SA-INT kalustokeskustelua yleisesti

Keskustelua maan ja taivaan väliltä!

Valvoja: automies560

Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

Tonnin pinnassa on nuo soppatykit pyörineet, vanhemman malliset (kuvassa) eli modernisoimattomat vähän alle. MODatut vähän päälle, ne on täys metallisia. Kaikissa on tuo vesivaippa, eli haudeneste sisässä. Pelkkä vesi jäätyisi/höyrystyisi. Näyttää rivissä olevan taas aika monta keitintä joten riittänee jokaiselle halukkaalle järkihinnoilla..

Nuo vallut on aikaisemmin ainakin olleet aika huonossa kunnossa, nyt saattaa olla jo paremmat (eli viimeiset) myynnissä.

Omasta mielestä järkihinnoilla tuolta saanee lähinnä noita venäläisiä kuormureita ja rompelavoja (ne on parhaita 8) ), muissa kohteissa huutohinnat huitelee ihan ihme lukemissa.. Toki siellä tapahtuu ihmeitäkin, ja aikamoisia yllätyksiä tullut vastaa välillä, jopparit ollu varmaan aina silloin makkaransyönnissä :lol:
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Avatar
Jooseppi 1
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1794
Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18

Tuolla vallulla jo ikä painaa, joku voi saada varaosia.. :?:
Soppatykeissä hyvä valmistaa keittoja tapahtumiin.. :wink:
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

Traktorit ja työkoneet aivan poskettomissa hinnoissa vrt. ehjät "vapailla" markkinoilla..

Eipä noita venakon kuormureitakaan montaa ole raaskittu pistää huutokaupattavaksi kerrallaan, kun niitä siellä vielä yli 50 on.. :lol:
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

Ohoi Rantasalmen mies, olitko kalkussa/oliko mielenkiintoisia romuja mielenkiintoiseen hintaan. Vartoilen zil-tarjontaa eteenpäin myyvillä tässä, ensimmäisiä jo tullut nettiin.. :mrgreen:
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

kolmetonnine kirjoitti:Ohoi Rantasalmen mies, olitko kalkussa/oliko mielenkiintoisia romuja mielenkiintoiseen hintaan. Vartoilen zil-tarjontaa eteenpäin myyvillä tässä, ensimmäisiä jo tullut nettiin.. :mrgreen:
No ohoi vaan :lol:

Keskiviikon oltiin paikalla, yksi rompelava tarttui mukaan sekä myymälästä "verikauha" lakkeja. Muuten meni makkara ja hernekeitto puolella..

Oli taas välillä aikamoista seurattavaa huutokisailu :lol: Ja kuten yleensä joitain lavoja olisi saanut suhtkoht edullisesti, mutta pääsääntöisesti aika arvokasta kamaa.

Kuormureita oli todella vähän, mitä nyt zilttoneita pitkät rivit. Pienautoja ja muuta pientavaraa senkin eestä.
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Konemäki
Kylmäkoskelainen
Viestit: 82
Liittynyt: 09 Heinä 2010, 11:19
Konekalustoani: Kaikkea maan ja taivaan väliltä.
Paikkakunta: Etelä Pohjanmaa

Törmäsikkö Nelosnuhvi koskaan Keuruulla Kalettoman varikon Jyry Sisuun? Pyöriät etulamput ja julman kokonen hiiappi tuntomerkkeinä. Kalettomalla oli kaikkea muutakin kivaa kuten ainakin yksi MB Trac.
Hyvin menee, kun on Nuffield.
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

Konemäki kirjoitti:Törmäsikkö Nelosnuhvi koskaan Keuruulla Kalettoman varikon Jyry Sisuun? Pyöriät etulamput ja julman kokonen hiiappi tuntomerkkeinä. Kalettomalla oli kaikkea muutakin kivaa kuten ainakin yksi MB Trac.
Mites sää Kalettomalla pääsit käymään :shock: Vai oli siellä ihan jyrykin :!: Myö vaan polettiin pyörällä siitä ohitte muutaman kerran.

Itse varuskunnassa oli yksi karhu vai kontio-sisu vielä jäljellä, kuskeja näyttivät sillä koulivan hiabin käyttöön.
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Leukkumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1126
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
NLCF r.y jäsen Nro: 023
Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa

http://www.nettikone.com/valmet/802/1232581" onclick="window.open(this.href);return false; :wink:
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla :D[/quote]
Konemäki
Kylmäkoskelainen
Viestit: 82
Liittynyt: 09 Heinä 2010, 11:19
Konekalustoani: Kaikkea maan ja taivaan väliltä.
Paikkakunta: Etelä Pohjanmaa

nelosnuhvi kirjoitti:
Konemäki kirjoitti:Törmäsikkö Nelosnuhvi koskaan Keuruulla Kalettoman varikon Jyry Sisuun? Pyöriät etulamput ja julman kokonen hiiappi tuntomerkkeinä. Kalettomalla oli kaikkea muutakin kivaa kuten ainakin yksi MB Trac.
Mites sää Kalettomalla pääsit käymään :shock: Vai oli siellä ihan jyrykin :!: Myö vaan polettiin pyörällä siitä ohitte muutaman kerran.

Itse varuskunnassa oli yksi karhu vai kontio-sisu vielä jäljellä, kuskeja näyttivät sillä koulivan hiabin käyttöön.
Kuskina pääsi kaikkiin mielenkiintoisiin paikkoihin käymään. Kalettoman Jyry näytti olevan ex TVH, vihreän alta paistoi sieltä täältä keltaanen. Kävi myös ainakin suolaamas teitä ihan varuskunnankin alueella. Kontio oli hukattu pois ennen kuin ite menin ja myös nosturi SL lähti poistoon. No oli mulla nosturi hommiin lainassa Niinisalosta SK 6X6, sillä kun ei fullerin takia muut halunnu ajaa.
Hyvin menee, kun on Nuffield.
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

Konemäki kirjoitti:
nelosnuhvi kirjoitti:
Konemäki kirjoitti:.
No oli mulla nosturi hommiin lainassa Niinisalosta SK 6X6, sillä kun ei fullerin takia muut halunnu ajaa.
Vai ei fulleri muille kelvannut :) Eli muut ei osanneet sillä ajaa :wink:
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Konemäki
Kylmäkoskelainen
Viestit: 82
Liittynyt: 09 Heinä 2010, 11:19
Konekalustoani: Kaikkea maan ja taivaan väliltä.
Paikkakunta: Etelä Pohjanmaa

Ja kyllä se itteäki vähä mietitytti, kun Niinisalosta lähti Keuruuta kohti, että mitähän sitä taas tuli luvattua. No kyllähän se siitä, reilut viitisensataa kilometriä silläkin tuli päästeltyä. Ja kulki kovaa, toiselle sadalle otti helposti.
Hyvin menee, kun on Nuffield.
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

Konemäki kirjoitti:Ja kyllä se itteäki vähä mietitytti, kun Niinisalosta lähti Keuruuta kohti, että mitähän sitä taas tuli luvattua. No kyllähän se siitä, reilut viitisensataa kilometriä silläkin tuli päästeltyä. Ja kulki kovaa, toiselle sadalle otti helposti.
Juu, kyllä se fulleri mullakin vielä vähän rutisee niittikopissa, ja välillä vähän enemmänkin :oops: Mutta pykälät päälle menee kyllä rauhallisilla otteilla :wink:
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Avatar
Jooseppi 1
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1794
Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18

Onkohan vielä kainuun prikaatissa mahdollisuus lähteä presidentin linnan portin viereen seistä tököttämään, saa katsella lämpiminä kesäpäivinä maisemia.. :roll:
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
Avatar
Jooseppi 1
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1794
Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18

Jooseppi 1 kirjoitti:Onkohan vielä kainuun prikaatissa mahdollisuus lähteä presidentin linnan portin viereen seistä tököttämään, saa katsella lämpiminä kesäpäivinä maisemia.. :roll:
Kysymystä, kenellä pellepuku aika kutsuu.. :roll:
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
iippo
Proto suunnittelija
Viestit: 197
Liittynyt: 12 Kesä 2007, 10:51
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Minusta tuntuu että olen jo nostoväkeä. Harmittaa kun eivät pyydä kertauksiin.
Vastaa Viestiin