nostolaitevipu hytin ulkopuolelle

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

rees
Proto suunnittelija
Viestit: 178
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 20:08
Konekalustoani: Leyland 270,Zetor 5545, Kolb Mark3,HondaTRX300.
Paikkakunta: kokkola

26 Kesä 2014, 15:42

Onko sitä kukaan värkännyt jotain systeemiä nostovivusta hytin ulkopuolelle :?:
En löytänyt haulla vaikka varmaan on asiasta ollut juttua.
rees
Proto suunnittelija
Viestit: 178
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 20:08
Konekalustoani: Leyland 270,Zetor 5545, Kolb Mark3,HondaTRX300.
Paikkakunta: kokkola

27 Kesä 2014, 06:45

Oli varmaan turha aihe,kellään ei tarvetta sellaseen :lol: .Minulla ainakin on ilmennyt tarvetta ja täytyy alkaa värkkäämään jotain siihen.
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

27 Kesä 2014, 11:42

kai sitä tarvetta on monellakin vaan itsekin tuppaan venyttelemään takaa vivuille. muistahan olla varovainen vipusovelluksia kokeillessasi 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

27 Kesä 2014, 18:00

Niin sitä vaan tulee itsekkin tehtyä että kättä vaan takaa kurkottelee kepille että saapi koneet kiinni.. Oliko jossain Valmetissa vai missä hyvin yksinkertainen sovellus, eli takana on toinen samanlainen vipu ja siitä lähti poikkitanko varsinaiselle vivulle kopin sisälle. Eli molemmat liikkui samaa tahtia. Ei liene kovin hankala itse tehdä jälkeenpäinkin esim. Leylandeihin?
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Nuhvikalle
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 594
Liittynyt: 18 Helmi 2010, 09:36
Paikkakunta: Kuusamo

27 Kesä 2014, 20:29

Eiköhän ne kieltänyt joskus tuommoiset viritykset työturvallisuuden nimissä :oops:
Kun sinä vahingossa takana vipua väännät ja nostolaitteet alkaa nousemaan, niin puristut
työkoneen ja traktorin väliin. :(
Pinoteksia pintaan, niin vanhakin näyttää ....
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

27 Kesä 2014, 21:24

Kyllä noissa 702-903 ym Valluissa on välitangon kautta takahallintavivulta yhteys suoraan hytin nostolaitevipuun.
Ollut kyllä aikanaan ihan hyväksytty varuste.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
rees
Proto suunnittelija
Viestit: 178
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 20:08
Konekalustoani: Leyland 270,Zetor 5545, Kolb Mark3,HondaTRX300.
Paikkakunta: kokkola

28 Kesä 2014, 16:31

Leukkuun sitä minäkin kaipailen.Mielestäni on paljonkin vaarallisempaa kurkkia sitä vipua sieltä käsi kainaloa myöten rautojen välissä.on mosnesti meinannut osua käsivarteen se veivitappi ja mulla on vielä siitä se nuppi kadonnu on vain terävä tappi. Nyt tehään se toinen vipu ulkopuolelle ja siihen välitanko,sehän ei tee sen käyttöä yhtään raskaamaks hytissä koska se kitka on vain siinä varsinaisessa käyttövivussa :wink: .
rees
Proto suunnittelija
Viestit: 178
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 20:08
Konekalustoani: Leyland 270,Zetor 5545, Kolb Mark3,HondaTRX300.
Paikkakunta: kokkola

28 Kesä 2014, 18:16

Mitähän ovat nimeltään tängonpää liittimet jotka painetaan pallomaiseen nuppiin, olis käteviä tuommosiin vipuhommiin :?:
Ruudinkeksijä
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 575
Liittynyt: 17 Kesä 2012, 10:26
Konekalustoani: Nuffield DM4 -59 (konevikanen), Varaosanuffi -54, Purettu nelonen -60, Nuffield DM4 -61 (projekti), Leyland 270 -75, Leyland 272 -78, + muuta ryjää, rautaa ja romurautaa...
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

28 Kesä 2014, 20:47

Senhän voi toteuttaa pikasesti vaikka paksulla rautalangalla, piukkaan vaan vivun nupin juureen.
"Black smoke don't mean it's broke"
rees
Proto suunnittelija
Viestit: 178
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 20:08
Konekalustoani: Leyland 270,Zetor 5545, Kolb Mark3,HondaTRX300.
Paikkakunta: kokkola

29 Kesä 2014, 06:38

Ei oo tarvis tehä mitään pikavirityksiä ei niin kiire.
Tutkin jo asiaa ja leukkuun on tosi helppo tehä siihen hammaskelkan jatkeeksi, (ei tee kaarevaa liikettä)
Mutta tehään nyt kuitenkin asiallisesti ja ne pallopää tangot olis siihen hyvät, voi tarvittaessa napsauttaa irti kun ei tarvi. Mutta kuka tietää noiden pallopää liittimien nimen että vois etsiä niitä. :?:
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

29 Kesä 2014, 07:21

Motonet myy nimellä kuulanivel https://www.motonet.fi/fi/tuote/451805/ ... -M5-kierre" onclick="window.open(this.href);return false;

Myöskin nivelpääksi olen kuullut sanottavan
Mukana kuin peräpukama!
rees
Proto suunnittelija
Viestit: 178
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 20:08
Konekalustoani: Leyland 270,Zetor 5545, Kolb Mark3,HondaTRX300.
Paikkakunta: kokkola

29 Kesä 2014, 07:35

Kiitos "jamppi" just noita tarve on :P
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

29 Kesä 2014, 14:19

Itte tilasin M8 ja M10 kokoja Allikseen tuolta : http://www.virtasenkauppa.fi/tuotteet/p ... lmanivelet" onclick="window.open(this.href);return false;
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Osmo_
Nuhvitietäjä
Viestit: 456
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
NLCF r.y jäsen Nro: 161
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

29 Kesä 2014, 20:22

En tiedä mistä mallista on kyse, mutta venttiilistön vivut menee siellä oikeella takana ja kai kätevä mies niihin vipuihin väkertelee uniballeilla tms jonkun lisävivuston. Tälläilä on brittinatikoissa tehty.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
rees
Proto suunnittelija
Viestit: 178
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 20:08
Konekalustoani: Leyland 270,Zetor 5545, Kolb Mark3,HondaTRX300.
Paikkakunta: kokkola

30 Kesä 2014, 08:23

"En tiedä mistä mallista on kyse, mutta venttiilistön vivut menee siellä oikeella takana ja kai kätevä mies niihin vipuihin väkertelee uniballeilla tms jonkun lisävivuston. Tälläilä on brittinatikoissa tehty."

Kyse ei ole siitä osaako sen tehä vaan laiskuudesta ,on mukavaa kysellä ensin onko joku sen tehnyt ja voi varastaa mallia :lol: Mutta eikös täällä foorumilla niin saa tehäkki :?: , eikä täällä varmaan yhtään niin tolloa olekkaan ettei tiedä edes sitä missä ne nostovivut sijaitsevat :shock:
Vastaa Viestiin