonaismassaa käytetään laskettaessa traktorin vetämän ajoneuvoyhdistelmän kokonaismassaa. (siis Nuffield + pv / tai/ pv:t) Traktorien akseli- ja kokonaismassat puuttuivat aika usein jo aikaisemmista rekisteriotteista. Mutta ne löytyvät ko mallin tyyppitiedoista AKE:lta.
Esim.
Valmet 602 (rek.otteen kohdassa G) omamassa on 2820 kg. F2 kohta Kokonaismassa on jätetty tyhjäksi.
Lisätiedoissa F.1 Teknisesti sallittu suurin massa 8500 kg.
Nuffield 10-60 (rek.otten kohdassa G) omamassa on 2260 kg. ja loput tiedot puuttuvat.
Omamassalla tarkoitetaan tiettyihin luokkiin kuuluvien moottoriajoneuvojen... Direkt. 70/156/ETY ja 97/27/EY mukaisesti määriteltyä ajokuntoisen ajoneuvon massaa.
Kokonaismassalla tarkoitetaan em Direkt. määriteltyä suurinta teknisesti sallittua kokonaismassaa (19.6.2003/575)
Hinattavan ajoneuvon kytkentämassa saa olla pienin seuraavista arvoista (Asetus ajoneuv. käytöstä tiellä 32a§.)
a) Ajoneuvon rakenteeseen ja suorituskykyyn sekä kytkentälaitteiden lujuuteen perustuva suurin sallittu hinattava massa.
Tuo tekninen suurin massa on kirjoitettu siihen Masterin Nuhvin otteeseen väärin. Se ei voi olla noin pieni 2243 kg. Tarkoittaa varmaan omamassaa. Koska... nyt siihen ei saisi kytkeä perävaunua tms...
Suomeksi....
Jos omamassaltaan 3000 kg painavaan traktoriin kytketään jarrullinen pv, kytkentämassa on 3x3000 kg. Traktorissa saa olla rekisteriotteeseen mekityn omamassan mukaan laskettuja lisäpainoja enintään kolmasosa omamassasta, eli 1000 kg. Jolloin kärrin kytkentämassa on 3x4000 kg.
Traktorin teknisesti sallittua kokonaismassaa käytetään laskettaessa traktorin vetämän ajoneuvoyhdistelmän kokonaismassaa. (siis Nuffield + pv / tai/ pv:t) Traktorien akseli- ja kokonaismassat puuttuivat aika usein jo aikaisemmista rekisteriotteista. Mutta ne löytyvät ko mallin tyyppitiedoista AKE:lta.
Työn iloa ja onnistumisen riemua vahvalla kotimaisella.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
'59 vuoden kone.Ottilia kirjoitti:Terve Pitkästä aikaan!
oisin nöyrästi kiitollinen jos tämmöisestä tyyppinumerosta sais tietoa.
Malli tod näk. Universal fuor ja nr.787-7560 L
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Kiitos!!!!!!
Hieman piti odottaa vastausta mutta mutta onhan täs maailmassa muutakin kun nuffeja
Kiitos!!!
Täs just matalla nuffeen luo ja kamera mukaan, saapi nähdä jos tulis kuvia jopa tännekin ainakin nuo telat.
Koneremppa on paisunut kun ny kerran on kaikki auki niin vaihdetaan sit melkein kaikki..
Hyvää päivän jatkoa!
Hieman piti odottaa vastausta mutta mutta onhan täs maailmassa muutakin kun nuffeja
Kiitos!!!
Täs just matalla nuffeen luo ja kamera mukaan, saapi nähdä jos tulis kuvia jopa tännekin ainakin nuo telat.
Koneremppa on paisunut kun ny kerran on kaikki auki niin vaihdetaan sit melkein kaikki..
Hyvää päivän jatkoa!
Vw Syncro Transporter
Nuffield 460 vm-63
Valmet 500 vm-68
Nuffield 460 vm-63
Valmet 500 vm-68
Hakkilassa oli joskus -79 talvena uusi Leyland jossa runkonumero ei tarkastuksessa täsmännyt papereihin. Tuolloin naputeltiin kuulapää vasaralla entinen numero pois ja stanssattiin uusi numero ja maali päälle. Näin oli menetelty kuulema aina ennenkin.
Kahta en vaihtais, toinen on. ...
ja vielä kolmannen polven poikamies
ja vielä kolmannen polven poikamies
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Vuosimalli on 63.ATRE kirjoitti:Valmistenumero 23B-37508/15127
Ja kyseessä 342 malli
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Pitäisi olla '57. Viimeinen vuosikerta tuolla DE alkuisella tunnuksella.nuutu56 kirjoitti:Vieläkö löytyis vuosimalli omaan nuffiini, DM4 IDE 16.439
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 644
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 06:39
- Konekalustoani: Nuffield M4 -51 Nuffield Universal -58 Nuffield 460/ Ukkomestari -63 Nuffield 460 KKK -64 Nuffield 10/60-64 Eka-Nuffield 10/60 -67 Nuffield 4/65 -69 Nuffield 3/45 -69 Major Roadless Manuel -59 David Brown 880 -70 Austin ka-auto WFK 100 -65
- NLCF r.y jäsen Nro: 9
Lainaten omaa viestiäni kyselen tässä, että minkähän sorttiset putket tässä koneessa mahtaa olla ?jokke kirjoitti:Voiskos Masteria vielä vaivata katsomaan oopuksestaan minä armon vuonna on tämä minun 460 on synnytetty
Numero on 60B11427Z 47067.
Mitäs muuten kertoo tuo 11427Z
Vesi katoaa seisoessa jäähdyttäjästä, mutta ei se ihan hukkaan kuitenkaan mene.
Näkyy valuvan jemmaan öljypohjaan
Että sitä minä vaan jos pystyis etukäteen ostaan vaikkapa ne O-renkaat.
Vai lieneekö tuossa jotain suurempaakin säätämistä
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Jos konetta ei ole ikuna aukaistu niin satamilliset putket sieltä löytyy. Jos kone on joskus aukaistu niin uskoisin sinne laitetun 95 putket.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 353
- Liittynyt: 12 Huhti 2007, 09:01
- NLCF r.y jäsen Nro: 008
- Paikkakunta: Kontiolahti
Varmemmin sattuu kun otat putket pois, saattaa olla se putken alahelmanØ ulkopuolelta mitattuna joko 106 tai 110mm.jokke kirjoitti:Lainaten omaa viestiäni kyselen tässä, että minkähän sorttiset putket tässä koneessa mahtaa olla ?jokke kirjoitti:Voiskos Masteria vielä vaivata katsomaan oopuksestaan minä armon vuonna on tämä minun 460 on synnytetty
Numero on 60B11427Z 47067.
Mitäs muuten kertoo tuo 11427Z
Vesi katoaa seisoessa jäähdyttäjästä, mutta ei se ihan hukkaan kuitenkaan mene.
Näkyy valuvan jemmaan öljypohjaan
Että sitä minä vaan jos pystyis etukäteen ostaan vaikkapa ne O-renkaat.
Vai lieneekö tuossa jotain suurempaakin säätämistä
NUFFIELD 10/60 vm -65
DAVID BROWN 25D VM-54
FERGUSON TEF-20 vm -55
FIAT+HYMAS KAIVURI vm-64
DNEPR 650 SIVUVAUNULLA vm -70
PAPPA TUNTURI AUTOMAATTI vm-73
+ muut ns, kolhoosi koneet
DAVID BROWN 25D VM-54
FERGUSON TEF-20 vm -55
FIAT+HYMAS KAIVURI vm-64
DNEPR 650 SIVUVAUNULLA vm -70
PAPPA TUNTURI AUTOMAATTI vm-73
+ muut ns, kolhoosi koneet