Esittäydytään

Keskustelua maan ja taivaan väliltä!

Valvoja: automies560

Velu

Uskaltautuu kai sitä vähän esittäytyä, vaikka olenkin pyrkinyt pitämään salaisuuden verhon nimimerkin päällä. Nimimerkki ei muuten sitten liity mitenkään nimeen, eikä muuhunkaan, vaan on tuulesta temmattu.

Täältä löytyy 25 vuotias, keväällä valmistunut kone- ja tuotantotekniikan insinööri. Ammatti siis jo on, mutta työpaikka ja akka puuttuu. Tosin ostin juuri Harkov T-150K:n linkun, joten sillä saa emänän varmasti pian :lol:

Kaupungissa asun ja käyn harrastamassa Sotkamon puolella isän kotitilalla, jonne tuo koneharrastus on tehnyt pesän. Omana on tällä hetkellä tuo harkovi ja Valtran yhdistelmäkaivuri, lisäksi löytyy Valmet 361 ja 465. Autoilu hoituu MB 560SEC:llä jota en ainakaan toistaiseksi käytä talvella.
automies560
Mr. Lordi Nuffield

Ahaa :lol: Vai että mersumiehiä sinäkin, oli itselläkin joskus 560 ja 300 sel mutta nällä bensan hinnoilla on tullut ajeltua dieselillä.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
tv43
Nuhvitietäjä

Jokohan sitä tällänen hämäläinen vois esittäytyä ..... tai no taitaa
olla vähän hosumisen makua . Jos sitte tuonnempana...
Kontio
Nuhvitietäjä

Hyvä on paljastetaan, ikä tämän nimimerkin on 23v ja työkseni teen venttiili huoltoja ympäri suomenmaan (ja nämä venttiilit ei sitten ole mitään lämpöpatterin säätöventtiileitä, vaan höyry ja prosessi laitosten venttiilejä) Ammatiltani olen koneistaja.
Kaikenlaiset vanhemmat koneet eritoten -60,-70 vehkeet kiinnostaa ruuvailla.
Konekalustona löytyy Nuffield 4/60 -62, David Brown 880 -64, Valmet 565 -65, BM Volvo LM 640 -68 pyöräkuormaaja, Kontio Sisu -70 ja sitten toyota Hilux-03 ym paljon pienempää härpäkettä.
Emäntää ei ole, joten on helppo noitten"romujen" kanssa värkkäillä ja reissata ympäriinsä.
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
Velu

automies560 kirjoitti:Ahaa :lol: Vai että mersumiehiä sinäkin, oli itselläkin joskus 560 ja 300 sel mutta nällä bensan hinnoilla on tullut ajeltua dieselillä.
Jo minä sitä nimimerkistä arvailin. Mersumieshän se on sielläkin. Lienetkö tuolla mesefoorumin puolella kirjoitellut? Kyllä lähtisi tuo 560 kiertoon, jos se vain joku ostaisi, mutta ei ole näin talvella markkinoita. Dieselillä ajamalla säästyisi pelimerkit paremmin harrastuksiin.
automies560
Mr. Lordi Nuffield

No vuodesta 90 olen mersuilla ajellut mutta nyt ei ole kuin museorekisterissä oleva ja ja kolme muuta vanhaa ja käyttöautoina on vw audi kalustoa.
No en ole mesefoorumissa kirjotellut vaikka asiaa varmasti oliskin mutta bussit foorumissa kyllä joskus.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
Ottilia
Vitos -nuffisti

No terve
Taidan olla ainoa ruotsinkielinen käyttäjä tässä että pyydän hieman ymmärrystä kielioppivirheistä ym. :lol:
Olen 35 v ja asutelen vaasassa avovaimo ja poika 7v + koira. Ajoneuvoja löytyy jonkun verran täl hetkellä
Nuffi 460 + hymas,Audi A6 2,8 Quattro(myytävänä) VW-kuppla -68,VW transporter syncro -03. Valmet 500-68 ja sitten 40 jalkanen Puuvene Perkins 185 hv td ja soutuvene.
Voi helvettiä ku tätä tavaraa on....
No kivaa ku on tekemistä. Merellä olen ollut melkein koko elämäni ja viimeiset 15 vuotta RVL Meriosasto.....
Harrastuksiin kuuluu veneily ja talvisin pelailen vähän kaukalopallo kun kerkiää.
Yritän huoltaa kaikki itse ja nuffin kone on täl hetkellä työn alla.
Uskaltaisin kyllä kans väittää et tunnen merenliityvät asiat paremmin kun traktorit :lol:

Adjö!!
Vw Syncro Transporter
Nuffield 460 vm-63
Valmet 500 vm-68
iippo
Proto suunnittelija

Moro. 32-vuotias sähköasetaja, kaks tyttöä, emäntä ja uskomaton taipumus kerätä kaikenlaista romua ja jättää kaikki vähän kesken.
tomeks
Nelos -nuffisti

Tällä toinen ruotsinkielin olen 49v Pietarsaarenseudulta, vaimo
+3 poika,vanhin poismuutanut .Pihalla leyland 272 -76 ja 285 -79 IH mcormick b250 -58.mitsumies 2 Colt ja 1 Lancer
jake74
Vitos -nuffisti

moro. oon iiläinne 33v mies. välillä asun oulussa tyttökaverin luona :D
kotona mulla on 344 vm72 leuku joka on ollut meijän suvussa uudesta asti.
isällä on zetori 5711? (mallia en muista).
harrastan rallia,rallisprintejä,jokkista ja vanhoja toyotia.
Niku
Vitos -nuffisti
Konekalustoani: Nuffield DM4 -59 - Nuffield 10/60 -66 - Leyland 384 -71 - Vanaja 690Turbo
Viesti:

Pitänee itsekin esittäytyä kun melko moni on jo tänne kirjoittanut... :wink:

Eli olen 25v. utajärveltä, Kuorma-auto asentajana Volvolla jo 5v.
Parin muksua emännän kanssa hankittua.
Pienestä poikasesta on kiinnostunut kotteroista kun isäni oli yrittäjä..

Näitä koneita on tullut "pikkuisen" rappailtua!
Nuffield DM4 -59 - Nuffield 10/60 -65 - Nuffield 10/60 -66 & Hymas - Leyland 384 -70
maalainen
Mini -nuhvisti

Uusi foorumilainen esittäytyy. Pyhäjärvinen alikersantti, ylioppilas, sivutoiminen maatalouslomittaja ja tuleva agroloogiopiskelija. Tällähetkellä olen armeijassa Kainuun Prikaatissa autokomppaniassa. Niin, ikää ei ole kuin se 19. Maatalouskoneet kiinnostaa ja nuffieldmasterin tavoin kiinnostaa ostella vanhoja koneita ihan käyttöä varten.
nuffield 460/62
Vitos -nuffisti

Täällä 30v kaveri myrskylästä.Avovaimo,6kk tyttö vauva ja pieni maatila.
Päivätyökseni pyörittelen tuollaista yhdenmiehen metallialan yritystä,pääasiassa hitsauskokoonpanoa alihankintana.Kaikki kiinnostaa mikä savuaa ja pörisee.

buick electra special edition ht 455
nuffield 460/62
ford 5610 :cry:
jd 2450
df 110 agtrotron
pirkka karavan 3,5hp
iippo
Proto suunnittelija

Pitää lisätä tuohon omaan vielä, että oon emäpitäjä Limingasta.
ESM
Nuhvitietäjä

Olen 40-vuotias yrittäjä, toimialana maatalouskonehuolto.Pesäpaikka Korialla ja siviilisäätynä vanhapoika.
3DL -60,4DM-61
Vastaa Viestiin