Mulla on niin tasaiset ja hyvät oraat, että niissä ei ole kellään selväjärkisellä nokan koputtamista.
Toisaalta koskaan ei ole kylvötapaa kysytty.
Ajan tuplaten, heinänsiemen erottuu viljan seassa ja menee yhteen paikaan.
On täällä päin muitakin keskipakolevittimellä kylväviä: Eräs 100 ha:n ökyisäntä jolla elukoita, pari suurempaa hevostilaa, ja se 205:sella 64 ha:n tilaa pyörittävä...

...Eräs satojen hehtaarien ökyisäntä sääti ennen aikaan puimurinsa niin, että perästä tuli sopivasti jyvää peltoon ruista puidessa, että varsinaista kylvöä ei tarvinnut tehdä ollenkaan... nyttemmin siirtynyt suorakylväjäksi.
Karjanlantaa ajan pelloille, naudan tai kananlantaa, joskus lietettä, mutta siinä tahtoo olla rikkaruohonsiemeniä. Hevosen sontaakin joskus, se on ihan hyvä fosforin lähde, mutta nykyjään se tahtoo olla valvatin saastuttamaa, kun hevosihmiset on yleensä suurpiirteisiä peltojensa suhteen.
Rautatehtaalta saa suoraan itse ajaen masuunikuonaa, joka on luomuun hyväksytty hyvä kalkitus- ja maanparannusaine, sisältää aika paljon hivenaineita ja varsinkin mangaania. Vaikuttaa selvästi.
Tuo on totta, ryöstöviljely. Ite olen koittanut saada kaikki ravinneanalyysit vihreälle, eihän siellä pellolla muuten mittän kasva.