leyland vedossa
Valvoja: automies560
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 320
- Liittynyt: 17 Heinä 2012, 07:50
- Konekalustoani: valmet 361 leyland 270 sekä kuorma-autosta tehty peräkärry ja normetin takakuormain
- Paikkakunta: pohjois-savo
Mitenkä isoja kuormia olette vetäneet leukuilla tai nuhveilla? Itse en ole päässyt testaamaan kun tyhjää kärryä joka on tehty kuorma-auton rungosta.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Tapit täynnä tuoreita mäntytukkeja niin paljon kuin ikinä mahtui ja kesti kyydissä,huomasi jo että joutuu kaikki hevoset töihin,ja alamäet piti ottaa hiljakseen,kärri tahto työntää jo aika lailla
Painoa en osaa sanoa mutta raskaaalta tuntui
Jalat on parhaillaan noiden tukkien päällä,niistä tuli taloni lattialankut
Painoa en osaa sanoa mutta raskaaalta tuntui
Jalat on parhaillaan noiden tukkien päällä,niistä tuli taloni lattialankut
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Omakohtaisia kokemuksia ei ole vielä, mutta 10 tonnin tuhtien aisankannattajana tulee tuo nelonen olemaan..
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 375
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
- Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Lietekärryä jonka tilavuus 12 kuutiota on tullu vedettyä joka kevät ja samoiten
kuorma-auton alustasta tehdyllä viljakärryllä, jonka omapaino neljän tonnin päälle
ja kunnon jyviä 12 tonnia kuormana tullut kiskottua ongelmitta.
Tosin täällä pohjanmaalla uupuvat pienetkin mäet.
kuorma-auton alustasta tehdyllä viljakärryllä, jonka omapaino neljän tonnin päälle
ja kunnon jyviä 12 tonnia kuormana tullut kiskottua ongelmitta.
Tosin täällä pohjanmaalla uupuvat pienetkin mäet.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 290
- Liittynyt: 14 Loka 2013, 19:13
- Konekalustoani: 4/60-Ukko-Mestari 64 10/42 66 MF 165 DEUTZ 6-koneella VALTRA
- Paikkakunta: Keski-suomen akseli
Tulihan tuota 80-luvulla 13 t kalkkikuorma mukavasti perässä.
Kärryn renkaat ei vain meinannu kestää..
Sitkeästi vetää, ei tarvii terveisiä ajella
Kärryn renkaat ei vain meinannu kestää..
Sitkeästi vetää, ei tarvii terveisiä ajella
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 375
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
- Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Tuossa edellisessä se juju miksi leukku vetää ,eli vääntö ei tarvi pikavaihteita kun moottori
hoita senkin puolen.
On kokeiltu 10 heppaa isomalla mf 3060 samoja hommia tehdä ,mutta tympäsee kun veto
loppuu ennenkö kerkiää ees pikavihdetta käyttää.
hoita senkin puolen.
On kokeiltu 10 heppaa isomalla mf 3060 samoja hommia tehdä ,mutta tympäsee kun veto
loppuu ennenkö kerkiää ees pikavihdetta käyttää.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 320
- Liittynyt: 17 Heinä 2012, 07:50
- Konekalustoani: valmet 361 leyland 270 sekä kuorma-autosta tehty peräkärry ja normetin takakuormain
- Paikkakunta: pohjois-savo
hypätään vähän asiasta, mutta millä kannattais käsitellä peräkärryn puuosat? olisko terva hyvä vai bilteman ratapölkky kylläste.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 320
- Liittynyt: 17 Heinä 2012, 07:50
- Konekalustoani: valmet 361 leyland 270 sekä kuorma-autosta tehty peräkärry ja normetin takakuormain
- Paikkakunta: pohjois-savo
leluland kirjoitti:hypätään vähän asiasta, mutta millä kannattais käsitellä peräkärryn puuosat? olisko terva hyvä vai bilteman ratapölkky kylläste.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Tervaakin on olemassa montaa sorttia, kaupan maaliterva ja aito hautaterva. En kyllä itse ainakaan tervaisi laitoja, pohjaa yms, kuivuu äärimmäisen hitaasti ja tarttuu jokapaikkaan..leluland kirjoitti:leluland kirjoitti:hypätään vähän asiasta, mutta millä kannattais käsitellä peräkärryn puuosat? olisko terva hyvä vai bilteman ratapölkky kylläste.
Jos taas kysymys oli runkopalkeista, niin sinne terva käy hyvin. Laitoihin kuitenkin käyttäisin ihan maalikaupasta laadukasta ulkomaalia halutussa sävyssä.
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!