Pumppu ja muita kysymyksiä 272s

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

NH 110-90dtt
Nuhvitietäjä
Viestit: 290
Liittynyt: 24 Marras 2007, 10:28
Paikkakunta: Jämijärvi/ tampereen seutu

Elikkäs nyt on homman nimi sellanen että tuli hankittua metsäkärry kuormaajalla ja 272synchro on kaikista kerkiäväisin sitä vetelemään metsässä.
Ongelma on se että oman pumpun tuotto ei riitä hakin 6400pro kuormaajalle mitenkään.
Ajatuksena olisi laittaa esim fiatin pumppu mutta sioitus paikka vaihtoehdot on keulalle tai ulosoton aksilaan joka olisi helpoin asentaa mutta erittäin arka rikkoutumiselle.
Nokkapumppua joutuu ilmeisesti rakentamaan. Mitenkäs ohjaustehostin mekanismit mahtuu olemaan paikoillaa ja mistä kannattaisi ottaa perästä öljy :?:
Muita kysymyksiä tuonnempana lisää :!: :arrow: :?:
projektit tulee ja venyy.... kuitenkin hyvä tulee ku maalataan
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1684
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

NH 110-90dtt kirjoitti:Elikkäs nyt on homman nimi sellanen että tuli hankittua metsäkärry kuormaajalla ja 272synchro on kaikista kerkiäväisin sitä vetelemään metsässä.
Ongelma on se että oman pumpun tuotto ei riitä hakin 6400pro kuormaajalle mitenkään.
Ajatuksena olisi laittaa esim fiatin pumppu mutta sioitus paikka vaihtoehdot on keulalle tai ulosoton aksilaan joka olisi helpoin asentaa mutta erittäin arka rikkoutumiselle.
Nokkapumppua joutuu ilmeisesti rakentamaan. Mitenkäs ohjaustehostin mekanismit mahtuu olemaan paikoillaa ja mistä kannattaisi ottaa perästä öljy :?:
Muita kysymyksiä tuonnempana lisää :!: :arrow: :?:
jos kärryssä vähänkään järkevän mallinen aisarakenne niin lähtisin harkitsemaan kuitenkin voa tulevaa pumppua
kertojavaihteellinen pumppu vois olla järkivaihtoehto 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7384
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Ehdottomasti kertojavaihteellinen voa-pumppu.
Minulla on tämäntyylinen omassa: http://www.hydrauliikkapumppu.fi/kauppa ... g.php?c=36" onclick="window.open(this.href);return false;

Tankki aisalle nosturin alle, siittä letkutus imupumpulle ja paineletku kääntösylinterien päällä sijaitsevalle venttiililohkolle. Toki vaatii imu, paine ja esiohjaussuodattimet.

Leylandissa on vielä mainiosti tilaa vetokoukun päällä tuolle, ei ota herkästi tuo pumppu aisaan kiinni edes ojanylityksissä. Nuo voa-koneistot voi kääntää "nurinniskoin", eli pumppu ylempänä vo-akselia.

Lisänä se, että on nopea riisua traktori pois kärrin edestä, n. 5 min menee irroituksesta. Kahvat lähtee 2:lla pultilla, pumppu nykäisemällä ja kärry koukusta alas pudottamalla, ei voisi olla helpompaa!

Tekipä miten hyvänsä, niin puolitoista tonnia menee äkkiä tuohon, mutta sitten saa hyvän. Nokkapumppu maksanee vielä enempi ja on sitten hieman semmonen sötös muutoinkin.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8943
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

Juu en minäkään ekaksi nokalle alkaisi laittaan. Pitkät letkunvedot, öljynsaanti, kardaanin rakentaminen ....
Nokalla pyörii jatkuvasti, jollei ole esim sakarakytkintä välissä, jne....
Voa pumppu välitettynä huomattavasti selkeämpi, eikä öljyn turhaa vatkaamista paikasta A takaisin paikkaan A tarvitse tehdä....
Se tietty muuttaa tilanteen jos kärrissä on mekaaninen veto.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
NH 110-90dtt
Nuhvitietäjä
Viestit: 290
Liittynyt: 24 Marras 2007, 10:28
Paikkakunta: Jämijärvi/ tampereen seutu

Toi kertojavaihteellinen pumppu muuttikin jo asiaa huomattavasti :D
Ei auta muu kuin katella miten öljysäiliön saisi fiksuiten toteutettua ja litramäärä :shock:
projektit tulee ja venyy.... kuitenkin hyvä tulee ku maalataan
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
NH 110-90dtt
Nuhvitietäjä
Viestit: 290
Liittynyt: 24 Marras 2007, 10:28
Paikkakunta: Jämijärvi/ tampereen seutu

Saisikos perän kyljestä joltain kohtaa painetta että voisi laittaa 2toimisen lohkon?
projektit tulee ja venyy.... kuitenkin hyvä tulee ku maalataan
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
Kontio
Nuhvitietäjä
Viestit: 328
Liittynyt: 08 Elo 2007, 18:21
Paikkakunta: Pietarsaari

Tuossa oma kärry pumppupaketti, 565-valmetin perässä. Tai itse asiassa säiliö on kuormaajan rungon välissä.
Ja tilaa on aisan ja pumpun perän välissä reilusti, ja eikös leukussa ole vieläkin korkeammalla ulosottoakseli kuin valmetissa.

Kuva
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
Vastaa Viestiin