Mitä nuhvisteille kuuluu näin kesän korvalla

Keskustelua maan ja taivaan väliltä!

Valvoja: automies560

V602T
Proto suunnittelija
Viestit: 114
Liittynyt: 25 Maalis 2008, 12:30
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Joo Nuffi hymas pääsi töihin, pihasaunan pohja ja salaojat tuli tehtyä veteraanikoneella. Hyvin se vaan onnistuu, saa tehdä aivan omaan tahtiin. Eilen betoni tuli pumppuautolla on se vaivatonta valamista kun letkusta päästelee. Hirret oottelee paketissa asentamista saapa nähdä kerkiääkö juhannukseksi. Työhommat aina harrastuksien esteenä, mutta jostain ne eurot pitää hankkia.
Nuffield 460/Hymas Vm-64

Nuffield - Leyland Club Finland ry:n jäsen nro:lla 61
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

Laitumien kunnostelemista tässä ollut, huomenna sahauspäivä, 150 pölliä :arrow: toivottovasti menee päivässä lävitte.
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

tässäpä oli jootava päevä näen pyhänä ja ajattelin ja kokeelinkii mitä tuo polttoaeneen kulutus ja ajo tapa toisiisa vaekuttaa ja tulos oli se mitä kuvittelinkii että jos maksaja on tiijossa niin liruutellaan sitten hiljoo jotta tuntija tulis mitä laskuttoo mutta nyt testin tulos juluki ja kyse pyöröpaalin ajosta. paalit 15 kpl kyytiin ja tankki täyteen matkaa noin 30 km sivu ja takas tyhjänä noppeus noin 30 km/h ja kierrokset 1500-1900 aekoo näni 2,15/h ja tankkiin löppöö 14/l no toenen samanlaenen kuorma ja tuas matkaan ja sen minkä tuo vihree kulukee 45-49/km/h ja kun tultiin takas niin tankkiin tuas mahtu saman verran tuota mänö vettä ja aekoo män 1.40/h no kahvit tempasin kyllä mutta se ee tulosta silti paljoo muuta. tässä purtavoo tuosta että mitä kuluttaa ja missä
aja millä ajat mutta majorilla loput
tommi
Nuhvitietäjä
Viestit: 454
Liittynyt: 16 Syys 2007, 12:51
Paikkakunta: Raahe

Nopeampaa ajaessa kuluttaa kyllä enemmän, mutta aika jossa ainetta palaa on lyhempi. Joissakin tapauksissa voi olla tulos tuokin.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

nelosnuhvi kirjoitti:Laitumien kunnostelemista tässä ollut, huomenna sahauspäivä, 150 pölliä :arrow: toivottovasti menee päivässä lävitte.
Pöllit sahailtu, reilu 8tuntia meni. Nyt on taas lautaa ja lankkua rakennella 8)
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Nuhvikalle
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 592
Liittynyt: 18 Helmi 2010, 09:36
Paikkakunta: Kuusamo

nelosnuhvi kirjoitti:
nelosnuhvi kirjoitti:Laitumien kunnostelemista tässä ollut, huomenna sahauspäivä, 150 pölliä :arrow: toivottovasti menee päivässä lävitte.
Pöllit sahailtu, reilu 8tuntia meni. Nyt on taas lautaa ja lankkua rakennella 8)
Kyllähän 150:llä tukilla 2:lle nuhville katon saapi päälle ja vielä seinätkin, niin ei kannata
talvella tuiskussa värjötellä.
Vai oliko minkälainen projekti mielessä :?:
Pinoteksia pintaan, niin vanhakin näyttää ....
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

Nuhvikalle kirjoitti:
nelosnuhvi kirjoitti:
nelosnuhvi kirjoitti:Laitumien kunnostelemista tässä ollut, huomenna sahauspäivä, 150 pölliä :arrow: toivottovasti menee päivässä lävitte.
Pöllit sahailtu, reilu 8tuntia meni. Nyt on taas lautaa ja lankkua rakennella 8)
Kyllähän 150:llä tukilla 2:lle nuhville katon saapi päälle ja vielä seinätkin, niin ei kannata
talvella tuiskussa värjötellä.
Vai oliko minkälainen projekti mielessä :?:
Jonkunlaista konekatosta puimureille pitäisi ainakin suunnitella, tosin sähköpylväistä runko. Muutenhan puutavaraa kuluu näin maatilalla vähän joka puolelle. Viime keväänä 170pölliä sahattiin, varastot tyhjeni lankuista jo kokonaan. Mm. petterin lavaan kului viitoslankkua lähemmäs 80metriä :roll:
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7384
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Kaksi pitkää päivää, tuloksena n. 0.5 ha pintakivetöntä peltoa kylvövalmiina ja n. 1 ha isoimmista kivistä kivettynä. Polttoainetta paloi siirtymien kera n. 60 litraa. Huomenna jatkuu taas kivisavotta. Ei juuri kannata kannattavuuksia laskea varsinkin jos saman olisi vieraalle töissä :cry: mutta ompahan nyt vuokrapellot kunnossa sopimuksen loppuun asti, seuraava kyntäjä mahtaa nuo pellot kyntää taimikolle. Käsin kerättävää kiveä ei juuri kymmentä kauhallista enempää ollut, mutta sitten sitä kahden pään ja isompaa, sitä riitti... isoja maakiviäkin jäi pari tuolle lohkolle, tai saattavat olla kallionkieliäkin. Kyllä sauna tekee hyvää näin perjantai illan ratoksi. jospa saisi alkuviikosta kaurat sinne maahan, heinänsiemenen kera
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
384
Vitos -nuffisti
Viestit: 42
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 10:46
Paikkakunta: Teuva
Viesti:

802 ajettu Ruovedeltä Teuvalle,KKK tuli ehkä tuossa 4-5 tunnin kohdalla mieleen :shock:
Onneksi kokeilin lämppäriä vasta kotona,alkoi siittä sulkuhanasta vuotaan ihan tosissaan :!:
Heitetty lattian suojamatot roskiin,alla koskematos orkkis matto,paksu istuinsuoja löysi myös roskalaatikon,istuin uuden näköinen,ehkä tuo navetan haju hiukan hälvenee :D
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

Överum sesam juniorit sai kyytiä Voortin perässä,1,5 ha riistapeltoa kynnetty ja 2a perunamaata,parin päivän päästä muokkaus,kylvö ja jyräys. Rehukaalia,kauraa,hernettä,auringonkukkia ja mitä nyt sattuu vielä keksimään elukoitten iloksi.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

Kangasniemeltä hyväkuntoinen Sampo-puimakone tuli haettua lauantai reissuna, hyvin sisu pelitti, reipas 350km tuli mittariin 8) On se fulleri kyllä mukava kun hiljalleen tavoille oppii, mennessä laskin neljä kytkimenpainallusta :shock: kotoa lähtiessä, levähdyspaikalla, kahvitauolla ja perillä :mrgreen:
Liitteet
26052012497.jpg
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
anglia67
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1279
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)

Hienot kotimaiset koneet parkissa 8) .Meikäläinen sai pitkäaikaisen haaveen toteuttamisen etenemään isolla harppauksella.Tämä ei liity koneisiin juuri mitenkään mutta perjantaina kävin selänpään lentokentällä suorittamassa ensimmäiset varjoliitolennot.Viisi kertaa hinasivat taivaalle.Ne oli ne pakolliset matalat lennot ja seuraavalla kerralla siirrytään korkeisiin lentoihin.Huimaa ja aivan sairaan siistiä touhua.Taitaa tämä uusi harrastus viedä miehen täydellisesti mukanaan :lol:
Hattu päähän ja hyvästi!
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5158
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

anglia67 kirjoitti:Hienot kotimaiset koneet parkissa 8) .Meikäläinen sai pitkäaikaisen haaveen toteuttamisen etenemään isolla harppauksella.Tämä ei liity koneisiin juuri mitenkään mutta perjantaina kävin selänpään lentokentällä suorittamassa ensimmäiset varjoliitolennot.Viisi kertaa hinasivat taivaalle.Ne oli ne pakolliset matalat lennot ja seuraavalla kerralla siirrytään korkeisiin lentoihin.Huimaa ja aivan sairaan siistiä touhua.Taitaa tämä uusi harrastus viedä miehen täydellisesti mukanaan :lol:

Siipiveikko :D
Mukana kuin peräpukama!
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

anglia67 kirjoitti:Hienot kotimaiset koneet parkissa 8) .Meikäläinen sai pitkäaikaisen haaveen toteuttamisen etenemään isolla harppauksella.Tämä ei liity koneisiin juuri mitenkään mutta perjantaina kävin selänpään lentokentällä suorittamassa ensimmäiset varjoliitolennot.Viisi kertaa hinasivat taivaalle.Ne oli ne pakolliset matalat lennot ja seuraavalla kerralla siirrytään korkeisiin lentoihin.Huimaa ja aivan sairaan siistiä touhua.Taitaa tämä uusi harrastus viedä miehen täydellisesti mukanaan :lol:
Hurjia harrastuksia, itse en kyllä moiseen ikuna pystyisi :roll: Kuuden metrin tikkaiden nokassa jalat notkuu jo kauhusta jäykkänä :mrgreen:
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
anglia67
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1279
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)

jamppi kirjoitti:
anglia67 kirjoitti:Hienot kotimaiset koneet parkissa 8) .Meikäläinen sai pitkäaikaisen haaveen toteuttamisen etenemään isolla harppauksella.Tämä ei liity koneisiin juuri mitenkään mutta perjantaina kävin selänpään lentokentällä suorittamassa ensimmäiset varjoliitolennot.Viisi kertaa hinasivat taivaalle.Ne oli ne pakolliset matalat lennot ja seuraavalla kerralla siirrytään korkeisiin lentoihin.Huimaa ja aivan sairaan siistiä touhua.Taitaa tämä uusi harrastus viedä miehen täydellisesti mukanaan :lol:

Siipiveikko :D
Aika hyvin vetäisty."Kotkan siipiveikot" on kerho johon liityin :wink:
Hattu päähän ja hyvästi!
Vastaa Viestiin