Priestman beaver kaivinkone

Metsä- ja maansiirtokoneet, sekä kuorma-autot

Valvoja: automies560

Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7384
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Harmaat öljyt, ja vesiglykoli syö laakerit koneesta alta aikayksikön. Sitten menee kampiakseli ja huonolla tuurilla koko lohko, kun kiinnileikkauslämpölaajeneminen saa aikaan laakerilinjojen muutoksen.

Aika homma on tuota maalata KUNNOLLA. Se ei ole ihan pikkujuttu. Pesu, pieni harjaus ja maalin tupsuttelu ei riitä minusta tuollaisen maalaukseen. Osat irroiteltava, hiekkapuhallettava jne... joten menee aika työmaaksi.

Siksi suosittelenkin säilyttämistä tuollaisessa asussaan, on tehty kuitenkin kunnolla ja kauhtunut kokonaisuutena kertoen entisistä työmaistansa. Tämä siis minun mielipide asiassa.

Mahtaa olla alkupään täyshydraulisia kaivinkoneita suomessa?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Hietanen
Proto suunnittelija
Viestit: 172
Liittynyt: 14 Helmi 2012, 17:50
Konekalustoani: Leyland 272 vm77, MF 35Xmultipower, ferguson tea20, Ford D750, Bedford J3 & J2, Priestman beaver1, 20m Taunus,Morris commercial T-ford maamootori, Fordson power major 6syl
NLCF r.y jäsen Nro: 143
Paikkakunta: Loppi

juu nämä oli ensinmäisiä hydraali koneita mitkä tuli kuusikymmentä luvulla :D
Leyland 272 -77
tommi
Nuhvitietäjä
Viestit: 454
Liittynyt: 16 Syys 2007, 12:51
Paikkakunta: Raahe

kyllä minäkin säilyttäisin sen tuommoisenaan, eihän tuo hirveä ole!
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Hietanen
Proto suunnittelija
Viestit: 172
Liittynyt: 14 Helmi 2012, 17:50
Konekalustoani: Leyland 272 vm77, MF 35Xmultipower, ferguson tea20, Ford D750, Bedford J3 & J2, Priestman beaver1, 20m Taunus,Morris commercial T-ford maamootori, Fordson power major 6syl
NLCF r.y jäsen Nro: 143
Paikkakunta: Loppi

Onko kenenkään tutulla samanlainen kone laaha kauhalla tai hydraalisena? :D jos joku tarvitsisi räjäytyskuvia ja sen sellasta voisin kopioida niitä pistää postiin :wink:
Leyland 272 -77
Avatar
UniversalDM4
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 906
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00

Kokemäellä myytiin tuommonen edelliskesänä. Oli kuviakin sieltä laanilta Masinistipalstalla.
Hietanen
Proto suunnittelija
Viestit: 172
Liittynyt: 14 Helmi 2012, 17:50
Konekalustoani: Leyland 272 vm77, MF 35Xmultipower, ferguson tea20, Ford D750, Bedford J3 & J2, Priestman beaver1, 20m Taunus,Morris commercial T-ford maamootori, Fordson power major 6syl
NLCF r.y jäsen Nro: 143
Paikkakunta: Loppi

oliko se punanen kone ? :D
Leyland 272 -77
Avatar
UniversalDM4
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 906
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00

Ei se punanen ollu. Tommonen samanlainen nahkanvärinen, mihinkä tullut vähän patinaa. Puomi musta. On mullakin siitä pari kuvaa, laita sähköpostiosoite vaikka yv:nä, niin voin lähettää ne.
Hietanen
Proto suunnittelija
Viestit: 172
Liittynyt: 14 Helmi 2012, 17:50
Konekalustoani: Leyland 272 vm77, MF 35Xmultipower, ferguson tea20, Ford D750, Bedford J3 & J2, Priestman beaver1, 20m Taunus,Morris commercial T-ford maamootori, Fordson power major 6syl
NLCF r.y jäsen Nro: 143
Paikkakunta: Loppi

kukkulan kuningas 8)
Liitteet
IMG_0840-1.jpg
IMG_0840-1.jpg (137.88 KiB) Katsottu 6740 kertaa
Leyland 272 -77
Vastaa Viestiin