Bedford
Valvoja: automies560
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
ei nyt ihan sentään, tuosta j3-ohjaamosta otetaan korjauspaloja j6 mökkiin, mm. Ohjaamon lattiaan, lokareihin, astinlaudat yms..Jasa kirjoitti:J3:sen ohjaamo J6:seen
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Petteri ei ole paljoa edennyt, runko lavoineen katon alla suojassa kuitenkin.. Pitäisi tuota ohjaamoa saada kursittua...
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Viikon verran pajassa nyt petterin ohjaamo heilunut. Ruostepeltejä leikkailin irti ja hiontavaihe menossa, hitaasti mutta varmasti Muutama peltipaikkakin jo hitsailtu paikoilleen, kyllä siitä auto tulee.........jonkinlainen ainakin
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
- Jooseppi 1
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1794
- Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18
Tulee, tulee, kun katsoo mitä muuta olet jo tehnyt petterillesi, hitaasti mutta varmasti
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Niitä ei nyt näillä peltisepän taidoilla paljoa kehtaa esitelläLahtinen kirjoitti:Kuvia olis kiva katsella, varsinkin noista peltihommista
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Maanantaina tarkoitus olis taas jatkaa petterin työstämistä. Lokasuojien alaosat/kuppeet turailin jo uusiksi ja ohjaamon runkoa uusittu metrin matkalta yhteensä. Kaikkea pientä hitsuuta siinä on vielä, museokelpoisesta kaukana varmaan korjaukset mutta käyttökunnostettuun autoon ajaa asiansa varmasti loppuelämän
Kuviakin saattaapi jossain vaiheessa tulla..
Kuviakin saattaapi jossain vaiheessa tulla..
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tuo oli viestis nro 1499.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
kts yleinen keskustelu ups, nyt meni yli jojusape kirjoitti:Tuo oli viestis nro 1499.....
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Jeps,se oli nro 1500, ja tuo oli sitte 1501.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Huomen jatkuu...
Suojakaasun loputtua pitänee huomenna jatkaa pelkkää hiontatyötä ja kröhöm (pakkelointia) No ei vaiskaan, muutamaa kuoppaa pitää vähän tasoitella..
Vielä olisi ovien alareunat korjattavana, kuskin astinlauta, oikeenpuolimmainen lokarin etukulma sekä ohjaamon lattia sisäpuolelta. Myös konepeltiä pitää sovitella, toivottavasti vielä käypi paikoilleen
Jälki ei varmasti niin nättiä ole näillä taidoilla mutta kelpaa hyvin piha-autoon, varmasti kestänee kasassa kuitenkin.
Maalit saapui Ylämyllyltä, fergussooni harmaa tulee siis sävyksi pintaan, lieneekö sopiva vaihtoehto sen näkee sitten. Eturitilän meinasin erikseen mustaksi maalata, korostaa hieman.
Suojakaasun loputtua pitänee huomenna jatkaa pelkkää hiontatyötä ja kröhöm (pakkelointia) No ei vaiskaan, muutamaa kuoppaa pitää vähän tasoitella..
Vielä olisi ovien alareunat korjattavana, kuskin astinlauta, oikeenpuolimmainen lokarin etukulma sekä ohjaamon lattia sisäpuolelta. Myös konepeltiä pitää sovitella, toivottavasti vielä käypi paikoilleen
Jälki ei varmasti niin nättiä ole näillä taidoilla mutta kelpaa hyvin piha-autoon, varmasti kestänee kasassa kuitenkin.
Maalit saapui Ylämyllyltä, fergussooni harmaa tulee siis sävyksi pintaan, lieneekö sopiva vaihtoehto sen näkee sitten. Eturitilän meinasin erikseen mustaksi maalata, korostaa hieman.
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
En tiiä paljon olet hitsannut mutta ihan hyvää jälkeä näyttää tulevan!
Pienenä vinkkinä semmonen kun hitsaat pintapeltejä: hitsaa pieniä heftejä,jäähdytä pelti kylmäksi paineilmalla,hitsaa,jäähdytä,hitsaa. Ei pelti vetele läheskään niin paljon,just esim oven alareunat on pahoja kun pitkä suora pelti,vetelee niin p..keleesti jos suoraan vedät sauman kiinni.
Pienenä vinkkinä semmonen kun hitsaat pintapeltejä: hitsaa pieniä heftejä,jäähdytä pelti kylmäksi paineilmalla,hitsaa,jäähdytä,hitsaa. Ei pelti vetele läheskään niin paljon,just esim oven alareunat on pahoja kun pitkä suora pelti,vetelee niin p..keleesti jos suoraan vedät sauman kiinni.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Migillä on tullut kerran ala-asteella 10min ja ammattikoulussa 5minuuttia käryyteltyä, joten kovin kaksista kokemusta ei ole Tää petteri on nyt ensimmäinen peltikorjauskohde "urallani"
Aika hyvin olen vielä saanut vetelyn pidettyä kurissa, pieniä täppejä hiljalleen ja niistä sauma muodostuu, en tiedä onko oikeaoppisesti mutta kestänee. Nuo ovipellit voi olla kyllä paha paikka
Aika hyvin olen vielä saanut vetelyn pidettyä kurissa, pieniä täppejä hiljalleen ja niistä sauma muodostuu, en tiedä onko oikeaoppisesti mutta kestänee. Nuo ovipellit voi olla kyllä paha paikka
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!