vaihteiston pesu
Valvoja: automies560
-
Jake82
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 93
- Liittynyt: 09 Loka 2012, 10:17
- Konekalustoani: Nuffiel universal Four vm.1960
Elikkä tilanne ois se että taas tarvis vaihtaa nelosen vaihteistoöljyt. Mut se loota on täynä semmoista paskaa ja mietin että pesen painepesurilla sen laatikon. Mutta mutta ei oo tarkoitus ottaa peräreppua irti niin tuleeko se laatikko tyhjäksi ja pääseekö hydpumpulle vettä. Tarkoitus ois siis ottaa vaihdelaatikon kansi pois ja sitä kautta pestä. Pitääkö vaikka polttoöljyllä huuhdella pesun jälkeen vai riittääkö kun ajaa keulan ylös että valuu hyvin ropuista. Mut puhtaaksi se pitää saada.
-
Ruudinkeksijä
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 575
- Liittynyt: 17 Kesä 2012, 10:26
- Konekalustoani: Nuffield DM4 -59 (konevikanen), Varaosanuffi -54, Purettu nelonen -60, Nuffield DM4 -61 (projekti), Leyland 270 -75, Leyland 272 -78, + muuta ryjää, rautaa ja romurautaa...
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Miten paljon sitä paskaa siäl oikeasi on? Vois melkeen polttoaineel huuhdella, mutta ite ottasin kyl perärepun irti niin voi kaapia laatikon pohjalta kaiken paskan pois. En kyllä ainakaan oman koneen laatikkoa alkaisi painepesurill pesemään.
"Black smoke don't mean it's broke"
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Jos vedellä pesee, niin pitäisi ainakin hyvin saada se vesi poiskin sieltä perästä sitten. Muuten menee uudet öljytkin kermaksi samantien 
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
sompio
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 928
- Liittynyt: 20 Syys 2008, 17:22
- NLCF r.y jäsen Nro: 110
- Paikkakunta: Kangasniemi
Siellä on myös banjot täynnä paskaa ja se ei tule kaikki pesemälläkään pois ellei käytä niitä irti ja nosta pystyyn.Eli jos hyvän haluaa niin banjot pois ja pesu vaikka polttoöljyllä. Vettä en käyttäisi.
- ramba
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1332
- Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
- Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
- NLCF r.y jäsen Nro: 473
- Paikkakunta: Kotka
Ei niistä banjoista laakerin läpi kaikki paska edes tule pois.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
-
kolmetonnine
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Saakos ne banjot sitten puhtaaksi kun ovat irtonaisena, ja vetarit irti
Pitäis molempien puolien pyörien stefat pistää uusiksi. Oikea ei muuta tee kuin hikoilee, mutta viisainta vaihtaa ennen maalausta molemmat samaan vaivaan.. 
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Minä en noita banjoja lähtenyt irroittelemaan pesua/stefojen vaihtoa varten, pohjaroput oli auki ja löpöllä huuhtelin perästä käsin. Vanhat öljyt oli paksua kermaa ym moskaa. Mutta jos on traktori muutenkin ihan osissa niin eiköhän ne banjot irti suhtkoht helposti nappaa, tuleepahan tarkkaan sitten tehtyä.
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
kolmetonnine
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Juu mutta etkös sää käyttänyt bluffia siinä stefaremontissa ja ollut ainoita jotka sai sen kasaan ilman banjojen irroitusta..

- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
En tiiä mitä muut tekee erilailla, mutta noin miten myö tehtiin kävi kyllä stefaremontti tosi nopsasti ja hyvin on vieläkin pitänyt, lähes viisvuotta jo
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
- ramba
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1332
- Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
- Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
- NLCF r.y jäsen Nro: 473
- Paikkakunta: Kotka
Vetarit irti niin saa stefalaipan reijästä putsattua tarkasti.. Minulla oli siellä useamman sentin paksuinen kova mönjäkerros..
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
juu en minä ja ymmärrä miksi niitä banjoja irti tarvisi ottaa jos laakerit on kunnossa, stefojen vaihdon yhteydessä saa kyllä akseliputket putsattua muistaa vaan ruuvarilla pidellä rattaan ja laakerin välissä olevaa holkkia tippumasta 
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
Joonas Potkonen
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7384
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
joka on vain vanhemmissa, eikö?Warpu kirjoitti:juu en minä ja ymmärrä miksi niitä banjoja irti tarvisi ottaa jos laakerit on kunnossa, stefojen vaihdon yhteydessä saa kyllä akseliputket putsattua muistaa vaan ruuvarilla pidellä rattaan ja laakerin välissä olevaa holkkia tippumasta
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
turka
- Kolmos -nuffisti
- Viestit: 17
- Liittynyt: 28 Syys 2013, 07:50
- Konekalustoani: -56 universal 4 + vilske 1000. 808-TJ.
Keulaa ylös ja peräreppu pois. Näin tein itse eikä se vaiva ihan mahdoton tosiaankaan ole. Aivan tolkuton määrä kaikennäköistä tatinaa jäi vielä pois kaavittavaksi (ihan joka puolella, eniten niissä akselien syvennyksissä) öljyn valutuksen jälkeen.
Vettä en sotkis missään tapauksessa mihinkään missä normaalisti on öljyt, ei se öljytatina kuitenkaan oo vesiliukosta...
Vettä en sotkis missään tapauksessa mihinkään missä normaalisti on öljyt, ei se öljytatina kuitenkaan oo vesiliukosta...



