Kohudosentti

Keskustelua maan ja taivaan väliltä!

Valvoja: automies560

Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7384
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

No susioikeudet voisi verrata ihmisoikeuksiin (joita sossutädit huutaa jos puhuu ristikkäisen mielipiteen tietyistä asioista), joihin voi sanoa, että ihmisoikeudet ovat todellakin OK, mutta kaikista ei ole ihmisiksi (kuten raiskaajat ja muut), joiden kohdalla pitäisi ihmisoikeudet unohtaa :evil:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

Nimenomaan!

Osa kuuluu ihmisistäkin "susien" joukkoon. Ja niitä ihmisoikeuksia käytetään väärin, kuten olemme nähneet tässä dosentin tapauksessa.

Koko jutun ydin kiteytyy, ei suinkaan oikeuksiin ja vapauksiin, vaan velvollisuuksiin ja vastuuseen. Nämä viimemainitut asiat näyttävät unohtuvan yli-innokkailta luonnonsuojelijoilta, kun he päästävät minkkejä tarhoista luontoon tms. Ja ne ovat unohtuneet myös dosentilta, kun hän toimii Suomen kansaa vastaan. Peiliin tietysti täytyy tässä katsella, etteivät ne pääsisi liikaa unohtumaan itseltäkin.

Eipä näy paljon julkisessa keskustelussa korostettavan vastuullisuutta, joka kuitenkin kulkee käsi kädessä vapauksien ja oikeuksien kanssa. Jos viimemainittuja väärinkäytetään, seurauksena on vähitellen yhä kiristyvä valvonta ja isoveli-yhteiskunta. Kyllä ne vapaudet tällä menolla menetetään.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

Käyköhän tällekkin keskustelulle kohta kuin: http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... 77fe4ef904" onclick="window.open(this.href);return false; :shock: :shock: :shock: :shock:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

Miksi kävis. Täällä on kuitenkin tolkun porukkaa joka ei tee kirjoituksissaan ylilyöntejä.


Mielipiteitä saa ja pitää olla kunhan suht asiallisena pysytään, ja onhan meillä joosepin ja jampin pitkälle ylläpitämä huumoripuoli että siellä on PLUSSAA sen verran, että meidän NEGATIIVISET urputukset muiden aiheiden alla NEUTRALISOITUU :mrgreen: :lol:
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

Kunhan nyt lohkasin :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1569
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

Valvojana en yleensä osallistu keskusteluihin, mutta nyt kun aihe on näinkin ajankohtainen, on laitettava minunkin lusikkani tähän soppaan.
Mielestäni kaupunkilais-toimittajilta ym.tahoilta on tässä asiassa jostain syystä maalaisjärki hukassa, ja koska keskustelu on ollut näinkin asiallista, komppaan tässä kolmetonnista.
Se pelko mielipaha ja surukin jota kyseiset asiat ja tapahtumat ovat aiheuttaneet maaseudulla, tulee saada purkaa tavalla tai toisella, tekemättä kuitenkaan kärpäsestä härkästä.
Ja koska emme asu venäjällä tai kiinassa, vaan oikeusvaltiossa jossa on sananvapaus, en kannata senkaltaista sensuuria joka olisi heti sulkemassa koko keskustelun. Toivon että keskustelu jatkuu hyvässä hengessä.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7384
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

automies560 kirjoitti:Valvojana en yleensä osallistu keskusteluihin, mutta nyt kun aihe on näinkin ajankohtainen, on laitettava minunkin lusikkani tähän soppaan.
Mielestäni kaupunkilais-toimittajilta ym.tahoilta on tässä asiassa jostain syystä maalaisjärki hukassa, ja koska keskustelu on ollut näinkin asiallista, komppaan tässä kolmetonnista.
Se pelko mielipaha ja surukin jota kyseiset asiat ja tapahtumat ovat aiheuttaneet maaseudulla, tulee saada purkaa tavalla tai toisella, tekemättä kuitenkaan kärpäsestä härkästä.
Ja koska emme asu venäjällä tai kiinassa, vaan oikeusvaltiossa jossa on sananvapaus, en kannata senkaltaista sensuuria joka olisi heti sulkemassa koko keskustelun. Toivon että keskustelu jatkuu hyvässä hengessä.
Kiitos :!:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8943
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

Samaa mieltä "Automiehen" kanssa, asiasta voi(daan) puhua, kun se tapahtuu nimenomaan näin, kuin tähänkin asti, asiallisesti.

En tänätalvena ole tässä nurkissa vielä jälkiä nähnyt, pariviikkoa sitten oli tuossa kahden naapurin pihan poikki mennyt jäljet, 150 ja 200metriä tästä meiltä...
Viimetalvena oli kaks hukkaa käyny kääntymäs pajan pihassa, edellistalvena oli kuuden lauma tullut pellonpoikki tuohon talon pensasaidan taa, ja siittä kiertänyt pellonpuolella sellasen 5-70metrin matkan, lähimmillään jäljet oli tuvan takana, alle 10m talosta....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

http://www.tuuhonen.fi/kuvia.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Karhuja vastaan en koe mitään jos pysyvät metsässä eivätkä käy rypömässä kauramaata, susi ottaa henkisesti vähän kovemmalle juurikin tuon koirahomman vuoksi. En usko että ihmisen kimppuun susi kävisi.
Avatar
Jooseppi 1
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1794
Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18

kolmetonnine kirjoitti:Miksi kävis. Täällä on kuitenkin tolkun porukkaa joka ei tee kirjoituksissaan ylilyöntejä.


Mielipiteitä saa ja pitää olla kunhan suht asiallisena pysytään, ja onhan meillä joosepin ja jampin pitkälle ylläpitämä huumoripuoli että siellä on PLUSSAA sen verran, että meidän NEGATIIVISET urputukset muiden aiheiden alla NEUTRALISOITUU :mrgreen: :lol:
Näin on.. :lol:
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
Leuku 344
Nuhvitietäjä
Viestit: 405
Liittynyt: 09 Joulu 2010, 19:22
Konekalustoani: Leyland 344 -72
Paikkakunta: Jyväskylän MLK/Huittinen

lisenssi kirjoitti:Voiko lapset enää hiihdellä metsissä turvallisesti? Aikamme iskulause voisi olla seuraava: "Jokaiselle lapselle on taattava tarhapaikka!!!" :shock:

Monen metsästäjän koira on jo haihtunut ajoreissulla.

Ennen muinoin vallitsi yhteisymmärrys siitä, miten susista on päästävä eroon ja päästiinhän niistä. Susi on laumaeläin ja laumaa vastaan aseettoman ihmisenkin on vaikea puolustautua.

Nyt on jälleen kauheaa propagandaa, miten Suomessa susikanta on romahtanut. Varmasti niitä on salakaadettukin. Siitähän mekkala nousi, kun joku silpaisi pantasuden kylmäksi. Mutta sellainen laki, jota tervejärkinen ei voi noudattaa, pitää tietysti muuttaa ja sudet panna aitauksiin eikä suinkaan ihmiset niin kuin nyt tapahtuu!

Susi on kuulemma uhanalainen. Minusta ei kyllä näytä siltä, että susi olisi kuolemassa sukupuuttoon. Se sikiää varsin nopeasti.

Vihreät ovat propagandallaan saaneet EU-tasollakin ajettua Suomea kohti susien reservaattia.

Sudet kuuluvat Siperian asuttamattomille seuduille eikä ihmisten pihapiiriin Suomessa. Voihan niitä Ähtärissä ja muissa vastaavissa paikoissa käydä katselemassa, jos sellainen tarve pääsee iskemään.

Vihreä ajattelu on seurausta pitkään jatkuneesta darwinismin syöttämisestä. Ihminen on sen mukaan vain yksi eläin muiden eläinten joukossa ja kaikille eläimille on taattava samat oikeudet ja vapaudet (entäpä vastuut?). Voidaanko susille panna moraalisia vaatimuksia ja kieltoja, kuten "älä edes ala lipoa kieltäsi, nähdessäsi pienen ihmispalleroisen, saati että kävisit sen kimppuun ja söisit suihisi". Ellei näitä voida laittaa, miten eläimet ja ihmiset ovat samalla viivalla? Todellisuudessa eläimet ovat ihmiselle alisteisessa asemassa. Ihmisen on hallittava niitä. Hallitsemiseen kuuluu mm petoeläinten lukumäärän rajoitus.

Kysymys ei ole siis pelkästään politiikasta, vaan koko elämänkatsomuksesta ja ihmiskäsityksestä. Sen seurauksena tänne on syntymässä susien reservaatti tai suuri kansallispuisto, jossa ihmiset on kohta pantava tarhoihin. Se puolestaan on mahdollista demokraattisen järjestelmän puitteissa, kun ideologiassaan sitä ajavien määrä on tarpeeksi suuri -- vaikka he olisivat totaalisen väärässä ja ajaisivat onnettomuutta koko kansan päälle.
Mikäli tarkoitat sitä Pöytyällä kylmennyttä pantasutta, niin kyseessä oli ainakin kuvien perusteella koirasusi! :shock:

http://taajamasusi.com/kuvat suunnilleen puolesta välistä sivua löytyy kuvat kyseisestä yksilöstä... :lol: (Edit: kuollut susi paras susi! :wink: )

Melkein omissa nurkissa liikkuu muutama eri (koira)susilauma, pahimmillaan 15 päätä parin kilometrin päässä, röyhkeydestä ja muustakin käytöksestä voi epäillä ettei kyseessä ole puhtaat sudet, mm. ylittää joen ja menee asuntojen nurkilla valoisan aikaan. :(
Nuhvitietäjä, joka on: tietämätön, taitamaton ja tekee (usein) tarpeetonta...

Kuvia

Facebook
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

Koirasusikin on suden "tekosia". :oops:

Se saattoi tosiaan olla Pöytyällä. Minulla on vaan lehdessä ollut kuva mielessä. Siinä panta(koira)susi pötköttää maassa hengetönnä. Minkähän tähden niitä pantoja laitetaan koirien kaulaan tutkijoiden toimesta. Taitaa puuttua asiantuntemusta 8)

Suomessa on poronhoitoalueella eri pelisäännöt, noin niin kuin virallisestikin. Ja samat pelisäännöt EU:sta on myös VIROSSA. Eikö tämä ole hämmästyttävää! Suomella on pitkä raja Venäjän kanssa ja paljon susituristeja tulossa ja tänne päästyään ne haluavat Suomen kansalaisoikeudet, eikä niitä enää ollenkaan kiinnosta mennä takaisin äitivenäjälle. Kyllähän EU:ssa pitäisi olla direktiivien harmonisointi, missä kohdellaan jäsenvaltioita tasapuolisesti.

Viimeiset tapaukset, joissa susi on käynyt ihmisen kimppuun Suomessa, ovat 1800-luvulta. Virheelliset direktiivit pitää muuttaa. Samat säännöt Suomeen kuin on Virossakin.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8943
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

Joo, täällä se oli, ja oliskos ollut vielä tässä Yläneen puolella, tääkin on Pöytyää, nykyvään....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

Samoilla seuduilla jokin aika sitten muuan koulupoika oli mopolla menossa kotiinsa, kun peura pinkaisi hänen eteensä. Hetkeä myöhemmin peuraa ajanut susi pyyhkäisi niin läheltä ohi, että pojalla meinasivat pasmat mennä täysin sekaisin eli polvilumpiot nykivät kovasti kotiinpäästyä.

Onneksi susi oli tällä kertaa enemmän kiinnostunut peurasta kuin koulupojasta.

Kyllä nämä ilmiöt ovat arkipäivään kuuluvia jopa Länsi-Suomessa.

Muistan kertomuksen omasta suvusta n 100 vuoden takaa, kun kolmen suden nähtiin uivan saareen ja mies, joka sen näki, lähti heti juoksemaan tietäen, mihin sudet suuntaavat. Vaikka matkaa ei ollut paljon, mitään ei ollut enää tehtävissä. Koko lammaskatras makasi kuolintoreissaan maassa. Susi tappaa kaikki ja nopeasti. Se on siinä hyvä. Mutta se ei kuulu pihapiirin lemmikkeihin.

Viimeisen 50 vuoden aikana on kouluissa tapahtunut merkittävä muutos. Opettajakunta on naisistunut ja monet heistä ovat nk vihreän ajattelun valtaamia. Heillä ei ole mitään kontaktia luontoon. Siksi oppilaatkin joutuvat tietynlaisen aivopesun kohteeksi ja selkeä ajattelu suhteessa petoeläimiin on hämärtynyt.

Tästä hämärtymisestä yhtenä hyvänä, tai oikeastaan huonona esimerkkinä, on tuon saman ideologian vallassa olevien suhtautuminen esim abortteihin. He ovat niitä vaatimassa ja päässeet myöskin päämääräänsä. Ei vähintäkään tunnontuskaa syntymättömän lapsen murhaamiseen, mutta suden tappaja pitää rangaista ankarasti. Joten eipä ole ihmisellä enää sudenkaan oikeuksia elämään, jos yhteiskuntamme muuttuu "vihreäksi" (monet heistä ovatkin entisiä tulipunaisia kommunisteja, jotka poliittista valtaa haaliakseen ovat kuin sadussa isoäidin syöneitä susihukkasia, jotka ovat pukeutuneet uuteen vihreään kuosiin, saadakseen vielä jälkiruuaksi punahilkan).

En ihmettele ollenkaan, että Nuffieldmaster on joutunut ojentamaan opettajia.
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

Mistä nuo sudet yhtäkkiä ilmestyivät Länsi-Suomeen? Tähän asiaan ihmiset tietysti aikanaan kiinnittivät huomiota ja eläinpuistojen autoja nähtiin oudoissa paikoissa yölliseen aikaan, kun kummalliset direktiivit olivat tulleet voimaan. Poliisille tehtiin tutkintapyyntöjä jne.

Suomessa muutamien maneesien katon täytyi ensin romahtaa ja yhden lapsen kuolla ennen kuin ryhdyttiin asianmukaisiin toimiin. Täytyykö samaa kaavaa noudattaa pihasusien suhteen?

Venäjällä maksetaan sudesta tapporaha ja Suomessa ihminen tuomitaan rikollisena suden tappamisesta.

Susi kuuluu erämaihin ja on siellä upea ilmestys. Itsekin olen kerran nähnyt suden qruisailemassa jänkällä. On kyllä ihailtavan näköistä menoa ja siinä matka joutuu nopsaan.

Erilaisia suurpetoja on käytetty maailmansivu vertauskuvina. Erikoista suden kohdalla on, että sen kerrotaan naamioituvan vastakohdakseen, siis susi lampaan vaatteissa jne. Mistään muusta suurpedosta en tiedä vastaavaa. Susi on kaksinaamainen väkivaltaa harjoittava ihminen. Nämä ovat kaikkein vaarallisimpia petoja. Pihasusi on hyvin harmiton näihin verrattuna.

Esim Venäjä on vuosituhansien ajan kuvattu karhuksi. Karhu turvautuu raakaan voimaan diplomatian asemesta. Luonnossa touhuavan karhun ja tuon kansakunnan välillä on siis oltava paljon yhtymäkohtia, jotta sitä on voitu alkaa kutsua karhuksi muiden kansojen keskuudessa.

Mutta sutta ei koskaan yhdistetä kansakuntaan, vaan aina yksilöihin. Suden kohde on lammas, jonka on melko vaikea puolustautua sutta vastaan, koska se ei syystä tai toisestsa voi turvautua vastaavaan väkivaltaan tai voimaan. Nyt yhteiskunnan tehtävä on suojella lampaita susilta. Tätä se ei kovin hyvin nykyään tee.
Vastaa Viestiin