Mitenkäs teillä muilla Nuhvimiehillä työtilat lämpiää
Hallilämmitin,löpökäyttöinen
Valvoja: automies560
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Tuli ostettua tänään 20kw löpölämmitin Pajalle,saa nähä miten pelittää,ei juuri kokemusta moisesta ole,alkoi jäiset avaimet ja sormet Watuttamaa siihen malliin että nyt saa riittää
Mitenkäs teillä muilla Nuhvimiehillä työtilat lämpiää

Mitenkäs teillä muilla Nuhvimiehillä työtilat lämpiää
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Uskallanko edes myöntää että sähköllä lämpiää
Pirtti lämpiää öljyllä, vielä parempi
No onneksi hakesysteemit on suunniteltu jo, josko joskus tulisi toteuttamisen aikakin
No onneksi hakesysteemit on suunniteltu jo, josko joskus tulisi toteuttamisen aikakin
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
jusape
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8943
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Toistaiseksi sähköllä vielä, 6x12x4,5 tila, 3,5Kw puhallin...
Tuossa syksyllä sain omakustannehintaan kaverilta epäkuntoisen Sampsa P60 lämmittimen,
painemittaria ja kasausta vaille, kiireiden takia siis kuukauden jo ollut siinä vaiheessa...
Tuossa syksyllä sain omakustannehintaan kaverilta epäkuntoisen Sampsa P60 lämmittimen,
painemittaria ja kasausta vaille, kiireiden takia siis kuukauden jo ollut siinä vaiheessa...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Tuossa syksyllä sain omakustannehintaan kaverilta epäkuntoisen Sampsa P60 lämmittimen,
painemittaria ja kasausta vaille, kiireiden takia siis kuukauden jo ollut siinä vaiheessa...
Tarvii kysyä mimmonen värkki moinen on,ilmeisesti kaasulla??
painemittaria ja kasausta vaille, kiireiden takia siis kuukauden jo ollut siinä vaiheessa...
Tarvii kysyä mimmonen värkki moinen on,ilmeisesti kaasulla??
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
Joonas Potkonen
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7384
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Kaukolämmöllä paja (kuuluu vuokraan) ja halkoloilla tupa. Nyt remppaa tehnyt myös heinähuoneessa apuna 5 kw sähkölämmitin (lehmänhenki).
Jos pajaa rakennan joskus omaan pihaan niin siihen tulee klapikattila plus jäteö... moniöljypoltin
Glykolilattialämmitys...
Jos pajaa rakennan joskus omaan pihaan niin siihen tulee klapikattila plus jäteö... moniöljypoltin
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
jusape
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8943
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Pööllä, 1gall suutin, vm -82, erillinen pakokaasuhormi....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
kolmetonnine
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Lämmintä tilaa ei ole neliötäkään tällä hetkellä. Tupa lämpiää puulla, rakenteilla vanhaan kivinavetan karjakeittiöön lämpökeskus kaksoispesäkattilalla josta tulisi lämmintä asuinrakennukseen, matalaan päätyyn (hevostalli/lampola vuonna nakki) (tarkoituksena tehdä lämmintä autotallia, korkeuden puolesta hytitönkin menis vielä).
Hurjin visio mahdollisesti eristää tuo 200 neliön vanha navetan osuuskin, johon korkeuden puolesta menis kaikki kylän värkit. Tänne seinästä läpivienti ja se "Moniöljypoltin" Helpommin sanottu kuin tehty, tuota kiveä ei muokata kuin hirsikehikkoa..
Pianhan tässä ollaan alan inssinöörejä.. Ei tiedä mitä sitä saa aikaan. Vai saako mitään
Hurjin visio mahdollisesti eristää tuo 200 neliön vanha navetan osuuskin, johon korkeuden puolesta menis kaikki kylän värkit. Tänne seinästä läpivienti ja se "Moniöljypoltin" Helpommin sanottu kuin tehty, tuota kiveä ei muokata kuin hirsikehikkoa..
Pianhan tässä ollaan alan inssinöörejä.. Ei tiedä mitä sitä saa aikaan. Vai saako mitään
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5158
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Omatekoinen lämminilmakehitin oilonin polttimella, teho riittävä mutta humisee eli äänekäs
Toisena 9kw sähköpuhallin
semmonen sisäänkäryyttävä oli pari vuotta mutta kaikki rauta ruostu niin myin pois
Toisena 9kw sähköpuhallin
semmonen sisäänkäryyttävä oli pari vuotta mutta kaikki rauta ruostu niin myin pois
Mukana kuin peräpukama!
-
V602T
- Proto suunnittelija
- Viestit: 114
- Liittynyt: 25 Maalis 2008, 12:30
- Paikkakunta: Ylivieska
- Viesti:
Joo taisi olla vuosi 2007 kun laajensin vähän pajaa 80 neliöön samalla tuli korjausvalu myös vanhallepuolelle ja lattialämmitysputket noin 160 metriä 4 eri sarjaan jakotukilta sitten tulikon puukattila nurkaan. Tuo ratkasu oli hyvä lattia varaa mukavasti lämpöä jos vaikka ajaa lumisen auton sisään niin aamulla kuiva. Nyt olen pitänyt pikkutulet joka ilta kun tuota pakkasta ollut muuten riittää harvemmin. Palotarkastaja moitti oli palokuormaa liikaa joten öljyt, maalit, tinnerit ja muut herkästi palavat siirsin toiseen kylmään varastoon ja sillä hyvä.
Nuffield 460/Hymas Vm-64
Nuffield - Leyland Club Finland ry:n jäsen nro:lla 61
Nuffield - Leyland Club Finland ry:n jäsen nro:lla 61
-
ahven
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
lykoli kiertonen lattija lämmitys ja yläpälo jämä kattila nurkassa ja puilla vielä lämpee mutta kun sopiva vanahan öljyn poltin löötyy niin sillä sitten kun ee kehtoo halakoja kantoo
aja millä ajat mutta majorilla loput
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Tulipahan kokeiltua tuota lämmitintä tännään,hyvin tarkeni ainakin näin pikkupakkasella,melkein ehti katolta lumet lähteä,halli kun on toistaiseksi eristämätön... Eikä näköjään nykyisellä rikittömällä pööllä etes haisekaan.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
ahven
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
uamulla 27- ulukona ja sisällä 15+ joten hyvin avvaemet olivat lämpimät ottoo hyppysiisä
aja millä ajat mutta majorilla loput
Omatekoinen tuubikattila, jossa siis pesästä lähtee 21kpl halkaisialtaan 50mm tuliputkea, pituus 600mm. Ilma kiertää putkien ulkopuolelta kuoren alta tuubien lomitse kanavapuhaltimen puhaltamana, ja siirtyy ilmastointiputkea putkea pitkin katonrajaan, jossa sitten pitkin seinää venttiilejä 6kpl. Tehosta kertoo jotakin se, että ensimmäisen lämmityskerran aikana muoviset tuloilmaventtiilit sulivat.
Huono puoli tuossa on varaamattomuus.
Huono puoli tuossa on varaamattomuus.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
-
kuhamies
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 96
- Liittynyt: 28 Touko 2008, 22:25
- Konekalustoani: Nuffield 4/60 KKK
- NLCF r.y jäsen Nro: 333
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Vesikiertoinen lattialämmitys öljyllä lämpökanaalia pitkin talosta 80 neliön talliin. Talvella tasainen +10 astetta. Öljyä kuluu taloon ja talliin yhteensä 2300 l/vuosi.
Nuffield 4/60
-
ahven
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
nyt lämpijää mutta ee puilla

aja millä ajat mutta majorilla loput



