Projekti: Leyland 272 Q-cab -78
Valvoja: automies560
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 87
- Liittynyt: 31 Joulu 2012, 07:47
- Konekalustoani: 272
eli näin tein, holkkivirityksellä painatin putkea alas, venäläisen mittapalikan päälle magneettijalka+kello ja palikkaa liu'uttamalla sitten niitä lukuja metsästämään. Kolmen uuden tarvikeputken korkeudet mahtuivat 0,01 sisään ja yksi oli 0,02 korkea. Tämän sovitin matalimpaan reikään. Putkien loppukorkeuksiksi sain: 0,06 0,07 0,06 ja 0,07.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
No aika hyvin sitten on . Parin satkun sisään niiden kait pitäis ohjeen mukaan olla, ja aika alarajalla kokonaiskorkeudessa taidetaan tuossa kyllä olla.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 87
- Liittynyt: 31 Joulu 2012, 07:47
- Konekalustoani: 272
270 mallin korjauskirja antaa putken korkeudeksi 0,05-0,15. Onko putkien korkeuden vaikutuksesta kannentiivisteen kestävyyteen palstalaisilla mitään kokemuksia, tms. Em. korkeuksiin ei simmilevyjen kanssa tarvinnut pelata, riitti kun sekoitteli putkia keskenänsä. Kannentiiviste on tullut Leypartin kautta eli ehkä laadukas?
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ei ole kaiketi hirveästi muuta väliä, kuin että keskenän ovat samoissa lukemissa, siis 0.02mm sisään.
Onkos kansitiiviste PAYEN merkkinen ?
Onkos kansitiiviste PAYEN merkkinen ?
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 87
- Liittynyt: 31 Joulu 2012, 07:47
- Konekalustoani: 272
Kannentiivisteessä ei näy valmistajan nimeä, musta väriltään, pakettina vain ohut muovikelmu..
Ja putkien korkeuden oikeat mitat ovat 0,12 0,13 0,12 ja 0,13. Riitti kun otti silmän käteen ja mittasi oikeasta kohdasta putkea.
Tarjous tuli kansitöistä: kannesta pieni lastu pois, venttiilit hiotaan, istukat koneistetaan, vaihdetaan yksi ohjuri, asennetaan uudet suutinholkit ja koeponnistus. Lisäksi laitetaan uudet kiertokankien helat+kalvaus oikeaan mittaan. 650,-
Ja putkien korkeuden oikeat mitat ovat 0,12 0,13 0,12 ja 0,13. Riitti kun otti silmän käteen ja mittasi oikeasta kohdasta putkea.
Tarjous tuli kansitöistä: kannesta pieni lastu pois, venttiilit hiotaan, istukat koneistetaan, vaihdetaan yksi ohjuri, asennetaan uudet suutinholkit ja koeponnistus. Lisäksi laitetaan uudet kiertokankien helat+kalvaus oikeaan mittaan. 650,-
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 87
- Liittynyt: 31 Joulu 2012, 07:47
- Konekalustoani: 272
Kone menossa kasaan... Ongelmia aiheutti yksi uusista sylinteriputkista, jossa oli valuhuokosia yläpään tiivistepinnalla. Putkea vaihdellessani kävi ilmi että mulle on myyty lyhyet putket (218,4mm) ilman keskikohdan paksunnosta sekä viisirenkaiset männät. Kuulemma on ensimmäisten turbojen putki. Sopiiko putket ja männät yhteen jos kasaan ilman alinta öljyrengasta?
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
vois hyvinkin toimia alin öljyrengashan pitäisi muutenkin jättää pois jossei ole erityisen kevyellä käytöllä oleva kone
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Kyllä ainakin mulla tuli niin jumalattomasti sitä öljyä pakoputkesta, ettei kyllä tulisi mieleen kokeilla ilman kahta öljyrengasta. Ei ole vissiin nämä nykyiset renkaat kovin pyöreitä.
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 87
- Liittynyt: 31 Joulu 2012, 07:47
- Konekalustoani: 272
Alakaa näkyä valoa tunnelin päässä...
Kone kasassa lyhyillä putkilla ilman alinta ö-rengasta, saas nähdä mitä tuli.. Keskolla laiteltu aikoinaan sekä-että. Toki uudet renkaat on jotakin tarvikehitihatia
Kannentiiviste on Payen ja made in England. Varmaan Marjakankaan viimeinen, jostain hyllyn takaa löytyi, oli väärässä paketissa... Tiivistesatsin mukana tuli merkitön musta lärpyke.
Kytkimen asennuksessa ja säädössä oli huoltomies auttamassa... Sen homman vaikeustaso: neljä jakoavainta viidestä.
Johtosarjan kanssa kamppailen... alkup. systeemi on selvästi helposti käyttösavut päästävää mallia... Sain hommattua Q-hyttisen NOS johtosarjan, siihen hyvä räplätä omia näkemyksiä.
Kone kasassa lyhyillä putkilla ilman alinta ö-rengasta, saas nähdä mitä tuli.. Keskolla laiteltu aikoinaan sekä-että. Toki uudet renkaat on jotakin tarvikehitihatia
Kannentiiviste on Payen ja made in England. Varmaan Marjakankaan viimeinen, jostain hyllyn takaa löytyi, oli väärässä paketissa... Tiivistesatsin mukana tuli merkitön musta lärpyke.
Kytkimen asennuksessa ja säädössä oli huoltomies auttamassa... Sen homman vaikeustaso: neljä jakoavainta viidestä.
Johtosarjan kanssa kamppailen... alkup. systeemi on selvästi helposti käyttösavut päästävää mallia... Sain hommattua Q-hyttisen NOS johtosarjan, siihen hyvä räplätä omia näkemyksiä.
Viimeksi muokannut British Steel, 10 Heinä 2014, 02:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Noita PAYEN-tiippareitahan saanee LEYPARTin kautta... Ainakin GLASER ym muut on ainakin yleisesti nuffin kansitiivisteinä "ylipaksuja" ( 1,7-2,1mm vs Payen 1,4mm )
Ja mikä sen tuossa tapauksessa muuksi muuttaisi...... Tuolla tiivisteellä puristukset alkaa olla lähellä siellä missä pitäisi, eli käyntiinlähtö pakkasilla on parempi, kuin jollain halpis-tiivisteellä ja "bensakoneen puristuksilla" .....
Ja mikä sen tuossa tapauksessa muuksi muuttaisi...... Tuolla tiivisteellä puristukset alkaa olla lähellä siellä missä pitäisi, eli käyntiinlähtö pakkasilla on parempi, kuin jollain halpis-tiivisteellä ja "bensakoneen puristuksilla" .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 87
- Liittynyt: 31 Joulu 2012, 07:47
- Konekalustoani: 272
Marjiksen muut hyllyssä olleet tiivisteet olivat juurikin noita Sparex, Glaser-juttuja. Eipä kuuleman mukaan niistäkään valituksia ole tullut, mutta silti alkuperäisen oloinen tiiviste tuntuu jotenkin paremmalta idealta.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tuolla eräässä toisessa ketjussa näistä ollut juttua, kun ilmi moisia eroja tuli......
On kaiketi merkitystä, jos tiiviste on 2,1 tai 1,7 ellei jopa 1,4mm paksu, saati ohuempikin..... Käyntiinlähdössä varsinkin kylmänä, ja muutenkin miten savuttelee sinistä.....
Itse en huoli omaan nuffiin edes 1,7mm paksuista tiipparia sen jälkeen, kun/jos saan tuon nykyisen siittä käräytettyä, mikä olisi kyllä tavoite, posauttaa se, tuolla kiristysasteella mikä nyt on.......
On kaiketi merkitystä, jos tiiviste on 2,1 tai 1,7 ellei jopa 1,4mm paksu, saati ohuempikin..... Käyntiinlähdössä varsinkin kylmänä, ja muutenkin miten savuttelee sinistä.....
Itse en huoli omaan nuffiin edes 1,7mm paksuista tiipparia sen jälkeen, kun/jos saan tuon nykyisen siittä käräytettyä, mikä olisi kyllä tavoite, posauttaa se, tuolla kiristysasteella mikä nyt on.......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 87
- Liittynyt: 31 Joulu 2012, 07:47
- Konekalustoani: 272
Nonniiin, kone on kasassa ja seurauksena aivan hirviä sininen savu. Nyt vaihdatan suuttimen kärjet. Pumpun kyljessä olevassa amuliinilätkässä on merkintä P4801 ja TT. Onko kyseessä turbon pumppu? Avautumispaineet?
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Turboissa on jakajapumppu.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]