SA-INT kalustokeskustelua yleisesti

Keskustelua maan ja taivaan väliltä!

Valvoja: automies560

Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

18 Maalis 2013, 09:27

kolmetonnine kirjoitti:Olikos tuo cee-satkukin keuruulaisten vehkeitä? Kun alkaa tuntumaan että montako niitä on ollu käytössä jos joka huutokauppaan löytyy 1-2 ja kaikissa se ajopuoli jotenkin paskana..
Kyllä tuntomerkkien puolesta täsmäisi keuruun koneisiin tuo satanenkin, joku kuvakin löytyy multa noista koneista mutta saaneeko niitä julkaista, en tiedä..

Tuossa länkkärissä oli rungossa 15cm halkeama taka-akselin kohdalla, sen takia oli hylkyyn menossa. Mutta se vielä hitsattiin kasaan ja sitten purettiin siitä tuo kaivuulaite pois jossa oli reilut välykset joka tapissa. Toimi loppuajan pelkkänä etukuormaajana peräpuntti persiissä, nyt näköjään laiteltu myyntiä varten kaivuulaitteet takaisin :wink: Hyvin se pelitti muuten teknisesti ainakin silloin kun minä sillä tohelsin :lol:

Keuruun toinen satanenkin tulenee myyntiin, siinä tuntomerkkinä simonsin pönttö ja siitä johtuva mahdoton meteli :lol:
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

19 Maalis 2013, 18:37

Muutin otsikkoa, kun keskustelua on tullut muistakin asioista.. Meille koulutuksessa opetettiin että niitä kuormaajan kiinnityksen pultteja tulee tarkkailla, muuten kaivurin rynkytys tekee pahaa jälkeä.. Tosin tais opeista olla hyötyykin, satku oli vasta hiljan siirtynyt "huåraksi" kuten vääpelimme piti sanoman, eli kaikki sai ajaa.. Muuten noi oli melkeen kuitilla. Silti yli 10 kilotuntia ei ollu kauhean pahaa siitä tehnyt vielä :P
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

19 Maalis 2013, 19:41

Omaan käteen ainakin satasessa oli kaivulaitteiden hallinta parempi, kuin isommassa ja uudemmassa panssari länkkärissä :wink: Voimaa saattoi hieman vähemmän olla, mutta mukavempi sillä oli kaivella.

Pieni ero kyllä näkyvyydessäkin vrt. panssarilänkkärin akvaarioikkunoihin :roll: :lol:
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

19 Maalis 2013, 20:10

Onko se panssarikaivuri semmone iso, 940 länkkäri johon on laitettu rautaa niin p*rkeleesti ympärille :?:

Mulla oli ihan vaan tämmönen tavan lännen siviiliväreissä.. Ei hävettäny niin pahasti ajaa kylillä..
http://www.tt-konepalvelu.fi/images/Lan ... ettiin.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

19 Maalis 2013, 22:23

kolmetonnine kirjoitti:Onko se panssarikaivuri semmone iso, 940 länkkäri johon on laitettu rautaa niin p*rkeleesti ympärille :?:

Mulla oli ihan vaan tämmönen tavan lännen siviiliväreissä.. Ei hävettäny niin pahasti ajaa kylillä..
http://www.tt-konepalvelu.fi/images/Lan ... ettiin.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Joo, virallinen nimitys "Lännen 940 PS". Voit kuvitella kun tuohon siviilimalliin lyödään noin 4-5 tonnia rautaa päälle, miten ketterä on kulkemaan sen jälkeen :mrgreen: Moottorin ja hydrauliikan suojanakin n. 5-6 mm "pellit", ai että oli helppo huoltaakkin :shock: Lasit luodinkestävät ja sen takia pienet neliskanttiset, josta johtuen näkyvyys jotain aivan käsittämätöntä. En nopeasti googlella löytänyt kuvaa koneesta, ei taida olla kovin julkista tietoa.. Näitä oli meillä kaksikin, mutta taasen telakaivureita ei yhtään, kuten ainakin vekaran konemiehillä tuntui niitäkin olevan.

Niin ja tuntui tuo ISO länkkäri aika hurjalta peliltä ekaa kerta ajettaessa, tuntui että eihän tämä mahdu portista ulos, mutta kyllä siihenkin tottui, terveisiä vaan keuruun konemiehille, taitaa muutama lukea tätäkin palstaa :lol:
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

19 Maalis 2013, 22:25

Olis se perkula, jos olis nää nykyset kamerakännyt ollu jo 90 olemas, olis paaaljon kuvia eri reissuista paseilla olemassa, varmasti.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

19 Maalis 2013, 22:27

Saas muuten nähdä mihin nousee nettihuutokaupassa krazien hinnat tälläkertaa, toinen nyt 5000e, toinen 3500e.. Tuleehan noissa tosin tuo siltaponttoonin pala mukana, liekkö käyttökelpoinen mihin tarkoitukseen? Muuhun kuin mökin rantaan laituriksi 8)
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

19 Maalis 2013, 22:29

jusape kirjoitti:Olis se perkula, jos olis nää nykyset kamerakännyt ollu jo 90 olemas, olis paaaljon kuvia eri reissuista paseilla olemassa, varmasti.....
Mulla kun tuo nokia oli lähes aina taskussa, niin inttikuvia kertyi nyt muistin putsailun jälkeen reilu satakunta :lol: On vaan osa vähän arveluttavista paikoista joten julkaista niitä ei uskalla :roll:
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

19 Maalis 2013, 22:33

Niinmutku niit ei ollu sillon 21-22vuotta sitten kun itte olin..... :cry:
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
Jooseppi 1
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1794
Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18

20 Maalis 2013, 09:44

Paljonkohan lie huutokauppa 4-veto vallussa tunteja :?: tuskin tarvikeosia käyttävät huolloissa.. :roll: :?:
http://www.millog.fi/portal/fi/kuvagalleria/" onclick="window.open(this.href);return false;
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
Avatar
Spoileri
Kylmäkoskelainen
Viestit: 98
Liittynyt: 02 Marras 2011, 20:47
Konekalustoani: Leyland 344 -71 + Vilske 1000, Nissan 20 trukki, Volvoa, Mersua, BSA A65T OIF, Triumph Spitfire 1500
Paikkakunta: Lemi

20 Maalis 2013, 17:29

nelosnuhvi kirjoitti:
kolmetonnine kirjoitti:Onko se panssarikaivuri semmone iso, 940 länkkäri johon on laitettu rautaa niin p*rkeleesti ympärille :?:

Mulla oli ihan vaan tämmönen tavan lännen siviiliväreissä.. Ei hävettäny niin pahasti ajaa kylillä..
http://www.tt-konepalvelu.fi/images/Lan ... ettiin.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Joo, virallinen nimitys "Lännen 940 PS". Voit kuvitella kun tuohon siviilimalliin lyödään noin 4-5 tonnia rautaa päälle, miten ketterä on kulkemaan sen jälkeen :mrgreen: Moottorin ja hydrauliikan suojanakin n. 5-6 mm "pellit", ai että oli helppo huoltaakkin :shock: Lasit luodinkestävät ja sen takia pienet neliskanttiset, josta johtuen näkyvyys jotain aivan käsittämätöntä. En nopeasti googlella löytänyt kuvaa koneesta, ei taida olla kovin julkista tietoa.. Näitä oli meillä kaksikin, mutta taasen telakaivureita ei yhtään, kuten ainakin vekaran konemiehillä tuntui niitäkin olevan.

Niin ja tuntui tuo ISO länkkäri aika hurjalta peliltä ekaa kerta ajettaessa, tuntui että eihän tämä mahdu portista ulos, mutta kyllä siihenkin tottui, terveisiä vaan keuruun konemiehille, taitaa muutama lukea tätäkin palstaa :lol:
Kerran oli Taipalsaarella rakennus- ja raivausleirillä tommonen panssarilänkkäri kuskeineen, Vekaralta vissiinkin. Kertoili, että tulomatkalla oli jossain mäen päällä joutunu vähän vastaantulijaa väistämään ja kuulemma löysät meinas tärähtää lahkeeseen, kun se möhkö lähti alamäessä pujottelemaan. :lol: Taitaa olla painopiste vähän korkialla.
Ketjut päällä kesät talvet...
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

20 Maalis 2013, 18:44

Spoileri kirjoitti:
nelosnuhvi kirjoitti:
kolmetonnine kirjoitti:Onko se panssarikaivuri semmone iso, 940 länkkäri johon on laitettu rautaa niin p*rkeleesti ympärille :?:

Mulla oli ihan vaan tämmönen tavan lännen siviiliväreissä.. Ei hävettäny niin pahasti ajaa kylillä..
http://www.tt-konepalvelu.fi/images/Lan ... ettiin.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Joo, virallinen nimitys "Lännen 940 PS". Voit kuvitella kun tuohon siviilimalliin lyödään noin 4-5 tonnia rautaa päälle, miten ketterä on kulkemaan sen jälkeen :mrgreen: Moottorin ja hydrauliikan suojanakin n. 5-6 mm "pellit", ai että oli helppo huoltaakkin :shock: Lasit luodinkestävät ja sen takia pienet neliskanttiset, josta johtuen näkyvyys jotain aivan käsittämätöntä. En nopeasti googlella löytänyt kuvaa koneesta, ei taida olla kovin julkista tietoa.. Näitä oli meillä kaksikin, mutta taasen telakaivureita ei yhtään, kuten ainakin vekaran konemiehillä tuntui niitäkin olevan.

Niin ja tuntui tuo ISO länkkäri aika hurjalta peliltä ekaa kerta ajettaessa, tuntui että eihän tämä mahdu portista ulos, mutta kyllä siihenkin tottui, terveisiä vaan keuruun konemiehille, taitaa muutama lukea tätäkin palstaa :lol:
Kerran oli Taipalsaarella rakennus- ja raivausleirillä tommonen panssarilänkkäri kuskeineen, Vekaralta vissiinkin. Kertoili, että tulomatkalla oli jossain mäen päällä joutunu vähän vastaantulijaa väistämään ja kuulemma löysät meinas tärähtää lahkeeseen, kun se möhkö lähti alamäessä pujottelemaan. :lol: Taitaa olla painopiste vähän korkialla.
Viikon verran körryyttelin minäkin Taipalsaaressa panssari länkkärillä :D Linnoitustöitä erään kankaan reunalla, siinä oli lähellä joku betonitönö myös. Kyllä se kesällä oli ihan kelpo ajettava, mitä nyt ylämäessä pääsi kävellenkin ohi tuosta rohjakkeesta. Talvi aikaan olikin sitten vähän jännenpää, siinä herkästi muuttuu matkustajaksi :mrgreen:
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Avatar
Jooseppi 1
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1794
Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18

20 Maalis 2013, 20:56

Tätä topiikkia lukee niin vanhat kuin nuoret, kun tulee aika maanpuolustustehtäviin, tehkää heille selviksi minne haluatte, kuljetus ym tehtävät, voitte siitä mainita mahdollisissa kutsunta papereissa.
En tiedä nykykäytäntöä, mutta jos on rikkeitä, voi joutua nurmiporaksi, sissiksi, vaikka olisikin päässyt mielitiettyyn paikkaan, ei kannata ylpistellä vielä..
Hauska paikka lyhyen aikaa, kun tositoimet iskee, eli elämää suunnittelemaan SA:n jälkeen..
Sivareita en muuten ymmärrä, kuin tosi terveys syistä, harjan varren kanssa on ikävä olla vartiossa..
Ja sotaa ei halua kukaan meistä..
Armeija aikoja muistellen.. värvättynä olisi ollut eläkkeellä jo pitkän tovin.. :roll: 8)
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

20 Maalis 2013, 21:01

tavan satkulla tai tällä uudemmalla vastaavalla tuli tehtyä ihme suorituksia vasten kaikkia suosituksia :lol: (hyvin rimmaa..) , paras oli se kun piti psrukille vääntää linnoitusta harjoitusalueella, ei niiden juoksuhautojen yli viittiny ajaa niin montun pohjalle vaan ja taakseajolaitteilla nousta ylös, kyllä hirvitti se jyrkkä sorapenkka mutta sieltäkin selvittiin.

Monta asiaa tuli tehtyä joita ei omalla koneella uskataisi.. :mrgreen: :mrgreen:

Joosepille sanon että jos omin siivin res korpr lens pois, niin kai sitä jatkossakin ollaan "särmiä" :) ainoa heikkous on tupakka viina ja villit naiset :lol:
Avatar
Jooseppi 1
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1794
Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18

20 Maalis 2013, 21:15

kolmetonnine kirjoitti:tavan satkulla tai tällä uudemmalla vastaavalla tuli tehtyä ihme suorituksia vasten kaikkia suosituksia :lol: (hyvin rimmaa..) , paras oli se kun piti psrukille vääntää linnoitusta harjoitusalueella, ei niiden juoksuhautojen yli viittiny ajaa niin montun pohjalle vaan ja taakseajolaitteilla nousta ylös, kyllä hirvitti se jyrkkä sorapenkka mutta sieltäkin selvittiin.

Monta asiaa tuli tehtyä joita ei omalla koneella uskataisi.. :mrgreen: :mrgreen:

Joosepille sanon että jos omin siivin res korpr lens pois, niin kai sitä jatkossakin ollaan "särmiä" :) ainoa heikkous on tupakka viina ja villit naiset :lol:
Särmät niin ja näin, ei tullut hakasia, eikä tullut kertauksien jälkeenkään..kertauksissa osasin aukaista suuni, ei kiinni hitsautuneet hakasetkaan saanut minua hiljaiseksi.. ilman siipii mennään, mutta loppulause, kolmetonnine näin on.. :lol: :lol: :lol:
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
Vastaa Viestiin