power major -60
Valvoja: automies560
itse tykkään katsoa noita muitten projektikuvia,niin laitetaan nyt tuosta omasta tämän hetkisestä käyttökoneen kunnostamisestakin muutama kuva tänne.tarkoitus olisi saada suurempia öljy vuotoja pois ja vähän uutta väriä pintaan.kaksi talvea olen tuolla pihojani aurannut ja kahtena keväänä polttopuut tehnyt.ennen minua kone seisonut n.5 vuotta pihalla mistä ensimmäiset kuvat.lähes kaikki vivut olivat jumissa mitä koneesta nyt löytyy,mutta kyllä ne on nyt jollain lailla saanut toimimaan.kaikkia vikoja ja vuotoja ei tämäkään remontti varmaankaan korjaa,kun on pakko saada taas talveksi kasaankin.katsotaan nyt mitä tässä ehtii kaikkea tehdä.
http://kuvablogi.com/nayta/2862119/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/2862119/" onclick="window.open(this.href);return false;
power major-60
valmet 20
ferguson tea20-49
valmet 20
ferguson tea20-49
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Siistin näköinen laitos jo ekoista kuvista alkaen, tuota kelpaa kehitellä...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 644
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 06:39
- Konekalustoani: Nuffield M4 -51 Nuffield Universal -58 Nuffield 460/ Ukkomestari -63 Nuffield 460 KKK -64 Nuffield 10/60-64 Eka-Nuffield 10/60 -67 Nuffield 4/65 -69 Nuffield 3/45 -69 Major Roadless Manuel -59 David Brown 880 -70 Austin ka-auto WFK 100 -65
- NLCF r.y jäsen Nro: 9
Juu, ryhdikkään näköinen pelihän tuo on
Helpostihan se mopo käsistä karkaa ja projekti laajenee kun alkuun pääsee... mikä on hyvä vaan
Helpostihan se mopo käsistä karkaa ja projekti laajenee kun alkuun pääsee... mikä on hyvä vaan
tänään sain melkein koko rungon putsattua.siivapyörä itsellä turha,edessä ja vuoti kovin öljyä.sen tilalle pelkkä kansi. http://kuvablogi.com/nayta/3492300/" onclick="window.open(this.href);return false;
öljyt perässä oli yllättävän kuravelliä,vaikka pari vuotta sitten oli nostolaitekansi auki ja putsasin niin hyvin kun sain.pari kuvaa minkälainen oli kun ensimmäisen kerran aukaisin. http://kuvablogi.com/nayta/3492302/" onclick="window.open(this.href);return false;
öljyt perässä oli yllättävän kuravelliä,vaikka pari vuotta sitten oli nostolaitekansi auki ja putsasin niin hyvin kun sain.pari kuvaa minkälainen oli kun ensimmäisen kerran aukaisin. http://kuvablogi.com/nayta/3492302/" onclick="window.open(this.href);return false;
power major-60
valmet 20
ferguson tea20-49
valmet 20
ferguson tea20-49
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 644
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 06:39
- Konekalustoani: Nuffield M4 -51 Nuffield Universal -58 Nuffield 460/ Ukkomestari -63 Nuffield 460 KKK -64 Nuffield 10/60-64 Eka-Nuffield 10/60 -67 Nuffield 4/65 -69 Nuffield 3/45 -69 Major Roadless Manuel -59 David Brown 880 -70 Austin ka-auto WFK 100 -65
- NLCF r.y jäsen Nro: 9
Majori kerää tosi herkästi vettä peräänsä. Sinulla taitaa olla murikka auki stefan vaihtoa vartentonip kirjoitti:tänään sain melkein koko rungon putsattua.siivapyörä itsellä turha,edessä ja vuoti kovin öljyä.sen tilalle pelkkä kansi. http://kuvablogi.com/nayta/3492300/" onclick="window.open(this.href);return false;
öljyt perässä oli yllättävän kuravelliä,vaikka pari vuotta sitten oli nostolaitekansi auki ja putsasin niin hyvin kun sain.pari kuvaa minkälainen oli kun ensimmäisen kerran aukaisin. http://kuvablogi.com/nayta/3492302/" onclick="window.open(this.href);return false;
Millä oot maalit saanut noinkin hyvin pois
vaihdoin silloin pari vuotta sitten tuohon kaikki öljyt ja suodattimet ennen käyttöön ottoa.silloin tuli samalla vaihdettua tuohon murikkaan se stefa.nuo kuvat 16,17 ja18 ovat silloin otettuja.pikku rälläkkä ja siinä se teräsharja,sillätuo tuli putsattua.aikaa meni n.5tuntia.pitäsi hommata vaan kunnon hengitys suojain.koko ajan tahtoi mennä maski tai suojalasit huuruun.lopuksi käytin hitsauskypärää.se tuntui toimivan parhaiten.tuo rälläkkä aika tehokas laite tuohon,kunhan on vaan naama hyvin suojattu.itseä vähän epäillyttää tuo vanha maali mikä on vedetty pensselillä tuohon pintaan,voikohan se nyt alkaa kuplia uuden maalin alla.
power major-60
valmet 20
ferguson tea20-49
valmet 20
ferguson tea20-49
parivuotta vanhat öljyt ja aika paljon lähtenyt likaa liikenteeseen. http://kuvablogi.com/nayta/3499925/" onclick="window.open(this.href);return false;
tänään saatiin vaihdettua,ehkä työläin homma kampiakselin taka tiivistenarut.itse toimin lähinnä apumiehenä.eipä olisi tullut kasaan samana päivänä ilman ammatilaisen apua.vielä pitäsi vaihtaa tuo akselin etustefa,jarrupolkimien akselin stefat ja ulosottoakselin stefa.sitten vielä kunnollinen putsaus ja maalaus.hiekka puhaltajakin pitäisi löytää jostain lähialueelta,että saisi nuo irtosat vielä puhallettua ennen maalausta.
tänään saatiin vaihdettua,ehkä työläin homma kampiakselin taka tiivistenarut.itse toimin lähinnä apumiehenä.eipä olisi tullut kasaan samana päivänä ilman ammatilaisen apua.vielä pitäsi vaihtaa tuo akselin etustefa,jarrupolkimien akselin stefat ja ulosottoakselin stefa.sitten vielä kunnollinen putsaus ja maalaus.hiekka puhaltajakin pitäisi löytää jostain lähialueelta,että saisi nuo irtosat vielä puhallettua ennen maalausta.
power major-60
valmet 20
ferguson tea20-49
valmet 20
ferguson tea20-49
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Perusteellista työtä näyttää syntyvän, näitä projektikuvia on mukava seurailla
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
kiitos vaan!tätä on sen puoleen mukava tehdä,kun kaikki suurin piirtein toimii.olen noita vikoja yrittänyt aina korjata kun aikaa on ollut,mutta pitänyt silti tuon koko ajan ajokuntoisena.näitä isompia hommia olen sitten säästellyt tähän.nyt saa sitten paremmin putsattuakin tuota.pellitkin tuossa on melko hyvät,lokassuojia joutuu vähän oikomaan ja hitsaamaan,mutta ne jää varmaan viimeiseksi ja taka vanteet samoin.olisi tarkoitus vähän pienetää tuota takarengastusta.tuosta saisi 38 jos jollain olisi antaa vaihdossa 30:set.kone tuossa tuntuu olevan ok.sen verran purettiin tuota,että kiertokangen laakerit olivat oikein hyvät ja std:t
power major-60
valmet 20
ferguson tea20-49
valmet 20
ferguson tea20-49
vähän eteen päin tätäkin projektia http://kuvablogi.com/nayta/3564545/" onclick="window.open(this.href);return false;
power major-60
valmet 20
ferguson tea20-49
valmet 20
ferguson tea20-49
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 594
- Liittynyt: 18 Helmi 2010, 09:36
- Paikkakunta: Kuusamo
Kylläpä näkyy Vihdissäkin olevan tekijämiehiätonip kirjoitti:vähän eteen päin tätäkin projektia http://kuvablogi.com/nayta/3564545/" onclick="window.open(this.href);return false;
Pinoteksia pintaan, niin vanhakin näyttää ....
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 644
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 06:39
- Konekalustoani: Nuffield M4 -51 Nuffield Universal -58 Nuffield 460/ Ukkomestari -63 Nuffield 460 KKK -64 Nuffield 10/60-64 Eka-Nuffield 10/60 -67 Nuffield 4/65 -69 Nuffield 3/45 -69 Major Roadless Manuel -59 David Brown 880 -70 Austin ka-auto WFK 100 -65
- NLCF r.y jäsen Nro: 9
Tarkkaa työtä näkyy Toni tekevän
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 114
- Liittynyt: 25 Maalis 2008, 12:30
- Paikkakunta: Ylivieska
- Viesti:
Hienoa työtä että vanhat koneet kiinnostaa ja riittää aikaa laitta niitä kuntoon. Varmaan ollut iso hankinta aikanaan tuo majori, sitä on naapurin käyneet ihailemassa että olisipa meilläkin.
Nuffield 460/Hymas Vm-64
Nuffield - Leyland Club Finland ry:n jäsen nro:lla 61
Nuffield - Leyland Club Finland ry:n jäsen nro:lla 61