Estre lieriöniittokone
Valvoja: automies560
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 33
- Liittynyt: 27 Helmi 2012, 09:15
- Konekalustoani: Leyland 482 -81 Sekura Cab
- NLCF r.y jäsen Nro: 167
- Paikkakunta: Kangasala
Sattuiskoos keneltäkään löytyyn ohjekirjaa/varaosakuvastoo tuommoseen vanhempaan Estre lieriöniittokoneeseen tai edes jonkinmoista räjäytys kuvaa kuinka se lieriö on kasattu? Tarvis miettiä kannattaako edes yrittää oikasta lieriön akselia. Vai löytyiskö joltain koko lieriö halvalla?
Jos asioita ei voi sanoa yksinkertaisesti, niitä ei yksinkertaisesti voi sanoa. (Juice Leskinen)
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Se lieriöhän ei ole varsinaisesti kiinni mitenkään siinä akselilla, santapaperilla kun pyöräyttää siitä akselin päästä ruosteet veks niin eipä siinä muuta kun nostaa lieriön pois sen jälkeen kun on avannut ne pari lemmaria ja pudottanut sen alas koneesta.
Voihan sen pelkän akselinkin vaihtaa jos ei oikene, vaihtaa alalautasen entisestä.
Itsellä on tuon koneen edeltäjä Eho 165 vesakon nöyryytyskäytössä , tosi hyvä siihenkin hommaan, ja voa-tumppikin sopivalla korkeudella leukulle
Voihan sen pelkän akselinkin vaihtaa jos ei oikene, vaihtaa alalautasen entisestä.
Itsellä on tuon koneen edeltäjä Eho 165 vesakon nöyryytyskäytössä , tosi hyvä siihenkin hommaan, ja voa-tumppikin sopivalla korkeudella leukulle
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 33
- Liittynyt: 27 Helmi 2012, 09:15
- Konekalustoani: Leyland 482 -81 Sekura Cab
- NLCF r.y jäsen Nro: 167
- Paikkakunta: Kangasala
Tarviipa tutustua aiheeseen tarkemmin kunhan ilmat lämpiää. Taitaa olla kyllä niin ettei tule nostamalla pois kun on se akseli taipunut lieriön ylä puolelta.
Jos asioita ei voi sanoa yksinkertaisesti, niitä ei yksinkertaisesti voi sanoa. (Juice Leskinen)
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Joo eihän se tosiaan yleensä muualta taivukkaan kuin ylhäältä. Noh eikun poikki ja metritavarasta uusi akseli tilalle.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 33
- Liittynyt: 27 Helmi 2012, 09:15
- Konekalustoani: Leyland 482 -81 Sekura Cab
- NLCF r.y jäsen Nro: 167
- Paikkakunta: Kangasala
joo oishan se outoa jos taipuis lieriön sisältä. Alapää varmaankin olaketta vasten joten purkautuu vain ylöspäin ilman akselin katkaisua, tässä tapauksessa joutuu joka tapauksessa akselin laittamaan poikki jos sen meinaa purkaa.
Jos asioita ei voi sanoa yksinkertaisesti, niitä ei yksinkertaisesti voi sanoa. (Juice Leskinen)
jeps
se lieriö on ylhäältä kahdella pannalla kiinni, ne auki ja kiilalla levittää pantoja ja sitten lekaa akselin päähän ja lieriö on lattialla. Lieriön yläpäässä ja alapäässä on laakerit. Itse havaitsin suht hyväksi metodiksi irrottaa sisä ja ulko-osan seuraavalla tavalla: ulko-osa roikkumaan kuormaliinojen varassa ja lekaa akseli tappiin niin maan perkeleesti.
nimimerkillä joskus useemman kerran availlu ko. lieriön...
Mulla on ko. koneen raato, tai puoliksi toimiva tai jotain... Ostakko pois? Vaikka on romu, niin silti säilytetty katonalla. Koneessa on nivelakselin tappi vääntynyt, kytkentä kolmiota muokattu. Muuten se taisi olla ihan soiva peli.
se lieriö on ylhäältä kahdella pannalla kiinni, ne auki ja kiilalla levittää pantoja ja sitten lekaa akselin päähän ja lieriö on lattialla. Lieriön yläpäässä ja alapäässä on laakerit. Itse havaitsin suht hyväksi metodiksi irrottaa sisä ja ulko-osan seuraavalla tavalla: ulko-osa roikkumaan kuormaliinojen varassa ja lekaa akseli tappiin niin maan perkeleesti.
nimimerkillä joskus useemman kerran availlu ko. lieriön...
Mulla on ko. koneen raato, tai puoliksi toimiva tai jotain... Ostakko pois? Vaikka on romu, niin silti säilytetty katonalla. Koneessa on nivelakselin tappi vääntynyt, kytkentä kolmiota muokattu. Muuten se taisi olla ihan soiva peli.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Tuolla konstilla muuten levenee vaan se pehmeän akselin pää, ja tökkää viimeistään siihen sitten se lieriö. Laitettiin viime kesänä moista purettaessa se ek:n lantatalikon piikkeihin siten että alalautanen roikkui piikkien alapuolella ja lieriö vastasi piikkeihin(tämä oli ihan hyvä idea), ja sitten akselin päähän lekaa (tämä oli sitten se huono idea ) Jälkeenpäin saatiin sitten kuulla eräältä urakoitsijalta että se akselin pää pitää hioa hiekkapaperilla ruosteesta puhtaaksi, niin ei tarvi niitä isoja lekoja seurauksineen.sakkuli kirjoitti:Itse havaitsin suht hyväksi metodiksi irrottaa sisä ja ulko-osan seuraavalla tavalla: ulko-osa roikkumaan kuormaliinojen varassa ja lekaa akseli tappiin niin maan perkeleesti.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]