Mitä nuhvisteille kuuluu näin kesän korvalla
Valvoja: automies560
-
V602T
- Proto suunnittelija
- Viestit: 114
- Liittynyt: 25 Maalis 2008, 12:30
- Paikkakunta: Ylivieska
- Viesti:
Joo Nuffi hymas pääsi töihin, pihasaunan pohja ja salaojat tuli tehtyä veteraanikoneella. Hyvin se vaan onnistuu, saa tehdä aivan omaan tahtiin. Eilen betoni tuli pumppuautolla on se vaivatonta valamista kun letkusta päästelee. Hirret oottelee paketissa asentamista saapa nähdä kerkiääkö juhannukseksi. Työhommat aina harrastuksien esteenä, mutta jostain ne eurot pitää hankkia.
Nuffield 460/Hymas Vm-64
Nuffield - Leyland Club Finland ry:n jäsen nro:lla 61
Nuffield - Leyland Club Finland ry:n jäsen nro:lla 61
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Laitumien kunnostelemista tässä ollut, huomenna sahauspäivä, 150 pölliä
toivottovasti menee päivässä lävitte.
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
ahven
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
tässäpä oli jootava päevä näen pyhänä ja ajattelin ja kokeelinkii mitä tuo polttoaeneen kulutus ja ajo tapa toisiisa vaekuttaa ja tulos oli se mitä kuvittelinkii että jos maksaja on tiijossa niin liruutellaan sitten hiljoo jotta tuntija tulis mitä laskuttoo mutta nyt testin tulos juluki ja kyse pyöröpaalin ajosta. paalit 15 kpl kyytiin ja tankki täyteen matkaa noin 30 km sivu ja takas tyhjänä noppeus noin 30 km/h ja kierrokset 1500-1900 aekoo näni 2,15/h ja tankkiin löppöö 14/l no toenen samanlaenen kuorma ja tuas matkaan ja sen minkä tuo vihree kulukee 45-49/km/h ja kun tultiin takas niin tankkiin tuas mahtu saman verran tuota mänö vettä ja aekoo män 1.40/h no kahvit tempasin kyllä mutta se ee tulosta silti paljoo muuta. tässä purtavoo tuosta että mitä kuluttaa ja missä
aja millä ajat mutta majorilla loput
Nopeampaa ajaessa kuluttaa kyllä enemmän, mutta aika jossa ainetta palaa on lyhempi. Joissakin tapauksissa voi olla tulos tuokin.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Pöllit sahailtu, reilu 8tuntia meni. Nyt on taas lautaa ja lankkua rakennellanelosnuhvi kirjoitti:Laitumien kunnostelemista tässä ollut, huomenna sahauspäivä, 150 pölliätoivottovasti menee päivässä lävitte.
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
Nuhvikalle
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 592
- Liittynyt: 18 Helmi 2010, 09:36
- Paikkakunta: Kuusamo
Kyllähän 150:llä tukilla 2:lle nuhville katon saapi päälle ja vielä seinätkin, niin ei kannatanelosnuhvi kirjoitti:Pöllit sahailtu, reilu 8tuntia meni. Nyt on taas lautaa ja lankkua rakennellanelosnuhvi kirjoitti:Laitumien kunnostelemista tässä ollut, huomenna sahauspäivä, 150 pölliätoivottovasti menee päivässä lävitte.
talvella tuiskussa värjötellä.
Vai oliko minkälainen projekti mielessä
Pinoteksia pintaan, niin vanhakin näyttää ....
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Jonkunlaista konekatosta puimureille pitäisi ainakin suunnitella, tosin sähköpylväistä runko. Muutenhan puutavaraa kuluu näin maatilalla vähän joka puolelle. Viime keväänä 170pölliä sahattiin, varastot tyhjeni lankuista jo kokonaan. Mm. petterin lavaan kului viitoslankkua lähemmäs 80metriäNuhvikalle kirjoitti:Kyllähän 150:llä tukilla 2:lle nuhville katon saapi päälle ja vielä seinätkin, niin ei kannatanelosnuhvi kirjoitti:Pöllit sahailtu, reilu 8tuntia meni. Nyt on taas lautaa ja lankkua rakennellanelosnuhvi kirjoitti:Laitumien kunnostelemista tässä ollut, huomenna sahauspäivä, 150 pölliätoivottovasti menee päivässä lävitte.
talvella tuiskussa värjötellä.
Vai oliko minkälainen projekti mielessä
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
Joonas Potkonen
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7384
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Kaksi pitkää päivää, tuloksena n. 0.5 ha pintakivetöntä peltoa kylvövalmiina ja n. 1 ha isoimmista kivistä kivettynä. Polttoainetta paloi siirtymien kera n. 60 litraa. Huomenna jatkuu taas kivisavotta. Ei juuri kannata kannattavuuksia laskea varsinkin jos saman olisi vieraalle töissä
mutta ompahan nyt vuokrapellot kunnossa sopimuksen loppuun asti, seuraava kyntäjä mahtaa nuo pellot kyntää taimikolle. Käsin kerättävää kiveä ei juuri kymmentä kauhallista enempää ollut, mutta sitten sitä kahden pään ja isompaa, sitä riitti... isoja maakiviäkin jäi pari tuolle lohkolle, tai saattavat olla kallionkieliäkin. Kyllä sauna tekee hyvää näin perjantai illan ratoksi. jospa saisi alkuviikosta kaurat sinne maahan, heinänsiemenen kera
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
802 ajettu Ruovedeltä Teuvalle,KKK tuli ehkä tuossa 4-5 tunnin kohdalla mieleen
Onneksi kokeilin lämppäriä vasta kotona,alkoi siittä sulkuhanasta vuotaan ihan tosissaan
Heitetty lattian suojamatot roskiin,alla koskematos orkkis matto,paksu istuinsuoja löysi myös roskalaatikon,istuin uuden näköinen,ehkä tuo navetan haju hiukan hälvenee
Onneksi kokeilin lämppäriä vasta kotona,alkoi siittä sulkuhanasta vuotaan ihan tosissaan
Heitetty lattian suojamatot roskiin,alla koskematos orkkis matto,paksu istuinsuoja löysi myös roskalaatikon,istuin uuden näköinen,ehkä tuo navetan haju hiukan hälvenee
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Överum sesam juniorit sai kyytiä Voortin perässä,1,5 ha riistapeltoa kynnetty ja 2a perunamaata,parin päivän päästä muokkaus,kylvö ja jyräys. Rehukaalia,kauraa,hernettä,auringonkukkia ja mitä nyt sattuu vielä keksimään elukoitten iloksi.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Kangasniemeltä hyväkuntoinen Sampo-puimakone tuli haettua lauantai reissuna, hyvin sisu pelitti, reipas 350km tuli mittariin
On se fulleri kyllä mukava kun hiljalleen tavoille oppii, mennessä laskin neljä kytkimenpainallusta
kotoa lähtiessä, levähdyspaikalla, kahvitauolla ja perillä 
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
anglia67
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1279
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
- Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
- Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)
Hienot kotimaiset koneet parkissa
.Meikäläinen sai pitkäaikaisen haaveen toteuttamisen etenemään isolla harppauksella.Tämä ei liity koneisiin juuri mitenkään mutta perjantaina kävin selänpään lentokentällä suorittamassa ensimmäiset varjoliitolennot.Viisi kertaa hinasivat taivaalle.Ne oli ne pakolliset matalat lennot ja seuraavalla kerralla siirrytään korkeisiin lentoihin.Huimaa ja aivan sairaan siistiä touhua.Taitaa tämä uusi harrastus viedä miehen täydellisesti mukanaan 
Hattu päähän ja hyvästi!
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5158
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
anglia67 kirjoitti:Hienot kotimaiset koneet parkissa.Meikäläinen sai pitkäaikaisen haaveen toteuttamisen etenemään isolla harppauksella.Tämä ei liity koneisiin juuri mitenkään mutta perjantaina kävin selänpään lentokentällä suorittamassa ensimmäiset varjoliitolennot.Viisi kertaa hinasivat taivaalle.Ne oli ne pakolliset matalat lennot ja seuraavalla kerralla siirrytään korkeisiin lentoihin.Huimaa ja aivan sairaan siistiä touhua.Taitaa tämä uusi harrastus viedä miehen täydellisesti mukanaan
Siipiveikko
Mukana kuin peräpukama!
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Hurjia harrastuksia, itse en kyllä moiseen ikuna pystyisianglia67 kirjoitti:Hienot kotimaiset koneet parkissa.Meikäläinen sai pitkäaikaisen haaveen toteuttamisen etenemään isolla harppauksella.Tämä ei liity koneisiin juuri mitenkään mutta perjantaina kävin selänpään lentokentällä suorittamassa ensimmäiset varjoliitolennot.Viisi kertaa hinasivat taivaalle.Ne oli ne pakolliset matalat lennot ja seuraavalla kerralla siirrytään korkeisiin lentoihin.Huimaa ja aivan sairaan siistiä touhua.Taitaa tämä uusi harrastus viedä miehen täydellisesti mukanaan
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
anglia67
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1279
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
- Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
- Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)
Aika hyvin vetäisty."Kotkan siipiveikot" on kerho johon liityinjamppi kirjoitti:anglia67 kirjoitti:Hienot kotimaiset koneet parkissa.Meikäläinen sai pitkäaikaisen haaveen toteuttamisen etenemään isolla harppauksella.Tämä ei liity koneisiin juuri mitenkään mutta perjantaina kävin selänpään lentokentällä suorittamassa ensimmäiset varjoliitolennot.Viisi kertaa hinasivat taivaalle.Ne oli ne pakolliset matalat lennot ja seuraavalla kerralla siirrytään korkeisiin lentoihin.Huimaa ja aivan sairaan siistiä touhua.Taitaa tämä uusi harrastus viedä miehen täydellisesti mukanaan
Siipiveikko
Hattu päähän ja hyvästi!



