Raketteja!

Keskustelua maan ja taivaan väliltä!

Valvoja: automies560

Ampuuko nuhvistit raketteja?

Tottakai
4
17%
Ehkä muutaman
5
21%
En osta enkä ammu
13
54%
Mitä se sinulle kuuluu?
2
8%
 
Ääniä yhteensä: 24
Avatar
ramba
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1332
Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
NLCF r.y jäsen Nro: 473
Paikkakunta: Kotka

Toivottavasti ei postilaatikot lentele kun kaupungissa ollaan..
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
50v nuffilla
Nuhvitietäjä
Viestit: 290
Liittynyt: 14 Loka 2013, 19:13
Konekalustoani: 4/60-Ukko-Mestari 64 10/42 66 MF 165 DEUTZ 6-koneella VALTRA
Paikkakunta: Keski-suomen akseli

Hyvä konsti karkottaa hirvet taimikosta....
Tulee huvi ja hyöty samalla.... :D
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7384
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Sen jälkeen kun rupesin heinäntuottajaksi, ei ole raketit innostaneet. Voi ristuksenkevät minkä siivon niistä saa aikaan pelloille, ja entäpä jos se raketin jämä päätyykin asiakkaan elukan vatsaan???
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
V602T
Proto suunnittelija
Viestit: 114
Liittynyt: 25 Maalis 2008, 12:30
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Pihasauna lämpiämään, ja ne paukut taidanpa ottaa ite saunankuistilla.
Nuffield 460/Hymas Vm-64

Nuffield - Leyland Club Finland ry:n jäsen nro:lla 61
Avatar
Jooseppi 1
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1794
Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18

Nuffieldmaster kirjoitti:Sen jälkeen kun rupesin heinäntuottajaksi, ei ole raketit innostaneet. Voi ristuksenkevät minkä siivon niistä saa aikaan pelloille, ja entäpä jos se raketin jämä päätyykin asiakkaan elukan vatsaan???
Kassissa kulkevat raketit ym paukut ammunta paikoille, roskat jäävät muiden kerättäviksi?? ja voi käydä niinkuin master kirjoittikin lopussa... :roll:
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

Hehe, olinko ainut kuka vastasi että "Tottakai" :mrgreen:

Eli paukutellaan, kuten aina ennenkin. Toki määrä ei ole ollut kovin kummoinen ikinä, ehkä normaalia tasoa. Yli puolenkymmentä naapuritaloa näköyhteydessä, joten joka vuosi on saanut seurata komeata paukuttelua :D

Just kävin sytyttelemässä muutamat ulkotulet pihalle ja nyt saunaa lämpiämään :idea:
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8943
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

Joskus juu tuli osteltua ja paukuteltua, mutta se oli sitä aikaa, kun tyttäret oli pienempiä, kymmenen kahtapuolta ja ennen, lähinnä silloinkin vain heidän ilokseen....

Nyt kun ovat jo vuosia olleet "isoja" (25 ja 21v) ja heillä on oma elämänsä, niin se paukuttelujen aikakin on jäänyt taakse aikoja sitten ....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
Jooseppi 1
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1794
Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18

Jooseppi 1 kirjoitti:
Nuffieldmaster kirjoitti:Sen jälkeen kun rupesin heinäntuottajaksi, ei ole raketit innostaneet. Voi ristuksenkevät minkä siivon niistä saa aikaan pelloille, ja entäpä jos se raketin jämä päätyykin asiakkaan elukan vatsaan???
Kassissa kulkevat raketit ym paukut ammunta paikoille, roskat jäävät muiden kerättäviksi?? ja voi käydä niinkuin master kirjoittikin lopussa... :roll:
Ja lehmät kun syövät kaiken mitä eteen sattuu, eriasia hevoset, huulillaan höplyävät...
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
10/60 TenSpeed
Nuhvitietäjä
Viestit: 353
Liittynyt: 12 Huhti 2007, 09:01
NLCF r.y jäsen Nro: 008
Paikkakunta: Kontiolahti

Nuffieldmaster kirjoitti:Sen jälkeen kun rupesin heinäntuottajaksi, ei ole raketit innostaneet. Voi ristuksenkevät minkä siivon niistä saa aikaan pelloille, ja entäpä jos se raketin jämä päätyykin asiakkaan elukan vatsaan???
Eekae niitä oo ihan pakko sinne pellollepäin ampuu,?
NUFFIELD 10/60 vm -65
DAVID BROWN 25D VM-54
FERGUSON TEF-20 vm -55
FIAT+HYMAS KAIVURI vm-64
DNEPR 650 SIVUVAUNULLA vm -70
PAPPA TUNTURI AUTOMAATTI vm-73
+ muut ns, kolhoosi koneet
50v nuffilla
Nuhvitietäjä
Viestit: 290
Liittynyt: 14 Loka 2013, 19:13
Konekalustoani: 4/60-Ukko-Mestari 64 10/42 66 MF 165 DEUTZ 6-koneella VALTRA
Paikkakunta: Keski-suomen akseli

Roskaa niistä tulee, metsään (omaan) ne joutaa ampua..
Ja pelto on tuotantoväline, siinä kuin koneetkin,
nauta kyllä syö herkästi heinän mukana masut kipiäksi ja hoito kallista.
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5158
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

Mukavaa oli, saatiin ystävien kanssa aikaiseksi komea ilotulitus

Muutamalla kympillä jäi vielä paukkuja juhannukseksikin :D
Mukana kuin peräpukama!
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

Taas se vuodenvaihde lähenee, mites ne paukuttelut?

Alkuviikosta pitää lähteä raketit ostamaan ja samalla kannattaa paikallista reserviläisyhdistystä jolla oma myyntipiste on.
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8943
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

Koitetaan taas normityyliin, eli sihautella vaan verstaalla ideapakkauksia, ja paukutella sillä vasaralla, mikäli tarvetta.....

Rahaa ei taivaalle täältä laiteta, kuten ei yli kymmeneen vuoteen ole tehty.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

Ja täällä on jokavuosi ostettu iät ajat :oops: :lol: Mutta onhan se vaan kerran vuoteen, ja muutenkin tällä seudulla kyllä tosiaktiivisia ampujia... Mistä lie johtuu..
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

Taidan ampua vaan haulikolla, ja itään päin :lol: :lol:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Vastaa Viestiin