Projekti: Leyland 472 SQMS '80
Valvoja: automies560
Miksei se onnistu sivulta napsia pellon ojista puuta kyytiin, vaan tolkuttoman hidasta puuhaa on! Kestää muuten kauemmin tehdä se kuorma, kuin riuskalta metsurilta. No jäähän pois se ojassa rimpuilu.
Kärryn vakavuutta minä lähinnä mietin, kun olet aiemmin kertonut että ei meinaa kaukaa kurotellessa pysyä pystössä, niin kuinkas käy giljotiinin kanssa? No sen tietää kun kokeilee.
Paljonko vuokraaminen maksaa? Itse kyselin viime talvena uusien giljotiinikourien hintoja, ja tarjoukset olivat sitä luokkaa, että tyylilleni uskollisesti tein ite; niillä hinnoilla energiapuuta olisi saanut myydä lopun ikää, jos kaikki kulut todellakin laskee mukaan.
Kärryn vakavuutta minä lähinnä mietin, kun olet aiemmin kertonut että ei meinaa kaukaa kurotellessa pysyä pystössä, niin kuinkas käy giljotiinin kanssa? No sen tietää kun kokeilee.
Paljonko vuokraaminen maksaa? Itse kyselin viime talvena uusien giljotiinikourien hintoja, ja tarjoukset olivat sitä luokkaa, että tyylilleni uskollisesti tein ite; niillä hinnoilla energiapuuta olisi saanut myydä lopun ikää, jos kaikki kulut todellakin laskee mukaan.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Se on varmasti päivänselvää, että kyllä vanhan ajan metsuri tuollaiset koneet voittaa mennentullen, mutta niitä kun ei enää ole juuri käytettävissä
En usko tuon vakavuuden olevan hirveä este noin pienellä puulla, varsinkin kun saa vähän pohjakuormaa, eihän siinä ole kaataessa kuin yksi puu kerrallaan kyydissä kun ei ole joukkokäsittelyominaisuutta. Nestetäytöt renkaisiin voisi olla ratkaisu jos näyttää pahalta.
Vuokraaminen on kyllä minulle tällä hetkellä paras vaihtoehto. Hinta on aina sopimuskysymys.
En usko tuon vakavuuden olevan hirveä este noin pienellä puulla, varsinkin kun saa vähän pohjakuormaa, eihän siinä ole kaataessa kuin yksi puu kerrallaan kyydissä kun ei ole joukkokäsittelyominaisuutta. Nestetäytöt renkaisiin voisi olla ratkaisu jos näyttää pahalta.
Vuokraaminen on kyllä minulle tällä hetkellä paras vaihtoehto. Hinta on aina sopimuskysymys.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Meillon tuo vanha paperikoneen rungosta ja Volvon kuorkin etuakseleista tehty telikärry, jossa farmin pilkki ilman jalkoja. Enemmän tilanteita aiheuttaa kulahtanut 7-vipujärjestelmä kuin tukijalkojen puute..
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Vuan oli lähellä rattorin kaataminen tänään/eilen. Puolenyön tietämissä kemera kohdetta ruiskuttaessa ajoin sivukalttorinteessä traktorin toisenpuolenpyörät monttuun kun samalla toisella puolen olikin pajukannokko. Putosin penkiltä, ja siksi en saanut polkaistua kytkintä, joka lienee ollut pelastus kun vauhdillaan meni kohdan yli. Ruisku tietysti niin korkealla kuin nostolaite nostaa, joten painopistekkään ei ollut optimaalinen. En nähnyt tuota kunnolla. Vähän aikaa piti hengitystä tasailla ja kerätä rojuja kopin lattialta Onneksi se ei kaatunut
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Tiukilla on yrittäjä raukka nykymaailmassa..ei yön lepoa,ei.Nuffieldmaster kirjoitti:Vuan oli lähellä rattorin kaataminen tänään/eilen. Puolenyön tietämissä
Vai oliko hämärän työt menossa,ellei jopa pimeät??
One thistle, maybe two among the roses.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Töitä on tehtävä silloin kun niitä on, ruiskutukset määrää keli aika pitkälti, siksi olin eilen/tänään aamukahteen asti liikenteessä, ja puol yheksältä taas ruiskuttamassa ruttoaineita potaatille.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Kiitoksia hienosta harrasteyhteistyöstä eräälle palstalaiselle etupainoista. Nyt ei ole sopivuusongelmia, ne ovat siihen tehty. Hienoa, että tällaisia harrastajia löytyy Kiitoksia myös käynnistä Ilomantsissa oli erittäin antoisa jutustelutuokio meillä lähtökahvien merkeissä
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Ensimmäinen kuorma tehty harvesterikouralla. Hyvältä vaikuttaa
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Pukkaappa videoo
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Tai kuvvaanuhvi63 kirjoitti:Pukkaappa videoo
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Jos on yhtä kovaa rautaa kuin 80-luvun kuormain sekä vinssi, niin kyllä teit hyvän ostoksen
Paljonko giljotiinikouran vuokra tuli kokonaisuudessaan maksamaan?
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96