Allis-Chalmers TL-20D -60 (valm. nr.763)
Valvoja: automies560
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tuon ekatestin (40min ja kaasuun koskematta käyntiin ) ei voi vielä mitenkään moittia, olisi varmaan lähtenyt kaasua painamalla jo 25 min lämmityksellä....
Eli aika nopeasti saa koneen käyntiin "yllättävissä" tilanteissa, eikä tarvii turhaan pitää "hehkutusta" tuntitolkulla....
Eli ensivaikutelman ja hinnan huomioiden, pitää sanoa, että tosi tyytyväinen ja hyvä fiilis jäi....
Vielä kun jossain kohtaa jonkin termariviritelmän sinne saa, niin nopeutuu taatusti vieläkin....
Ja sitten, se myyjä soitti kans tiistaina, puolisen tuntia puhuttiin.... (laitan lainauksena KK:n puolelle kirjoittamani viestin tekstiä, laitteiden hinta saattaa ehkä nousta enstalveksi muuten )
" Senverran vielä siitä puhelusta, eri asioita kyselin....
Valmistaja ( tehdas ) antaa "vain" sen 3kk:n takuun ( neuvottelut kuulemma käynnissä, jotta min. 1/2 tai 1v saisi) , mutta sanoi, jotta jos tän talven tai 1/2vuoden aikana rikki menee, niin uutta osaa tulee.
Ohjeistuksessa sama kuin eeperi/wepa-lämmittimissä, eli väh. kerran kuussa suositus käyttää, koska laitteessa on liikkuvia osia (kiertovesipumppu).
Sehän on ihan ymmärrettävääkin, ja jokainen sen tajuaa ( joka vähänkin koneiden kanssa pelailee)
Kaapelista. He kun on tätä hyväksyttäneet, ja laite omasi jo valmiiksi CE-merkinnän, ja EU-alueella ei panssarikaapelia yleisesti vaadita ( maakohtainen juttu ) niin hyväksynnässä on sen kohdalla ollut pakko tulla EU:n takia vastaan, riittää kun öljyn ja nesteiden kestävä johdin on.
Jatkossa saattaa olla myös tulossa DEFA/CALIX yhteensopivilla liittimillä oleva liitinjohto, mutta se saattaa johtaa hinnan nousemiseen ( noilla valmistajilla kun irtojohtojen hinnoittelu on ihan älytöntä )
Autoissa, josta lohkolämppärin johto esim tarvitsisi uusia, halvempaa tai liki saman hintaista on ostaa koko paketti vastuksineen, kuin ihan pelkkä johto, vastukselta -> "puskuriin" ( tämän tiedän ihan omasta kokemuksestakin )
Varaosia saa kait ihan yksittäin, esim vastus, pumppu, jne....
Ja niiden hinnoissa puhutaan joistain kympeistä. "
Eli aika nopeasti saa koneen käyntiin "yllättävissä" tilanteissa, eikä tarvii turhaan pitää "hehkutusta" tuntitolkulla....
Eli ensivaikutelman ja hinnan huomioiden, pitää sanoa, että tosi tyytyväinen ja hyvä fiilis jäi....
Vielä kun jossain kohtaa jonkin termariviritelmän sinne saa, niin nopeutuu taatusti vieläkin....
Ja sitten, se myyjä soitti kans tiistaina, puolisen tuntia puhuttiin.... (laitan lainauksena KK:n puolelle kirjoittamani viestin tekstiä, laitteiden hinta saattaa ehkä nousta enstalveksi muuten )
" Senverran vielä siitä puhelusta, eri asioita kyselin....
Valmistaja ( tehdas ) antaa "vain" sen 3kk:n takuun ( neuvottelut kuulemma käynnissä, jotta min. 1/2 tai 1v saisi) , mutta sanoi, jotta jos tän talven tai 1/2vuoden aikana rikki menee, niin uutta osaa tulee.
Ohjeistuksessa sama kuin eeperi/wepa-lämmittimissä, eli väh. kerran kuussa suositus käyttää, koska laitteessa on liikkuvia osia (kiertovesipumppu).
Sehän on ihan ymmärrettävääkin, ja jokainen sen tajuaa ( joka vähänkin koneiden kanssa pelailee)
Kaapelista. He kun on tätä hyväksyttäneet, ja laite omasi jo valmiiksi CE-merkinnän, ja EU-alueella ei panssarikaapelia yleisesti vaadita ( maakohtainen juttu ) niin hyväksynnässä on sen kohdalla ollut pakko tulla EU:n takia vastaan, riittää kun öljyn ja nesteiden kestävä johdin on.
Jatkossa saattaa olla myös tulossa DEFA/CALIX yhteensopivilla liittimillä oleva liitinjohto, mutta se saattaa johtaa hinnan nousemiseen ( noilla valmistajilla kun irtojohtojen hinnoittelu on ihan älytöntä )
Autoissa, josta lohkolämppärin johto esim tarvitsisi uusia, halvempaa tai liki saman hintaista on ostaa koko paketti vastuksineen, kuin ihan pelkkä johto, vastukselta -> "puskuriin" ( tämän tiedän ihan omasta kokemuksestakin )
Varaosia saa kait ihan yksittäin, esim vastus, pumppu, jne....
Ja niiden hinnoissa puhutaan joistain kympeistä. "
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Pari pätkää...
Käynnistys:
http://youtu.be/CY-FEa7gR9c" onclick="window.open(this.href);return false;
Ajelua:
http://youtu.be/ZSr9ddEbSO8" onclick="window.open(this.href);return false;
Käynnistys:
http://youtu.be/CY-FEa7gR9c" onclick="window.open(this.href);return false;
Ajelua:
http://youtu.be/ZSr9ddEbSO8" onclick="window.open(this.href);return false;
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 594
- Liittynyt: 18 Helmi 2010, 09:36
- Paikkakunta: Kuusamo
Teilläpäinhän mahtaa lumiurakoitsijoille tulla näläkä
Pinoteksia pintaan, niin vanhakin näyttää ....
Hyvin lähtee pakkosyötöllä.
Ne on varmaan ottaneet aurausurakat könttähinnalla. Nyt rahaa tulee kahvinkkeittelystä.
Ne on varmaan ottaneet aurausurakat könttähinnalla. Nyt rahaa tulee kahvinkkeittelystä.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 407
- Liittynyt: 08 Touko 2011, 13:42
- Konekalustoani: Nuffield 3 DL -59, Nuffield 4 DM KKK -60, Nuffield 460 -63, Nuffield 460 Riuku-Vammas -63, koesarjan n:o 54 Valmet 15, Belarus 420 -77,Belarus MTZ 50 -69
- NLCF r.y jäsen Nro: 218
- Paikkakunta: Perho
Joo, kyllä nyt on auramiehet päässeet vielä ain ainakin suht vähillä töillä. Mutta voihan sitä vieläkin tulla, maaliskuuhan on tilastollisesti vasta oikea lumentulokuukausi. Notkeasti tuo jusape "sujahti" tuonne Alliksen kabiiniin ja sieltä pois . Jäisi meikäläiseltä polvi-, lonkka- ja selkävaivaiselta tekemättä, tai ottaisi ainakin runsaasti aikaa...
Vähän päivässä - eikä viikossakaa palijo mittää...
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Aloin pilkkoon kauhaa....
Kuvia otin vain 6kpl ( tuosta vasemmalle ) kun tuli liika hämyä selvien kuvien saamiseksi, lisäkuvia huomenna...
Kuvia otin vain 6kpl ( tuosta vasemmalle ) kun tuli liika hämyä selvien kuvien saamiseksi, lisäkuvia huomenna...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Taas kerkes hämy tulla, jokunen kuva kuitenkin lisää.... ( jälleen vanhaan tyyliin, vasemmalle selaten )
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Jahas.. palataan taas tähän aiheeseen... Pakko alkaa pikkuhiljaa laittaa tätäkin, aikaa reipas viikko.
Eli kauhan laittelua jatkoin vähän.... Tuosta 5 kuvaa taas, jatkuu päivällä reeraaminen...
Eli kauhan laittelua jatkoin vähän.... Tuosta 5 kuvaa taas, jatkuu päivällä reeraaminen...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
No tähän mahtavaan tapahtumaan...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 112
- Liittynyt: 26 Helmi 2012, 22:09
- Konekalustoani: 255 Kartano,TS100A.,472 synchro
- Paikkakunta: Nastola
- Viesti:
Jusape, satuin löytämään tuolta meidän kätköistä Allis-Chalmersin syöttöpumpun.. onkohan sama pumppu 20:sessä kuin 16:ssa?
Moottorin sivuverhouspellitkin löytyi..
Moottorin sivuverhouspellitkin löytyi..
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
En nyt äkkiä osaa sanoa onko sama. Oliskos 16 ollu 4-koneella?? 20ppiset alta valm.nro:n 599 on nelosella ( -58 syys-lokakuuhun asti ), sitten AEC:n oma-6 mukinen nro 600 -> eteenpäin.
Pellit vois kiinnostaa, jos sopivat, epäilys jotta tuskin passaa....
Pellit vois kiinnostaa, jos sopivat, epäilys jotta tuskin passaa....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 112
- Liittynyt: 26 Helmi 2012, 22:09
- Konekalustoani: 255 Kartano,TS100A.,472 synchro
- Paikkakunta: Nastola
- Viesti:
jusape kirjoitti:En nyt äkkiä osaa sanoa onko sama. Oliskos 16 ollu 4-koneella?? 20ppiset alta valm.nro:n 599 on nelosella ( -58 syys-lokakuuhun asti ), sitten AEC:n oma-6 mukinen nro 600 -> eteenpäin.
Pellit vois kiinnostaa, jos sopivat, epäilys jotta tuskin passaa....
Ainakin syöttöpumppu oli 6 sylkkäinen..
Mitäs mittoja sattuisit tarviamaan pelleistä?