3 nuffield öljyvuoto

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

Pönttöuuninluukut
Vitos -nuffisti
Viestit: 37
Liittynyt: 20 Kesä 2013, 18:19
Konekalustoani: Hopeasauma,Jupiter sport,Camping dkw, Mobylette. Nuffield 3 three 1961

Onko öljyä siinä kotelossa johon menee se ohjauspyörän akseli. Koneen sivusta näkee vuodon, kun katsoo laturin puoli kylkeä. Sen vuotokohdan kohdalla on mittarikotelon sivupellit. Vuotaako se öljy sieltä ohjainvaihteen möykystä.!? Eli paikka on siinä polttoainetankin alapuolella, siinä mihin tuloo se ohjaustangon akseli.!!! Onko jokin öljynvaihtotulpan kierre korkannut vai...?
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8943
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

On ohjausvaihteessa juu kyllä öljyä sisällä, yleensä alkavat vuotaa sieltä oikealta puolen (penkan puolelta) josta akseli tulee simpukasta ulos, niin sen akselin tyvestä, laakerointi yksinkertaisesti kuluu 50vuoden käytön aikana pikkasen....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Pönttöuuninluukut
Vitos -nuffisti
Viestit: 37
Liittynyt: 20 Kesä 2013, 18:19
Konekalustoani: Hopeasauma,Jupiter sport,Camping dkw, Mobylette. Nuffield 3 three 1961

Siihen öljyvuotokohtaan pääsee sitten käsiksi, kun avaa sen mittarikotelon sivupellin, ja ottaa löpötankin pois. Siinä se jossakin sen ohjausmöykyn kylessä on se vuoto. Vuotokohta EI siis ole sen kytkin akselin ympärillä, joka tuloo koneen kyljestä, siitä se ei vuoda. Täytynee syksymmällä irrottaa löpötankki, ja katsoa mitä sille vuodolle voisi tehdä. Näyttäisi että joku olisi silikonia laittanu siihen kohtaan josta se vuoto tuloo. Onkohan siinä kohdassa öljynpoistoroppu.....? Meinaan että onko kierre korkannu jollaki...
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8943
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

Vasemmal puolen (laturin puoli) on se simpukan sivukansi, josta tuo paketti kootaan kasaan, taitanee tulla sieltä raosta, jos siis ajosuuntaan katsottuna vasemmalta tulee......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Pönttöuuninluukut
Vitos -nuffisti
Viestit: 37
Liittynyt: 20 Kesä 2013, 18:19
Konekalustoani: Hopeasauma,Jupiter sport,Camping dkw, Mobylette. Nuffield 3 three 1961

Kyllä. Sen sivukannen alapuolelta näkee paikan,otin ruuvit pois, ja raotin kantta sen verran pääsin kurkkaamaan että öljyä tuloo sieltä. Juuri siitä paikasta mista sanoitkin.! Eli, se vuotaa jostakin siitä ohjausmöykyn kyljestä.
Pönttöuuninluukut
Vitos -nuffisti
Viestit: 37
Liittynyt: 20 Kesä 2013, 18:19
Konekalustoani: Hopeasauma,Jupiter sport,Camping dkw, Mobylette. Nuffield 3 three 1961

Täytyy tutkia syksyllä että miten sen vuotokohdan korjaisi. En usko että se ohjausmöykky olisi halki. Eiköhän se selkene siitä. Onhan tuo minunki nuhvi jo nähny muutaman heinäpellon helteisen kesän, ankarat pakkastalvet jne. jne. Että, kyllähän tuo meikäläisen ikäisen koneen kuuluukin vähän jo vuotaa,,kkin.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8943
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

Siinä kannessa ei välttämäti ole lainkaan tiivistettä välissä, lakalla koottu mitä ilmeisimmin kenties.... (en omast kirjasta tarpeeks selvää kuvaa löytänyt äkkiseltään )

Eli jos vuotaa, kiristämällä ei välttämäti asia mitenkään korjaannu, pultit hiukkan löysään, pesua kliinerillä ja vähä silikoottia rakoon ja kasaan....

Toiset varmaan tarkentaa ja täsmentää asiaa.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5158
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

Se vuotaa vektoriakselin takimmaisen helan takaa, siellä on koneistusreika ja tulpattu
Taitaa näkyä kun avaa laturin puoleisen puoleisen mittaristopellin
Mukana kuin peräpukama!
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5129
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

Just noin kuten jamppi sanoo, tulppana peltilommi :wink: Kuvatkin olis, mutta, ellei muita eriäviä kommentteja tule niin jätetään näyttämättä :wink:
jusape kirjoitti:Siinä kannessa ei välttämäti ole lainkaan tiivistettä välissä, lakalla koottu mitä ilmeisimmin kenties.... (en omast kirjasta tarpeeks selvää kuvaa löytänyt äkkiseltään )

Eli jos vuotaa, kiristämällä ei välttämäti asia mitenkään korjaannu, pultit hiukkan löysään, pesua kliinerillä ja vähä silikoottia rakoon ja kasaan....

Toiset varmaan tarkentaa ja täsmentää asiaa.....
Siinä akseliputken ja simpukkakotelon välissä on alunperin ollut tiiviste, tuossa kuva http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+var ... n+osat.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;, vasemmalle seuraavasta <, löytyy myös osaluettelo.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Nuutu
Nuhvitietäjä
Viestit: 343
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 17:45
Paikkakunta: Polvijärvi

Jos se plommi vaan tihkuttaa niin voin sanoa että itse sain vuodon asettumaan possumassalla.
Kaikki rasva poikkeen esim. jarrukliinerillä ja äkkiävällein kunnon kerros liimatiiviste massaa plommin päälle ja ympäristöön, on pysyny kuivana jo pari vuotta tolleen :)
Nuffi= King of the road
Pönttöuuninluukut
Vitos -nuffisti
Viestit: 37
Liittynyt: 20 Kesä 2013, 18:19
Konekalustoani: Hopeasauma,Jupiter sport,Camping dkw, Mobylette. Nuffield 3 three 1961

Joo täytyy koittaa vuoto tukkia, kunhan nuo enimmät "ystävät" häipyy kesänvietosta. Inisemästä korvan juuresta. = Hyttyset
Pönttöuuninluukut
Vitos -nuffisti
Viestit: 37
Liittynyt: 20 Kesä 2013, 18:19
Konekalustoani: Hopeasauma,Jupiter sport,Camping dkw, Mobylette. Nuffield 3 three 1961

Vuoto on nyt tukittu. wyrtiltä aerosoli purkisa oli puhdistus spraytä. ihan ekaksi puhdistin vanhan silikonin pois puukon kärjellä. Sen jälkeen suhhuutin sitä puhdistus spraytä, ja olihan hyvää ainetta. Kyllä tuli puhdas pinta. Sen jälkeen laitoin siliconia nimeltään, Reinzosil 70 ml. tuubi. Autotarvikeliikkeissä sitä on. Sitä kiersin vuotokohdan ympärille. Alkoipa pitämään. Ja tietysti ihan ekaksi laskin öljyt pois ohjaus simpukasta, mitä siellä nyt enää oli öljyä vuodon jälkeen. Homma hoitui, on asia nyt ok.
Vastaa Viestiin