Armeijassa pari vuotta sitten tuli zilttonin kyyti tutuksi, tosin apukuskina koska ei meillä työkonemiehillä (onneksi) ollut kuorma-autolupia. Myöhemmässä vaiheessa kuljettiinkiin sitten scanioilla ja manni-sisuilla ihan loppuvaiheessa. Zilit lähti kiertoon n. vuosi sitten keuruulta, mutta muutama näytti vielä kesällä kentällä näkyvän kun ohi ajelin

Liekkö sitten esimerkki kappaleet jääneet. Krazeja harvakseltaan ajoston pihassa pyöri, mutta näkyi kuitenkin. Uraleita en neljän eri varuskunnan alueelta löytänyt, missä tuli touhuttua
Mutta siviilissä ja eritoten kalkussa heräsi hullu ajatus (kuten kolmetonnisella nyt) hankkia zilttoni omaankin pihaan

No lokakuussa kalkussa sitten tärppäsi ja yhtäkkiä sitä huomasi olevansa zilin omistaja

Eikös ne hinnat pyörinyt 750euroa (etuperä vikainen) viiva 2200euroa. Suurin osa taisi olla siinä vähän tonnin päälle, omasta tuli huudettua 1550 muistaakseni. Uudet renkaat, jarruletkut, juuri huollettu ja tankit täynnä

Eikun nokian keskustaan etsimään akkuliikettä, ja uutta akkua zilttoniin. Kuinkas ollakkaan itäihme hörähti reilujen ryyyppyjen jälkeen käyntiin, perjantaina sitten lavetin päällä kohti savoa..
Tokasi siinä yksi mies huutokaupan jälkeen, että hyvä kun työ viette tätä rautaa sinne itärajalle
Lopputulema, reipas 200litraa valtion bensaa ajeluissa kulunut, kätevä savottatöitä käydä katselemassa.. Mutta saattapi olla että kun nuo tornibensat ehtyy tankeista, niin saattaapa tehdä tiukkaa käydä tuota tankkailemassa
Kevään huutokauppa jo kalenterissa merkittynä, joten kattellaan vaikka porukalla härveleitä nimimerkki kolmetonnine? Multa löytyy varaosamoottorikin ziliin, joten varaosia joutaa tarvittaessa siitä
