Tuntematon(?) pöllinosturi... (+ muuta)

Keskustelua maatalouskoneista

Valvoja: automies560

Leuku 344
Nuhvitietäjä
Viestit: 405
Liittynyt: 09 Joulu 2010, 19:22
Konekalustoani: Leyland 344 -72
Paikkakunta: Jyväskylän MLK/Huittinen

jusape kirjoitti:
jokke kirjoitti:Kyllä minunkin mielestä tuollaisesta "raakileesta" olisi helpompaa lähteä kehittämään toimivaa nosturia, kuin aloittaisi ihan tyhjästä. Onhan siinä työtä, mutta kuitenkin :wink:

Ja parit kerrat kun sitä on "parannellut" niin lopulta huomaa - etteihän tässä ole vanhaa kuin aisan vetolenkki enää.... - :D
Niinpä niin, muttei joka nurkalta löytyis samanlaista! Olisi poliisien helppo jäljittää mahdollisessa varkaustapauksessa, eilisessä aamulehdessä oli uutinen: Sastamalasta hävisi harmaa Tuhti-merkkinen peräkärry, sen vieneen traktorin tuntomerkkinä punainen väri... :roll:
jokke kirjoitti:Kyllä minunkin mielestä tuollaisesta "raakileesta" olisi helpompaa lähteä kehittämään toimivaa nosturia, kuin aloittaisi ihan tyhjästä. Onhan siinä työtä, mutta kuitenkin :wink:
Näin äkkiseltään, kun katselee noita sylinteriden, venttiililohkon, pumpun yms hintoja, niin alkaa "raakile" kiinnostamaan! 8)

En äkkiseltään löytänyt hintaa 7-karaiselle ½":n hydrauliventtiilille...
Nuhvitietäjä, joka on: tietämätön, taitamaton ja tekee (usein) tarpeetonta...

Kuvia

Facebook
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8943
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

Ihan offina:
Kaveri kyseli kalkkivaunun kuormaimen venttiilipöytään (nokka farmlifter38) tiivistesarjaa Keskolta.... 440€ :shock:
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7384
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Leuku 344 kirjoitti: En äkkiseltään löytänyt hintaa 7-karaiselle ½":n hydrauliventtiilille...
Romuraudan arvo käytettynä. Paljonkin liikenteessä kun niitä vaihtavat isännät nykyään järkihintoihin tulleisiin sähkö ja hydr. esiohjauksiin. Uutena n. 600-700 € poronsarvilla.

Nuo vanteet tuossa kärrissä herätti epäilyksen, eihän vain ole Cantatore -nuhvista :?

Tsekkaa vielä se vedon välitys, jos passaisi vaikka Leukun 1 tai 2 lähelle, niin peto olisi metsässä menemään.

Onko tuossa kärrissä aisaohjausta? Se on pakollinen varuste metsässä :!:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Leuku 344
Nuhvitietäjä
Viestit: 405
Liittynyt: 09 Joulu 2010, 19:22
Konekalustoani: Leyland 344 -72
Paikkakunta: Jyväskylän MLK/Huittinen

Nuffieldmaster kirjoitti:
Leuku 344 kirjoitti: En äkkiseltään löytänyt hintaa 7-karaiselle ½":n hydrauliventtiilille...
Romuraudan arvo käytettynä. Paljonkin liikenteessä kun niitä vaihtavat isännät nykyään järkihintoihin tulleisiin sähkö ja hydr. esiohjauksiin. Uutena n. 600-700 € poronsarvilla.

Nuo vanteet tuossa kärrissä herätti epäilyksen, eihän vain ole Cantatore -nuhvista :?

Tsekkaa vielä se vedon välitys, jos passaisi vaikka Leukun 1 tai 2 lähelle, niin peto olisi metsässä menemään.

Onko tuossa kärrissä aisaohjausta? Se on pakollinen varuste metsässä :!:
Löysin PR-hydrauliikka.fi:stä 7-karaisen, Q45, 780€ (ALV 0!)... :shock:

Tarvii katsoa välitykset, mikäli sikäli kaupat syntyy! 8)

Tosin joutuu hyppimään edestakaisin, irroittamassa ja kytkemässä vuoronperään ulosottoakselia ja hydepumppua... :cry:

Aisaohjausta ei ole, olen miettinyt sen tekemistä mekaanisena, tukkireki tyyliin. :?:
Nuhvitietäjä, joka on: tietämätön, taitamaton ja tekee (usein) tarpeetonta...

Kuvia

Facebook
Leukkumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1126
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
NLCF r.y jäsen Nro: 023
Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa

Joo älä missään nimessä poista vetoa jos se ehjä on, on ehkä jopa paras osa tuota kärryä. Paremmin kulkee kuorma päällä pelkällä perävedollakin kuin takapotkutraktorilla, testattu on jyväkärryllä. Joskus sitä sitten kuitenkin noituu että "tuli se vetokin poistettua", kun sattuu putoamaan.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla :D[/quote]
Leuku 344
Nuhvitietäjä
Viestit: 405
Liittynyt: 09 Joulu 2010, 19:22
Konekalustoani: Leyland 344 -72
Paikkakunta: Jyväskylän MLK/Huittinen

Leukkumies kirjoitti:Joo älä missään nimessä poista vetoa jos se ehjä on, on ehkä jopa paras osa tuota kärryä. Paremmin kulkee kuorma päällä pelkällä perävedollakin kuin takapotkutraktorilla, testattu on jyväkärryllä. Joskus sitä sitten kuitenkin noituu että "tuli se vetokin poistettua", kun sattuu putoamaan.
Tarvis olla ajovoimanotto, sopivat välitykset ja jääketjut, niin olis hyötyä... :lol:
Nuhvitietäjä, joka on: tietämätön, taitamaton ja tekee (usein) tarpeetonta...

Kuvia

Facebook
Leuku 344
Nuhvitietäjä
Viestit: 405
Liittynyt: 09 Joulu 2010, 19:22
Konekalustoani: Leyland 344 -72
Paikkakunta: Jyväskylän MLK/Huittinen

Voi V*TTU!!! Kaupassa käydessä tuli todettua, et kyseinen "yhdistelmä" on kadonnut Y-maatalouden pihasta... :twisted:

Uutta suoleen, ennen kuin vanha kuolee... :lol:

Mitä kannattaisi maksaa Hakki Souvari, vm.-82, omavalmisteisella 1-aks kärryllä???
Nuhvitietäjä, joka on: tietämätön, taitamaton ja tekee (usein) tarpeetonta...

Kuvia

Facebook
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

1500 ekua jos nosturi on suht kuosissaan.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Leuku 344
Nuhvitietäjä
Viestit: 405
Liittynyt: 09 Joulu 2010, 19:22
Konekalustoani: Leyland 344 -72
Paikkakunta: Jyväskylän MLK/Huittinen

nuhvi63 kirjoitti:1500 ekua jos nosturi on suht kuosissaan.
Jos tohon hintaan löydät, niin tuo heti pihaan! Rahdista voidaan neuvotella... :lol:
Nuhvitietäjä, joka on: tietämätön, taitamaton ja tekee (usein) tarpeetonta...

Kuvia

Facebook
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

Omasta Hakista maksoin tasan tonnin,eikä omavalmiste 1-aks kärrystä kannata viittäsataa enempää pulittaa.
se on kuitenkin vm.82,kolmekymppinen nosturi,toki jos hyväkuntoinen niin voi tarjota enemmänkin...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Leuku 344
Nuhvitietäjä
Viestit: 405
Liittynyt: 09 Joulu 2010, 19:22
Konekalustoani: Leyland 344 -72
Paikkakunta: Jyväskylän MLK/Huittinen

Kertokaa viisaammat, mitä eroja on Hakki Souvari 2400, 2500 ja 2500A?

Onko "automaattijatke" noissa vakiona?

Jotenki (huonoista) kuvista katsellen ja päätellen, siinä 2500A:ssa, josta olen kauppoja hieronut ei olisi jatketta lainkaan. :?:
Nuhvitietäjä, joka on: tietämätön, taitamaton ja tekee (usein) tarpeetonta...

Kuvia

Facebook
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

Miulla on 2500a,siinä on jatke,2400 ei taida ainakaan olla,merkkaisko se a-kirjain sitä jatketta,en tiijä.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Leuku 344
Nuhvitietäjä
Viestit: 405
Liittynyt: 09 Joulu 2010, 19:22
Konekalustoani: Leyland 344 -72
Paikkakunta: Jyväskylän MLK/Huittinen

Kuuklen kuvahaku tullu suunnilleen "käännettyä ympäri", eikä sieltä löytynyt selvyyttä eroihin... :(

Mitkä on ns heikot paikat, mitkä kannattaa tarkistaa erityisellä huolellisuudella???

Oletettavasti kääntö on sellainen, ainakin mitä eri keskustelupalstoja on Kooklen kautta silmitelly.
Nuhvitietäjä, joka on: tietämätön, taitamaton ja tekee (usein) tarpeetonta...

Kuvia

Facebook
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7384
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Kääntö, puomisto kokonaisuudesssaan ja koura. Kaikki ne on käytetyissä vikapaikkoja. Joskus nuiden käyttöaikaan pystypuomeja on tuntunut menevän. Yläsilmä ratkeaa ja vaarassa tulla koko paska ohjaamoon. Tuttavalla on muutama nuita nosturin jämiä tallissa.

Kääntöön varaa parit ketjut heti, jos tuollaisen ostat. Ja hyvä ketjutalja. Menee helkutin tiukkaan pakettiin kun sivukalttorinteessä katkeaa ketju ja litsaantuu vauhdilla sinne käännön nurkille :lol:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
_Leyland_
Nuhvitietäjä
Viestit: 289
Liittynyt: 01 Joulu 2008, 17:39

Leuku 344 kirjoitti:Kuuklen kuvahaku tullu suunnilleen "käännettyä ympäri", eikä sieltä löytynyt selvyyttä eroihin... :(

Mitkä on ns heikot paikat, mitkä kannattaa tarkistaa erityisellä huolellisuudella???

Oletettavasti kääntö on sellainen, ainakin mitä eri keskustelupalstoja on Kooklen kautta silmitelly.

Tuo a taitaa tarkoittaa automaattijatkoa
Vastaa Viestiin