460 :seen Simms pumppu

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

Pesonen
Kolmos -nuffisti
Viestit: 19
Liittynyt: 06 Huhti 2007, 13:34

06 Huhti 2007, 13:43

Oliskohan vinkkejä 460 Simms ruiskutuspumppun korjaukseen tai vaihtoehtoisesti korvauspumppua myytävänä.Pumpun vika on harmittava. kylmänä käynti on ok,mutta lämmettyään kone alkaa ottaan kierroksia itellään ja kierrokset nouseeeee...!
Aika ikävä ajettava varsinkin kun nuhvissa on myös etukuormaaja,eikä kaksoiskytkintä löydy.Vastauksista kiittäen Nuffield 460 1962 (38" takarenkailla) :?
460+6+kkk
Nelos -nuffisti
Viestit: 27
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 20:52
Paikkakunta: aura

08 Huhti 2007, 09:38

löytyy kyllä pumppu uudempaa mallia, ilman alipainesäädintä . oisko ollu 4/65:sta uuden veroinen hp200e ,huom näitä ei tehdä enää, jos haluat huippu yksilön tässä sellainen olisi p.0505662376
ei vauhdilla rajaa kun 6:s nuhvilla ajaa (hubakeppi ylhääl)
Nuhvelentti
Kylmäkoskelainen
Viestit: 96
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 21:59

08 Huhti 2007, 22:05

Kumpikas pumppu nuhvissa on?? Alipainesäätöinen minivac vai keskipakosäätöinen minimec??
Minimecistä en saa muuta päähän kuin että olisi laakerit paskana.. molemmissa päissä on kartiokuulalaakerit..
MUTTA vanhempien nuhvien Minivac:issa on kuulemma sitä vikkaa että alipainesäätäjän kalvo venyy vanhuuttaan ja kierrokset alkavat "humpaamaan".....
mies kysyi kaiulta: Ostanko Nuhvin vai Majorin? ja kaiku vastasi: VAI MAJORIN!
Mikkosika
Kolmos -nuffisti
Viestit: 13
Liittynyt: 08 Huhti 2007, 18:58
Paikkakunta: Kuopio

09 Huhti 2007, 08:17

Minulla oli universaalissa joskus samat oireet, ja syylliseksi osoittautui kaasuläpältä alipainesäätimelle tulevat putket, jotka oli menneet väärin päin.
Nuffield - Väsymätön voimanpesä
Pesonen
Kolmos -nuffisti
Viestit: 19
Liittynyt: 06 Huhti 2007, 13:34

09 Huhti 2007, 09:50

Keskipakosäätimellä toi pumppu on ,eli vissiin sit toi minimec.Kone lähtee tosi hyvin käymään,ei pahemmin savuta(normaali sinisavu kylmänä),vastaa kaasuun normaalisti kylmänä ja palautuu tyhjäkäynnille,mutta koneen lämmettyä,kierroksia lisätessä kone menee ylikierroksille ja sillon on kiire sammutusnupille.Itse epäilin keskipakosäätimen jousia(niiden rikkoontumista)syyksi ylikierroksiin,muttei näyttäny olevan niissä vikaa.Oliskohan tosiaan laakerivika?
Nuhvelentti
Kylmäkoskelainen
Viestit: 96
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 21:59

10 Huhti 2007, 15:48

Nuhvi käy vaikka pelkillä kooleilla, muttei kauhean kauaa... ittellä lasahti 460 mettätielle tuossa viimekesänä kun toin sitä poies klapisavotasta....sammahti semmoiseen mukavaan vastanteeseen eikä lähtenyt kuin pakkosyötöllä käyntiin, kerran pörähti ja sammui ja sitten ei kirveelläkään käymään..... olipa sieltä laakeritkin paskana mutta pääsyy oli elementin säätölevyn(semmoisen prikan) hajoaminen...
mies kysyi kaiulta: Ostanko Nuhvin vai Majorin? ja kaiku vastasi: VAI MAJORIN!
Pesonen
Kolmos -nuffisti
Viestit: 19
Liittynyt: 06 Huhti 2007, 13:34

13 Huhti 2007, 19:26

Voiskohan ton nuffin pumpun korvata Fordssom Majorin vastaavalla
nuffi59
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 854
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 17:48

13 Huhti 2007, 19:42

Jos nyt oikein muistan, niin sen power majorin pumppu mitä olen katsonut ei kävisi nuffiin.Se oli alipainesäätoinen ja oliskohan se tullut nuffiin laitettuna takaperin, eli alipainesäädin olisi tullut jakopäätä kohden.

Tiedä sitten muista.....?
Paljon elämässä säästää kun Nuffilla päästää
Nuhvelentti
Kylmäkoskelainen
Viestit: 96
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 21:59

16 Huhti 2007, 20:21

Supermajorissa on muuten sama minimekki ko nuhvissa mutta se on vain käännetty väärinpäin... englantilaisia huippu-ideoita,suorastaan elämää viisaampia....
mies kysyi kaiulta: Ostanko Nuhvin vai Majorin? ja kaiku vastasi: VAI MAJORIN!
Wiljami
Kylmäkoskelainen
Viestit: 84
Liittynyt: 06 Huhti 2007, 18:07
Paikkakunta: Orivesi

17 Huhti 2007, 19:44

Oletko tarkastanut että pumpussa riittävästi öljyä.
Viittais vähän säätötangon jumittamiseen.
Säätötangon holkit voivat olla kuluneet ja se saattaa aiheuttaa em.vian.
Pesonen
Kolmos -nuffisti
Viestit: 19
Liittynyt: 06 Huhti 2007, 13:34

17 Huhti 2007, 22:26

Öljytaso on ok.Olen kokeillut myös vanhaa kikkaa,eli pumppu täyteen öljyä ja lisännyt löpön joukkoon öljyä ,muttei oo auttanu.Outoo olis jos väljät holkit säätötangolla aiheuttas vian,koska ongelma tulee koneen lämmetessä(välykset pienenee).Joku ruiskutuselementti ehkä jumiutuu.Täytyy tutkia,kunhan saan toisen pumpun tilalle. :?
nuffi5661
Mini -nuhvisti
Viestit: 4
Liittynyt: 08 Huhti 2007, 20:28
Paikkakunta: tuupovaara

18 Huhti 2007, 16:01

4-Nuffiin käy kaikki nuffieldin ja leulandin pumput pienellä sovittelulla. Itte laitoin -61 nuffield dm4:seen 720 leukun pumpun.
nuffi5661
Mini -nuhvisti
Viestit: 4
Liittynyt: 08 Huhti 2007, 20:28
Paikkakunta: tuupovaara

18 Huhti 2007, 16:12

Voi voi voi kun nuo numerot meni vika järjestykseen tarkoitin tietenkin 270 leylandia enkä 720.
Laiton myös leylandin etuakseliston nuffiin, kun etukuormaajan kanssa tahtoo nuffin omat olka-akselin helat olla aina hajalla.
Vastaa Viestiin