Leyland 384 Lämpömittari

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1684
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

onhan yleismittari varmuudella toimiva ja kytketty oikein? 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
latenight
Vitos -nuffisti
Viestit: 33
Liittynyt: 07 Maalis 2012, 20:19
Konekalustoani: leyland 384 vm.72
Paikkakunta: Kaarina

on se ainakin tähän asti ainakin toiminu ja vanhalla anturilla 1,2m ohmia ei lämpömittari värähdäkkään ja h3 polttimo virityksellä missä oli 6 ohmia näyttää punaista ja samaa tekee nyt uuden anturin kanssakin. luulen että se 1000ohmia huoneenlämmössä ja 100 normaali ajolämmöissä on lähellä totuutta.. mutta mistäs mä saisin 100ohmisen anturin tai vastuksen millä kokeille..?!
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8943
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

Aika uskomattomalta tuntuu, jos "vain" 3 ohmia vastus.... :shock:
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
naffield
Proto suunnittelija
Viestit: 173
Liittynyt: 15 Huhti 2010, 17:32
Konekalustoani: Leyland 272,472, Zetor 9540, Zetor proxima power, Zetor 9145
NLCF r.y jäsen Nro: 379
Paikkakunta: Kärsämäki

Käyhän penkomassa vielä niitä johtoja jos jossain ois kuoret rikki....
kur26207
Kolmos -nuffisti
Viestit: 12
Liittynyt: 03 Huhti 2012, 17:28
Konekalustoani: Leyland 262,Toyota corolla, Honda 500 four.
Paikkakunta: Isokyrö

Soita sille jusille ja pyydä sitä mittaamaan sillä olevat anturit jotta nähdään mitä ne näyttää niin voidaan verrata sinulla olevaan anturiiin. Joka tapauksessa se ei saa näyttää noin pieniä ohmeja, lämpömittari näyttää oikein kun se 3:lla ohmilla menee pohjaan . Jos se näytti jo ennen asennusta 3 ohmia se on rikki.Kuten aikaisemmin kirjoitin 262:ssa 1000 ohmia (=1kilo-ohmi) 20 asteessa ja kiehuvassa vedessä 100 ohmia.
latenight
Vitos -nuffisti
Viestit: 33
Liittynyt: 07 Maalis 2012, 20:19
Konekalustoani: leyland 384 vm.72
Paikkakunta: Kaarina

kur26207 kirjoitti:Soita sille jusille ja pyydä sitä mittaamaan sillä olevat anturit jotta nähdään mitä ne näyttää niin voidaan verrata sinulla olevaan anturiiin. Joka tapauksessa se ei saa näyttää noin pieniä ohmeja, lämpömittari näyttää oikein kun se 3:lla ohmilla menee pohjaan . Jos se näytti jo ennen asennusta 3 ohmia se on rikki.Kuten aikaisemmin kirjoitin 262:ssa 1000 ohmia (=1kilo-ohmi) 20 asteessa ja kiehuvassa vedessä 100 ohmia.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Juu soitin jo eilen illalla Jussille ja aamulla uudestaan mutta viellä ei ole kuulunut vastausta vaikka lupas mitata toisesta anturista. Voin räplätä johtoja vaikka eläkeikään asti mihin on ihan perkeleesti aikaa niin se ei sitä resistanssia muuta minkä mittasin heti kun sain anturin pussista ulos kun tein sen keittiön pöydällä.. Kiitos viellä kerran vastauksesta, Koska luulen myös että tuo 1000 / 100 ohmia on todella lähellä totuuta ja mittari / mittaaja on ihan kunnossa..!! :lol:
kur26207
Kolmos -nuffisti
Viestit: 12
Liittynyt: 03 Huhti 2012, 17:28
Konekalustoani: Leyland 262,Toyota corolla, Honda 500 four.
Paikkakunta: Isokyrö

No niin, nyt alat päästä teenpäin. Teit ihan oikein kun mittasit sen siinä pöydällä. Johtojen heiluttelu ei tosiaan tuo siihen ratkaisua koska anturi oli jo pöydallä sen 3 ohmia niin kovin vähän johdolla on siihen vaikutusta. Paras mittari tässä tapuksessa on yleismittari ja tr:n oma mittari. Hyvä.
latenight
Vitos -nuffisti
Viestit: 33
Liittynyt: 07 Maalis 2012, 20:19
Konekalustoani: leyland 384 vm.72
Paikkakunta: Kaarina

jaahas, Jussi soitti aamulla ja kertoi että anturit on kunnossa kun hänenkin yleismittari näyttää 200 ohmin asteikolla 003 ohmia eli samaa mitä ite mittasin, aikamme kinasteltua pyysin laittamaan mittarin piikit yhteen ja kertomaan lukeman joka kas kummaan olikin sama 003 eli se lukema tulee jo johtojen reistanssista, ni sit hän uskoi ettei ne anturit varmaan olekkaan ihan kunnossa.. Lupas laittaa reklamaatiota Englantiin että: mitä helvettiä :D
kur26207
Kolmos -nuffisti
Viestit: 12
Liittynyt: 03 Huhti 2012, 17:28
Konekalustoani: Leyland 262,Toyota corolla, Honda 500 four.
Paikkakunta: Isokyrö

Erittäin mielenkiintoista? Ja huomasit vielä kehottaa laittamaan mittapiuhat yhteen, aina vaan hyvä!
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7384
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Mulle voi laittaa "vialliset" anturat tulemaan, minusta kun tuntuu, jotta teillä on kohta repullinen ehjiä antureita "vähänkäytettynä" for sale :?

Miten ois jännitteensäädin lutikan uusinta mittaristoon? Saattasi asettua se löpödimittarikin?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1684
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

latenight kirjoitti:on se ainakin tähän asti ainakin toiminu ja vanhalla anturilla 1,2m ohmia ei lämpömittari värähdäkkään ja h3 polttimo virityksellä missä oli 6 ohmia näyttää punaista ja samaa tekee nyt uuden anturin kanssakin. luulen että se 1000ohmia huoneenlämmössä ja 100 normaali ajolämmöissä on lähellä totuutta.. mutta mistäs mä saisin 100ohmisen anturin tai vastuksen millä kokeille..?!
vastuksia saa kaupasta, esim:
https://www.elfaelektroniikka.fi/elfa3~ ... ?toc=19414" onclick="window.open(this.href);return false; 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
latenight
Vitos -nuffisti
Viestit: 33
Liittynyt: 07 Maalis 2012, 20:19
Konekalustoani: leyland 384 vm.72
Paikkakunta: Kaarina

Nuffieldmaster kirjoitti:Mulle voi laittaa "vialliset" anturat tulemaan, minusta kun tuntuu, jotta teillä on kohta repullinen ehjiä antureita "vähänkäytettynä" for sale :?

Miten ois jännitteensäädin lutikan uusinta mittaristoon? Saattasi asettua se löpödimittarikin?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ton saa tulla hakemaan missä ei mittari värähdäkkään kun yhteys on kokonaan poikki. Ei viittis ostaa koko mittaristoa uusiks kokeilumielessä jos vika olis siellä, täällä tai tuolla... Joku kun osais kertoa minkämoinen jännite pitäisi anturin päässä olevaan johtoon tulla nii selvis sekin jännitteensäädin ongelma kertaheitolla.. Lopömittaria en usko että se tuo ehjäksi kun puolet osista puuttuu..
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7384
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Eilisen mittailun tuoksinassa totesimme, että mittaus riippuu mittaajasta, mittarista, lämpötilasta, akun kunnosta, johdotuksista, mittauksen kestosta ja kaikesta muusta niin, ettei selvää tulosta/vastausta tässä tapauksessa kykene antamaan. Toinen mittaaja on raskaskonealan huoltopuolella ollut näiden kaikkien vermeiden kanssa tekemisissä jokusen aikaa, joten hänen mittauksiin ja antamaan tuomioon kyllä luotan.

Korjausohjekirja, johon usein itse nojaudun ei anna mitään arvoja ko. komponenteille/johdoille.

Keskittyisin nyt tarkastamaan mittarin syöttöjännitteeseen, sille ei löytynyt äkkiseltään arvoa, mutta 10-10.7v epäilen sen olevan.

Itse olen näissä tapauksissa paukuttanut uutta palikkaa ja johtoa, sekä katsellut muut mtm. mittariston piirikortin tinaukset ensin. Reilu satku voi mennä mutta taas pelaa sen 30 vuotta
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
latenight
Vitos -nuffisti
Viestit: 33
Liittynyt: 07 Maalis 2012, 20:19
Konekalustoani: leyland 384 vm.72
Paikkakunta: Kaarina

Ompa monta muuttujaa :shock: Ensi viikolla saan varmasti toimivan anturin toisesta traktorista ni mietin sen jälkeen mitä teen mittarin kanssa jollei silloinkaan pelaa..
latenight
Vitos -nuffisti
Viestit: 33
Liittynyt: 07 Maalis 2012, 20:19
Konekalustoani: leyland 384 vm.72
Paikkakunta: Kaarina

Mittarin purin, putsasin ja yritin tarkastella tinaukset ja hapettumat kuntoon, johdot vaihdoin ja maadotuksen varmistin.. jonka jälkeen löpö ja lämpöjohtojen päähän tulee kun kääntää virrat päälle 12v ja 5 sekunnin päästä alkaa jännite seilaanmaan 7-12v välillä n. puolen sekunnin välein jännitettä vaihdellen :shock: ei hajuakaan kuuluuku sen tehdä niin..?!
Vastaa Viestiin