Voi olla, että mulla askissa on vaan tulleet tunnit täyteen...Mitä nyt olen kuulostellut yleensä näitä viestejä....... täytyy varmaan kumota, tuo otsikon väittämäni ja lieventää sitä nyt tässä VAIHDELAATIKKO VIKAna
NUFFIELD 4/65 -69 "heikko vaideaski näin se vaan on"
Valvoja: automies560
-
teuvoolavi
- Kolmos -nuffisti
- Konekalustoani: vanhojatraktoreita
Kiva kuulla, että sulla on toiminut kaikin puolin hyvin. Mitä kerroit noista rankoista hommista, mitä olet tehnyt.
Voi olla, että mulla askissa on vaan tulleet tunnit täyteen...Mitä nyt olen kuulostellut yleensä näitä viestejä....... täytyy varmaan kumota, tuo otsikon väittämäni ja lieventää sitä nyt tässä VAIHDELAATIKKO VIKAna
-
Joonas Potkonen
- Ylläpitäjä
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Viesti:
Sorvaaminen ilman suojalaseja on kielletty sano muuan vaihteistoexpertti aikoinaan kun hammasrattaita katseliteuvoolavi kirjoitti:Kiva kuulla, että sulla on toiminut kaikin puolin hyvin. Mitä kerroit noista rankoista hommista, mitä olet tehnyt.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
lisenssi
- Vuoden Nuhvisti 2013
- Konekalustoani: Nuffield 4/65
- NLCF r.y jäsen Nro: 408
Noooniin! Alkaapa sitä kuulua jotain positiivista vaihteistosta, muutakin kuin äänettömyys.
Ne ovat tosimiehiä, joilla on varaa lieventää alkuperäistä lausuntoa.
Nyt on tosin jouduttu sitä varten käyttämään tiedettä ja empiirisiä kokeita sekä pitkäaikaisia koetuloksia.
Huh, ottaakohan se aina näin koville
Enää en ihmettele, että yksi kaivurimies meinasi ostaa Nuhvini
Ne ovat tosimiehiä, joilla on varaa lieventää alkuperäistä lausuntoa.
Nyt on tosin jouduttu sitä varten käyttämään tiedettä ja empiirisiä kokeita sekä pitkäaikaisia koetuloksia.
Huh, ottaakohan se aina näin koville
Enää en ihmettele, että yksi kaivurimies meinasi ostaa Nuhvini
-
teuvoolavi
- Kolmos -nuffisti
lisenssi kirjoitti:Huh, ottaakohan se aina näin koville
Taitaa niiden lukioiden sisimpään sattua eniten, kun on noita epäröiviä kirjoituksia aika lailla.
Taitaaaaa.... se aski sittenkin olla heikko mikä heikko
".....Noooniin! Alkaapa sitä kuulua jotain positiivista vaihteistosta, muutakin kuin äänettömyys[/quote] ......"
PITÄÄKÖ SITÄ JOKA TORVELON TYHJÄN PÄIVÄISIIN VIESTEIHIN LÄRVIÄ AUKOA!
-
teuvoolavi
- Kolmos -nuffisti
Voi jestas.... kyllä oot varmaan koko vuorokauden miettinyt tuota puujalka vitsiä......ja oot saanut tuon verran itestä irti.Nuffieldmaster kirjoitti:Sorvaaminen ilman suojalaseja on kielletty sano muuan vaihteistoexpertti aikoinaan kun hammasrattaita katseliteuvoolavi kirjoitti:Kiva kuulla, että sulla on toiminut kaikin puolin hyvin. Mitä kerroit noista rankoista hommista, mitä olet tehnyt.
Täällä on niitä satu-setiä, mitkä kertoilee samoja tarinoita joka jutun yhteydessä. Sitten ne itelleen naureskelee, et oli hyvä juttu.......lääp...lääp....! Itse ohitan moiset jutut......
-
Joonas Potkonen
- Ylläpitäjä
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Viesti:
Njet, eräs vaihteistoexpertti tuon minulle sanoi (tuntee nuhvin ja leylandin vaihteistot ja niiden kestokyvyn meleko hyvin) kun oli palstaa ja juttuasi lukenut. Itse ei ilennyt julkaista ajatuksiaan, mutta minäpä uskallan. Oli vahvasti sitä mieltä, että järjenkäyttö on sallittua, ja nuhvin ykkös kakkosvaihdetta ei saa hajalle kuin hajottamalla väärinkäytöllä.teuvoolavi kirjoitti:Voi jestas.... kyllä oot varmaan koko vuorokauden miettinyt tuota puujalka vitsiä......ja oot saanut tuon verran itestä irti.Nuffieldmaster kirjoitti:Sorvaaminen ilman suojalaseja on kielletty sano muuan vaihteistoexpertti aikoinaan kun hammasrattaita katseliteuvoolavi kirjoitti:Kiva kuulla, että sulla on toiminut kaikin puolin hyvin. Mitä kerroit noista rankoista hommista, mitä olet tehnyt.
Täällä on niitä satu-setiä, mitkä kertoilee samoja tarinoita joka jutun yhteydessä. Sitten ne itelleen naureskelee, et oli hyvä juttu.......lääp...lääp....! Itse ohitan moiset jutut......
Tämä keskustelu alkaa kaikota kyllä asialinjalta tyhjäksi jankkaamiseksi, koska esimerkiksi keston parannuskonsteja ei ole esitetty, eikä kunnollisia perusteita asioille. Todettu vaan, että kestää tai että paska se on. Laitetaanko topic kiinni?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
kari t
- Vuoden 2012 Nuffisti
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
Elä hyvä mies laita topikkia kiinni, täytyyhän meidän nuhvimiesten kritiikkikin kestää
Ei sellaista konetta ole vielä keksittykään, etteikö sitä joku sais särettyä 
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
teuvoolavi
- Kolmos -nuffisti
PS. Miten voi väärin käyttää vaihdetta. (vaihde expertti) Ei kai niitä tahallaan rikota! Saattaa minullakin olla kokemusta, miten vaihteita käytetään (noin 35v).....ja se vika oli ykkönen ei pysy päällä.........Useita Nuffeja ollut.... nyt pari kuuskytluvun alusta olevaa Nuffia ja tämä kaivuri kuusysi.... Että elä sie kehtaa Vaihde-expertti käydä sormella osottamaan Ja vihjailemaan.....teuvoolavi kirjoitti:Tämä keskustelu alkaa kaikota kyllä asialinjalta tyhjäksi jankkaamiseksi, koska esimerkiksi keston parannuskonsteja ei ole esitetty, eikä kunnollisia perusteita asioille. Todettu vaan, että kestää tai että paska se on. Laitetaanko topic kiinni?
OK. vielä kerran.....vika on vielä edelleen..... sitä ei ole kukaan saanut korjattua. Ei edes asiallisia neuvoja oikein ole tullut, että kysyjälle jää itse selvittää vika jos niin tahtoo.
Paras todella laittaa tämän jutun päälle piste........! Mutta voitte toki toiset jäädä kertomaan vitsejänne.
VOIN VIELÄ JOSKUS PALATA MUULLA AIHEELLA!
-
lisenssi
- Vuoden Nuhvisti 2013
- Konekalustoani: Nuffield 4/65
- NLCF r.y jäsen Nro: 408
Pyydän teuvolta anteeksi vitseiksi katsottavia kommenttejani.
Kyllä näillä sivuilla pyritään selvittelemään asioita. Jos mitkään selvitykset eivät johda eteenpäin ja näyttää siltä, että asia alkaa pyöriä ympyrää jonkin väitteen ympärillä, ei siis jonkin vian etsimisen asialla, mihin väitteen esittäjä aktiivisesti pyrkisi, niin ei se motivoi jatkamaan selvitystä.
Kyllä näillä sivuilla pyritään selvittelemään asioita. Jos mitkään selvitykset eivät johda eteenpäin ja näyttää siltä, että asia alkaa pyöriä ympyrää jonkin väitteen ympärillä, ei siis jonkin vian etsimisen asialla, mihin väitteen esittäjä aktiivisesti pyrkisi, niin ei se motivoi jatkamaan selvitystä.
-
kari t
- Vuoden 2012 Nuffisti
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
Parhaaseen tulokseen tultais jos muna ei rupeis neuvomaan kanaa
Mikäli ymmärrätte sananlaskun sanoman
Elikkä kokemuksen tuoma kokemus olkoon valttia 
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
jokkainen kone kun on yksilö merkistä riippumati..teuvoolavi kirjoitti:Kiva kuulla, että sulla on toiminut kaikin puolin hyvin. Mitä kerroit noista rankoista hommista, mitä olet tehnyt.
3 omistaja tuolle olen, ensimäisen puuhista ei itellä hajua mutta 90 luvun alusta historia tiedossa, kerran ainakin kansipaffi vaihettu.
lähtee hyvin käymään mutta vähän huohottelloo, jossain vaiheessa laakeria ja männän rengasta vois harkita.
tosin vuoden 69 ja nuin 91 väliin mahtuu kaikenlaista, mutta ainakaan sähkölinnun oksennusta ei näy.
muutaman kerran on nuissa mettä ojituksissa jo meinannu itellä usko loppua mutta kyllä se kauhan ja kytkimen yhteispelillä aikas hyvin itteään repii jos vaan saa jostain kiinteestä kiinni.
pidon parantamiseks käynny mieles laittaa renkaan ympäri parist kohtaa ketinkin, ei kummosesti rengas pidä jos on telan päällä yhtään ylimäärästä tavaraa, lunta tai savea.. mutta kun nuitten veto akseleitten kestävyydestä on varoteltu.. tietä sit
nyt on muutaman kerran joutunu "pompauttaan" puoleenväliin vannetta montun pohjalta lukko pää kytkimellä rempoen ja kauhalla avittaen.
tuolla oottaa kuorkin aksila jotta sais ylipitkät telat ja hydrauli kiristyksen.
belarus 425 vm82
belarus 920 vm 00
dt75b vm?
vammas kersantti (nuffi) vm 69
sampo 10 vm 64?
belarus 920 vm 00
dt75b vm?
sampo 10 vm 64?
-
ahma450
- Vitos -nuffisti
- Konekalustoani: Valtra A-95,Fiatagri 82-94,Super major ja Deutz D-15 Sampo 680H
Konesilta oy kauppaa Kärsämäellä 4/65 Nuffia Ukko-Mestarilla.Aika asiallisen näkönen kone noin kuvista päätellen.Kovasti tekis mieli mennä katsomaan,ku vaan viittis..vähä yli 200km on matkaa.Hintaahan sillä vielä on,mutta voishan siitä jotain tarjota,jos vaikka hyväksyisivät tarjouksen
Tekis mieli laittaa tuo Ahma kiertoon.Oon sillä kyllä paljon kaivanut,mutta vähän tehokkaampaa tekis mieli 
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
On suuri rikkaus koko Nuffield-Leyland-kerholle saada kuulla 100% faktaa em.merkkien ominaisuuksista, laadusta ja teknisestä kestävyydestä näiden koneiden kanssa ikänsä työskenneiltä henkilöiltä. Kyllä tällaiset todelliset asiantuntijoiden analyysit ja selonteot erottuvat satusetien kertomuksista, ei siitä kannata teuvoolavin olla huolissaan. Jyvät erottuvat nopeasti akanoista!teuvoolavi kirjoitti:Voi jestas.... kyllä oot varmaan koko vuorokauden miettinyt tuota puujalka vitsiä......ja oot saanut tuon verran itestä irti.Nuffieldmaster kirjoitti:Sorvaaminen ilman suojalaseja on kielletty sano muuan vaihteistoexpertti aikoinaan kun hammasrattaita katseliteuvoolavi kirjoitti:Kiva kuulla, että sulla on toiminut kaikin puolin hyvin. Mitä kerroit noista rankoista hommista, mitä olet tehnyt.
tuossa kaivurin alustana on kyllä ykkönen, kakkonen ja pakki kovilla koska lähes ainut käytettävät vaihteet. eikä telat helpota kuormaa yhtään.vaihteiden väärin käytöksiä tullut kyllä itselläkin.
joten en ihmettele jos varsinkin kaivurin alla loota antautuu, muutenkin ehkä numeroa pieni ainakin vammaksen alle.
siirtoajossa sitten lootan käyttö taas nelosen ja kolmosen väliä, tuo oma ainkin menee vitosella jo sellaista poimunopeutta että ei tuota kukaan täyspäinen ohjasta.
mutta kun ei tuohon missään oikein tunnu mitään vahvistus vinkkejä olevan niin ei lie se yleisin ongelma. ainakaan normi maatalous käytössä ja kaivurin alla ei taida kuin suomessa olla.
painotan että yhtään traktorin vaihteistoa en ole avannut, ei ole vielä tarvetta esiintynyt. autojen sitten kylläkin. mutta ei kait tuollaisen synkronoimattoman lootan sielun elämä pitäs mahottoman kummalinen olla.
kerran olen levällään nähnyt belaruksen lootan jossa pakki hyppi pois päältä. pakin rattaat varsinkin se liikkuva oli toisesta reunastaan sorvautunut aikas raakastikkin, uudet rataat poistivat ongelman. siihen en ota käyttöä oliko vaihdekepillä harrastettu sorvaamista vai materiaali vika
joten en ihmettele jos varsinkin kaivurin alla loota antautuu, muutenkin ehkä numeroa pieni ainakin vammaksen alle.
siirtoajossa sitten lootan käyttö taas nelosen ja kolmosen väliä, tuo oma ainkin menee vitosella jo sellaista poimunopeutta että ei tuota kukaan täyspäinen ohjasta.
mutta kun ei tuohon missään oikein tunnu mitään vahvistus vinkkejä olevan niin ei lie se yleisin ongelma. ainakaan normi maatalous käytössä ja kaivurin alla ei taida kuin suomessa olla.
painotan että yhtään traktorin vaihteistoa en ole avannut, ei ole vielä tarvetta esiintynyt. autojen sitten kylläkin. mutta ei kait tuollaisen synkronoimattoman lootan sielun elämä pitäs mahottoman kummalinen olla.
kerran olen levällään nähnyt belaruksen lootan jossa pakki hyppi pois päältä. pakin rattaat varsinkin se liikkuva oli toisesta reunastaan sorvautunut aikas raakastikkin, uudet rataat poistivat ongelman. siihen en ota käyttöä oliko vaihdekepillä harrastettu sorvaamista vai materiaali vika
belarus 425 vm82
belarus 920 vm 00
dt75b vm?
sampo 10 vm 64?
belarus 920 vm 00
dt75b vm?
sampo 10 vm 64?