Onko miten vaikea homma tehä itse ?
Miten se "sininen koppa" kuuluu irottaa että pääsee yläkautta kurkistamaan kytkintä ?
Jostain linkistä kun saisi hyviä ohjeita ja viisaammilta neuvoja.
Leyland 272 kytkinremontti
Valvoja: automies560
-
Leukkumies
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Tuolla nyt alkuun nuo masinistipalstalta tutun voortin mies -SS-n ohjeet: http://sarkisi5000.wordpress.com/2008/0 ... urkamassa/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://sarkisi5000.wordpress.com/2008/0 ... a-helppoa/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Pientä" sarkasmia esiintyy ko. herran tyylille uskollisesti noissakin jutuissa, muttei siitä tarvi välittää
http://sarkisi5000.wordpress.com/2008/0 ... a-helppoa/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Pientä" sarkasmia esiintyy ko. herran tyylille uskollisesti noissakin jutuissa, muttei siitä tarvi välittää
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla
[/quote]
-
Leukkumies
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Juu eipä mittään, tervetuloa vaan foorumille!
Pari viestiketjua aiheesta lisää:
http://www.nuhvi.net/foorumi/viewtopic. ... lit=kytkin" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nuhvi.net/foorumi/viewtopic. ... lit=kytkin" onclick="window.open(this.href);return false;
Kannattaa tosiaan käyttää lukkoliimaa koplinkia kasatessa, ja uusia lukituspellit ym. ja ajokytkimen silmälaakerin saa vaihdettua irrottamalla vauhtipyörän, samalla sitten uusii kampiakselin takapään stefan.
Tuolla muuten on ne kytkimen koukkujen mitat (tuumaisina) niin ei tarvi ihan summassa taivutella
: http://leyland.conforums.com/index.cgi? ... 1319399153" onclick="window.open(this.href);return false;
Pari viestiketjua aiheesta lisää:
http://www.nuhvi.net/foorumi/viewtopic. ... lit=kytkin" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nuhvi.net/foorumi/viewtopic. ... lit=kytkin" onclick="window.open(this.href);return false;
Kannattaa tosiaan käyttää lukkoliimaa koplinkia kasatessa, ja uusia lukituspellit ym. ja ajokytkimen silmälaakerin saa vaihdettua irrottamalla vauhtipyörän, samalla sitten uusii kampiakselin takapään stefan.
Tuolla muuten on ne kytkimen koukkujen mitat (tuumaisina) niin ei tarvi ihan summassa taivutella
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla
[/quote]
Nyt on purkuhommia tehty senverran että kytkimen suojakoppa on pois ja kytkinasetelmaa voi ulkoisesti tarkastaa,on selvinnyt :
- kytkinkäpälän jousi on poikki,mistähän saisi uuden jousen ?
- Kytkimen siirtohaarukassa oleva laakeri on erittäin väljä.(Minkä niminen tää laakeri on ?)
- Kytkinlevy on vaihtokunnossa
- Voimanottoakselin kytkimen käsivipu ei liikuta siirtohaarukkaa
Kytkinkäpälän jouset kun saisi ostettua (ettei tarvitsisi ostaa koko kytkinasetelmaa)
Laakerin ja kytkinlevyn saa kyllä tilattua.
- kytkinkäpälän jousi on poikki,mistähän saisi uuden jousen ?
- Kytkimen siirtohaarukassa oleva laakeri on erittäin väljä.(Minkä niminen tää laakeri on ?)
- Kytkinlevy on vaihtokunnossa
- Voimanottoakselin kytkimen käsivipu ei liikuta siirtohaarukkaa
Kytkinkäpälän jouset kun saisi ostettua (ettei tarvitsisi ostaa koko kytkinasetelmaa)
Laakerin ja kytkinlevyn saa kyllä tilattua.
-
jusape
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8943
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Katos tota vaikka:
http://www.konekorjaamo.fi/index.php?ty ... 3&cPath=42" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.konekorjaamo.fi/index.php?ty ... 3&cPath=42" onclick="window.open(this.href);return false;
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Hyvät sivut on,osia mitä mie tarviin tuntuu löytyvän täältä.
Muutenkin tämä "foorumi" on miulle tarpeellinen,jos meinaan pitää 272 Leylandin ajokunnossa,
vaikka Traktori on vanha pienessä käytössä se saattaa toimia vielä pitkään.
Muutenkin tämä "foorumi" on miulle tarpeellinen,jos meinaan pitää 272 Leylandin ajokunnossa,
vaikka Traktori on vanha pienessä käytössä se saattaa toimia vielä pitkään.
-
Joonas Potkonen
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7384
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Kytkinhomma on nyt mennyt hankalaksi, osia ei uusina enää saa (siis huom. koko asetelman saa kyllä), ja käytetyt hinnoiteltu päin persettä. Asetelman hinta noussut melkein 400 € viimeiseen kolmeen vuoteen, eli on sen vajaan tonnin
Se on tämä kertakäyttökulttuuri. Sama homma Valtran LUK kytkimessä, jota asennettu aakkosiin vuodesta 2005. Se kun rämähtää, niin osia ei saa, vain uuden hintaan 1200 €. Edellismallin Sachs kytkimeen saa kaikki osat eritellen.
Ennen kun raaskittiin ostaa hieman jo kuitenkin nikotellen, se 500 € asetelma leylandiin, entisen vielä varaosiksi käyvän pisti moni roskiin. Voi kun joku harrastaja olisi nyt säästänyt hajonneen asetelman, josta löytyisi kysyjälle osia kohtuuhintaan. Auttaisin jos voisin, mutta valitettavasti minulla ei tuollaista asetelmaa ole varaosiksi, valtraan olisi ollut
Joku kesä sitten Tramakolla oli hajonneita asetelmia kasa, mutta sielläkin tuntuu, että jos ei Leevi satu puhelimeen, niin ei oota myyvät joka nippelistä. Joskus hain "budjettiremonttiin" kaverille sieltä yksöiskytkinasetelman täyd. 50 € kuitilla.
Ennen kun raaskittiin ostaa hieman jo kuitenkin nikotellen, se 500 € asetelma leylandiin, entisen vielä varaosiksi käyvän pisti moni roskiin. Voi kun joku harrastaja olisi nyt säästänyt hajonneen asetelman, josta löytyisi kysyjälle osia kohtuuhintaan. Auttaisin jos voisin, mutta valitettavasti minulla ei tuollaista asetelmaa ole varaosiksi, valtraan olisi ollut
Joku kesä sitten Tramakolla oli hajonneita asetelmia kasa, mutta sielläkin tuntuu, että jos ei Leevi satu puhelimeen, niin ei oota myyvät joka nippelistä. Joskus hain "budjettiremonttiin" kaverille sieltä yksöiskytkinasetelman täyd. 50 € kuitilla.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- Spoileri
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 98
- Liittynyt: 02 Marras 2011, 20:47
- Konekalustoani: Leyland 344 -71 + Vilske 1000, Nissan 20 trukki, Volvoa, Mersua, BSA A65T OIF, Triumph Spitfire 1500
- Paikkakunta: Lemi
Jösses! Melko tarkkaan vuos takaperin ostin Koneosapalvelusta kytkimen Leukkuun ja kuitissa lukee 579€. Kyllä tuli remppa tehtyä kokolailla sopivassa kohtaa.Nuffieldmaster kirjoitti:Kytkinhomma on nyt mennyt hankalaksi, osia ei uusina enää saa (siis huom. koko asetelman saa kyllä), ja käytetyt hinnoiteltu päin persettä. Asetelman hinta noussut melkein 400 € viimeiseen kolmeen vuoteen, eli on sen vajaan tonninSe on tämä kertakäyttökulttuuri. Sama homma Valtran LUK kytkimessä, jota asennettu aakkosiin vuodesta 2005. Se kun rämähtää, niin osia ei saa, vain uuden hintaan 1200 €. Edellismallin Sachs kytkimeen saa kaikki osat eritellen.
Ennen kun raaskittiin ostaa hieman jo kuitenkin nikotellen, se 500 € asetelma leylandiin, entisen vielä varaosiksi käyvän pisti moni roskiin. Voi kun joku harrastaja olisi nyt säästänyt hajonneen asetelman, josta löytyisi kysyjälle osia kohtuuhintaan. Auttaisin jos voisin, mutta valitettavasti minulla ei tuollaista asetelmaa ole varaosiksi, valtraan olisi ollut![]()
Joku kesä sitten Tramakolla oli hajonneita asetelmia kasa, mutta sielläkin tuntuu, että jos ei Leevi satu puhelimeen, niin ei oota myyvät joka nippelistä. Joskus hain "budjettiremonttiin" kaverille sieltä yksöiskytkinasetelman täyd. 50 € kuitilla.
Ketjut päällä kesät talvet...
-
kari t
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5130
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Laitoin J-66:lle yv:tä
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 701
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255 - 2100 - 262S - 804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Laitoin myös yv:tä, ei suinkaan kaikkia käytettyjä asetelmia roskiin ole heitetty. 
Purettu on booriakselin päistä "pulikat pois ja vapaata tilaa on mutta kytkinakseli ei liiku yhtään taaksepäin. Ei tule "tapinpää" millään ulos kytkimestä,kytkinakselin sisällä oleva tappi liikkuu kyllä,mutta varsinainen kytkinakseli on jumissa. Ei kai siellä missään ole enää sokkaa tai jousiprikkaa mikä pidättelisi ?
-
jusape
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8943
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ettei vaan olis silmälaakeri hirttänyt ja akseli sorvaantunut laakeriin kiinni...... 
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
Leukkumies
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Kytkinakselin sisällä oleva tappi? Jos tällä tarkoitit sisempää ajokytkimen riukuakselia jossa liitos pooriholkilla, niin ei siellä muun tarvikaan liikkua kytkimen irrottamiseksi. Pooriholkki siirretään eteenpäin ja riukuakseli taaksepäin sen verran kun mahtuu ilman pulikoita, tämän jälkeen kytkin nousee ylös. Jos tämä kytkimen puolen riukuakseli on jumissa voi olla myös että sieltä on poorit kuluneet levystä ja/tai akselista pykälälle ja sen takia kanittaa, tai muuten vaan poorit kuivana. Kokeile kääntämällä sitä akselia pihdeillä.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla
[/quote]



