Universal 4:sen nostolaitteet
Valvoja: automies560
-
Rami L
- Nelos -nuffisti
- Viestit: 24
- Liittynyt: 16 Tammi 2012, 23:28
- Konekalustoani: Nuffi Universal 4 -60
Olisi sellainen ongelma kun nostolaitteet valuvat pikkuhiljaa alaspäin vaikka vivun antaa olla paikallaan ja kytkimen ylhäällä. Ongelma alkoi sen jälkeen kun otin nostolaitteitten vivun irti hytin asennuksen yhteydessä ja sitä ennen ne pysyivät ylhäällä pitkän aikaa vaikka kone ei käynyt ja perälevy oli perässä... Vika parani hieman kun otin kammen irti ja pistin uudelleen paikalleen mutta valuvat vieläkin pikkuhiljaa. Mikä vuodon voisi aiheuttaa ja onkohan sille mutterille jonkinnäköistä kiristysmomenttia? Kuuluisiko kammen takana olla muuta kuin ne pari jousiprikkaa? Kone on vuoden -60 Universal 4
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5158
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Eihän tuossa voi olla mitään muuta tapahtunut kuin se että käyttövipu laskee
alas ja vapauttaa nostolaitteet
Mutterin kiristystiukkuudella ei juurikaan ole merkitystä vaan vivun
jäykkyys tulee niistä jousilaatoista joita on kaiketi 6 kappaletta
alas ja vapauttaa nostolaitteet
Mutterin kiristystiukkuudella ei juurikaan ole merkitystä vaan vivun
jäykkyys tulee niistä jousilaatoista joita on kaiketi 6 kappaletta
Mukana kuin peräpukama!
-
Rami L
- Nelos -nuffisti
- Viestit: 24
- Liittynyt: 16 Tammi 2012, 23:28
- Konekalustoani: Nuffi Universal 4 -60
kyllä vipu pysyy ylhäällä... Liekkö venttiili alkanut vuotamaan ja se tuntuu laskevan nopeammin mitä enemmmän on kuormaa. Millainen operaatio sitä kantta on avata että näkisi sinne mitä se on syönyt? Tuleekohan sieltä jotain silmille?
-
lisenssi
- Vuoden Nuhvisti 2013
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
- Konekalustoani: Nuffield 4/65
- NLCF r.y jäsen Nro: 408
Jos vipuun kajoaminen on aiheuttanut selvän muutoksen nostolaitteen valumiseen, niin kyllä ensimmäiseksi tietysti tulee mieleen, että tuo venttiilin kara on nyt hieman eri asennossa ja vuotaa sen tähden enemmän.
Mutta on siellä muitakin vuotokohtia. Esim nostosylinterin männän renkaat vuotavat aina vähän. Jos sen haluaa lopettaa täysin, täytyy valita sopiva nykyaikainen männäntiiviste. Silloin joutuu sorvaamaan männän uran ko tiivisteelle sopivaksi.
Tuollaisessa tapauksessa ottaisin kyllä koko perärepun pois ja kunnostaisin nostolaitteet täydellisesti, ettei tarvitse samaa kohtaa jatkuvasti korjailla, vaan voi luottaa siihen, että laitteet ovat kunnossa.
Jollakin varmasti löytyy räjäytyskuvat tuosta Universal 4:sen nostolaitteesta. Niistä on usein apua varsinkin tuon venttiilin kunnostamisessa, että näkee, mitkä osat sinne kuuluvat.
Mutta on siellä muitakin vuotokohtia. Esim nostosylinterin männän renkaat vuotavat aina vähän. Jos sen haluaa lopettaa täysin, täytyy valita sopiva nykyaikainen männäntiiviste. Silloin joutuu sorvaamaan männän uran ko tiivisteelle sopivaksi.
Tuollaisessa tapauksessa ottaisin kyllä koko perärepun pois ja kunnostaisin nostolaitteet täydellisesti, ettei tarvitse samaa kohtaa jatkuvasti korjailla, vaan voi luottaa siihen, että laitteet ovat kunnossa.
Jollakin varmasti löytyy räjäytyskuvat tuosta Universal 4:sen nostolaitteesta. Niistä on usein apua varsinkin tuon venttiilin kunnostamisessa, että näkee, mitkä osat sinne kuuluvat.
-
kari t
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5129
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tuossa muutama kuva perärepusta
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+per ... kansineen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kun otat repun kannen irti niin vaihda vivun ja männän välisen yhdystangon sokka.
Kun otat repun kannen irti niin vaihda vivun ja männän välisen yhdystangon sokka.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
eipä kara ihan pienestä väänny
jos käytät kantta auki niin tarkista että karalla oleva seekeri on urassaan
jos käytät kantta auki niin tarkista että karalla oleva seekeri on urassaan
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
kari t
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5129
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Paluun laitoin mangneettiroppuun.Rami L kirjoitti:Tuossa Karin ekassa kuvassa näkyy siellä ylempänä oikealla joku hydrauliliitin mikä itseltä puuttuu niin liekö se paluu?
Kannen tiivistykseen pelkkä tiivisteliima.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
jusape
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8943
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tuo 16mm tarkoittanee tuumamitoissa 5/8 avainta, ja pultti on 9/16 (UNF?), Grade8?
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68



