Omia kokemuksia ismen kuormaimesta:
Ismen 1400 kuormain kesti pidempään kuin 695 XL casen IH:n etuakseli. Huonoja puolia mitä muistan siinä olleen: Kylmällä, eli alle -15, tai jopa -20, lohkon venttiilit oli jäykkiä. Tällöin kun ohjaamon vipua väänsi sopivaa riittävämmällä voimalla, vivun muovinen runko halkeili. Muuta vikaa en muista ko. kuormaimessa olleen. Puoliautomaatti kiinnike toimi pirun hyvin ja ismen kauhatkin kesti ko. koneella käyttämisen.
Kun toi case IH lähti vaihtoon, tilalle tuli 6400 valtra valmetti, jonka nokalle tuli isme 170. Tässä kuormaimessa havaitut ominaisuudet: lohkoon tuleva vaijeri ohjaamolta ei kestä lumiketjun irtonaisen ketjun osumaa (yllättävää?). Lisäki yksi putkisokka on pudonnut ajan saatossa yhdestä kuormaimen tapista. Muuta huonoa tosta kuormaimesta voi sanoa että lumikauhaa on jouduttu hitsaamaan, kun voimaa on tullut lisää. Ja trukkipiikkien toinen haarukka on vääntynyt, voiman kasvun ansiosta.
minkä merkkinen etukuormain?
Valvoja: automies560
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1701
- Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
- Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
On täl kyläl yks isme vielä 4455 verkun keulassa punaisella värillä vielä, mutta meillä tuo on kestäny monen moista käyttöä, 2 tallin seinää nostettu, kerran kuletettu melko isoa kiveä, pari kertaa talvella kauhalla tietä lykätessä kivee tökänny niin että melkein lasista läpi lentäny, ilman auraustukia, lunta mätelty ja soraa, kaiken käytön on kestänyNuffieldmaster kirjoitti:Tuohon puuttuisin sikäli, että kovin vahvaa puoltoa ei tuollainen kommentti anna, jos ajattelee asiaa niin, että voihan sitä olla paskakin hyvää kun miljoona kärpästä sen ympärillä pörrää. Minusta koneen kestosta tai käyttömukavuudesta ei kerro sen lukumäärä jollain kylällä. On tälläkin kylällä monta Quickea kuten itsellä, mutta en sitä kehumaan ala enkä ehdottamaan että osta se on hyvä, koska sitä se ei joka ominaisuudeltaan ole, ja väitän että hinta-laatusuhteeltaan on olemassa paljon parempia kuormaimia ja sitten käyttömukavuudeltaan parempia jne jne... Jotain faktaa pöytään niin se kertoo enemmän kuin kommentti "ääni täältä sille ja sille"fiigumies kirjoitti:Ismelle ääni, täl kyläl on 2kpl 1400 ja yks 160L
-fiigumies-
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Nyt on täällä kuormaaja parempi kuin uusi, korjattiin vahvemmilla osilla
Samainen urakoitsija kiroili tuota ismen ostoa mutta kun quicke oli yli 5 tonnia kalliimpi
Samainen urakoitsija kiroili tuota ismen ostoa mutta kun quicke oli yli 5 tonnia kalliimpi
Mukana kuin peräpukama!
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
niin kuin jo aejemmin totesin että joellae kestää hyvin ja toesilla ee sitten mitenkää esm minulla oli aekonaan 705 volvo bm valmetti ja hipasi vähä petäjän kylykeen niin tietäähän sen suomalaesen valu paskan miten siinä kävi etuakseli poikki. no itellä tuo isme varovaesessa käätössä toestakymmentä vuotta ja eepähän tuota oo vielä tarvinna hitsaella muutama tappi katkennut kylläkin ja kolomannessa rattorissa kiinni jo samanen kuormaen
aja millä ajat mutta majorilla loput
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 83
- Liittynyt: 09 Heinä 2008, 20:02
- Paikkakunta: Ylämaa
Tuo nyt ei kerro vielä kestävyydestä mitään..fiigumies kirjoitti:On täl kyläl yks isme vielä 4455 verkun keulassa punaisella värillä vielä, mutta meillä tuo on kestäny monen moista käyttöä, 2 tallin seinää nostettu, kerran kuletettu melko isoa kiveä, pari kertaa talvella kauhalla tietä lykätessä kivee tökänny niin että melkein lasista läpi lentäny, ilman auraustukia, lunta mätelty ja soraa, kaiken käytön on kestänyNuffieldmaster kirjoitti:Tuohon puuttuisin sikäli, että kovin vahvaa puoltoa ei tuollainen kommentti anna, jos ajattelee asiaa niin, että voihan sitä olla paskakin hyvää kun miljoona kärpästä sen ympärillä pörrää. Minusta koneen kestosta tai käyttömukavuudesta ei kerro sen lukumäärä jollain kylällä. On tälläkin kylällä monta Quickea kuten itsellä, mutta en sitä kehumaan ala enkä ehdottamaan että osta se on hyvä, koska sitä se ei joka ominaisuudeltaan ole, ja väitän että hinta-laatusuhteeltaan on olemassa paljon parempia kuormaimia ja sitten käyttömukavuudeltaan parempia jne jne... Jotain faktaa pöytään niin se kertoo enemmän kuin kommentti "ääni täältä sille ja sille"fiigumies kirjoitti:Ismelle ääni, täl kyläl on 2kpl 1400 ja yks 160L
pover by perkins
Massikat
165
390
4255
6455
Massikat
165
390
4255
6455
Eipä ole tarvinnut itse kuormainta valita kun se on ollut koneessa jo valmiina. Quicke tällä kertaa ja kyllä
se minun käytössäni on kestänyt. Joskus näyttelyssä olen katsellut James-kuormainta joka on levyaisa-
rakenteinen. Mielenkiintoinen tapaus, traktorikaivurissa tätä rakennetta on käytetty. Ainakin näkyvyys on
hyvä. En tiedä onko nykyisin markkinoilla tai paljonko maksaa.
se minun käytössäni on kestänyt. Joskus näyttelyssä olen katsellut James-kuormainta joka on levyaisa-
rakenteinen. Mielenkiintoinen tapaus, traktorikaivurissa tätä rakennetta on käytetty. Ainakin näkyvyys on
hyvä. En tiedä onko nykyisin markkinoilla tai paljonko maksaa.
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 83
- Liittynyt: 09 Heinä 2008, 20:02
- Paikkakunta: Ylämaa
Jamesin valmistus loppui resurssi pulaan joka on todella valitettavaa, siinnä olis ollu kestävä kuormaaaja.Roger N. kirjoitti:Eipä ole tarvinnut itse kuormainta valita kun se on ollut koneessa jo valmiina. Quicke tällä kertaa ja kyllä
se minun käytössäni on kestänyt. Joskus näyttelyssä olen katsellut James-kuormainta joka on levyaisa-
rakenteinen. Mielenkiintoinen tapaus, traktorikaivurissa tätä rakennetta on käytetty. Ainakin näkyvyys on
hyvä. En tiedä onko nykyisin markkinoilla tai paljonko maksaa.
pover by perkins
Massikat
165
390
4255
6455
Massikat
165
390
4255
6455
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Hintakin Jameksessa luokkaa "kertaa kolme" vrt. nämä rimpulat. James oli kuormainten mersu.massikka_mies kirjoitti:Jamesin valmistus loppui resurssi pulaan joka on todella valitettavaa, siinnä olis ollu kestävä kuormaaaja.Roger N. kirjoitti:Eipä ole tarvinnut itse kuormainta valita kun se on ollut koneessa jo valmiina. Quicke tällä kertaa ja kyllä
se minun käytössäni on kestänyt. Joskus näyttelyssä olen katsellut James-kuormainta joka on levyaisa-
rakenteinen. Mielenkiintoinen tapaus, traktorikaivurissa tätä rakennetta on käytetty. Ainakin näkyvyys on
hyvä. En tiedä onko nykyisin markkinoilla tai paljonko maksaa.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 251
- Liittynyt: 11 Syys 2011, 11:31
- Konekalustoani: ,Fahr D22,Zetor 25,Fiatagri 100-90 Dt pupu,Fiatagri 110-90 Dt pupu
- Paikkakunta: Pudasjärvi
Kokemusta Quickesta,Trimasta,MP-liftista ja nyt viimeisestä Ismestä yhteensä 25 vuoden ajalta,kaikki toimii mutta jokaisessa on heikkoutensa,toki traktoria ei ole oikeasti maansiirtotöihin tehtykkään missä kuormaimet yleensä rikkoontuu.
Tästä Ismestä vähäisimmät kokemukset,mutta heikkopaikka on löytyny,kauhan käännön vakaajan tapit ja korvat löysäsi jäistä soraa lastatessa joulukuussa totaalisesti,nuo ei ole toisissa merkeissä noin löysänny,toki tuo olis ollu maansiirtokoneiden työtä,mutta muutamia satoja kuutioita piti saada siirtymään.
Aisastolleen suunnilleen yhtä kestäviä kaikki jos kokoluokka sama,kaikki vääntyy jos saa tällin.
Jos nyt tällä kokemuksella uutta kuormaajaa lähden ostamaan käännyn Perän Mikon puoleen,pidän sen hinta/laatusuhteeltaan ja huoltovarmuudeltaan parhaana valintana,se on toki vaan minun mielipiteeni
Tästä Ismestä vähäisimmät kokemukset,mutta heikkopaikka on löytyny,kauhan käännön vakaajan tapit ja korvat löysäsi jäistä soraa lastatessa joulukuussa totaalisesti,nuo ei ole toisissa merkeissä noin löysänny,toki tuo olis ollu maansiirtokoneiden työtä,mutta muutamia satoja kuutioita piti saada siirtymään.
Aisastolleen suunnilleen yhtä kestäviä kaikki jos kokoluokka sama,kaikki vääntyy jos saa tällin.
Jos nyt tällä kokemuksella uutta kuormaajaa lähden ostamaan käännyn Perän Mikon puoleen,pidän sen hinta/laatusuhteeltaan ja huoltovarmuudeltaan parhaana valintana,se on toki vaan minun mielipiteeni
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Onko kellään kokemuksia uusista Solid etukuormaimista? Ei ole ainakaan täällä suunnalla tunnettu, kuin ne vanhat sukkela-solidit ja pehtoorit.
http://www.findit.eu/fin/search/264830.htm
http://www.findit.eu/fin/search/264830.htm
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 33
- Liittynyt: 16 Huhti 2013, 18:14
- Konekalustoani: Nuffield 465 -68
Quicken etukuormain on tullut hyväksi kun 5120 kasessa oli 640 ja silläkin jo touhuttu 7000 tuntia ja 950 joka on vähän uudempaa tuohantoa jostain 2000 luvulta ja 6000 tuntia ollut aina jokapäiväisessä rouvien ja sonnejen ruokinnassa. joka päivä noin 1h ajettu tai puolituntia. kesällä vielä enemmän ja talvella lyödään päälle noin 2h tien auraukset ja sellaiset.
jos pyörä ei vedä, se jarruttaa