Otsalamppu

Keskustelua maan ja taivaan väliltä!

Valvoja: automies560

kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5129
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

Minkälaisia otsalamppuja nuffi / leukkumiehillä käytössä :?:
Minulla aiemmin viidellä ledillä oleva vilkku / jatkuvavalo, joku jostain kylkiäisenä saatu lamppu, vähälle käytölle jäänyt huonon / kapean valokeilan takia.

Ostin tälläisen led lensserin H7R:n http://www.progear.net/led-lenser-h7r.html" onclick="window.open(this.href);return false; nyt illalla ja tänään testasin autotallissa ja liiterissä, katselin remontissa olevaa nuhvin kylkiä ja muita paikkoja, jumalauta kuinka hyvin näki, sanoisinko, paremmin mitä tämän hetkisellä päivänvalolla :wink: :D
Valoteho mainoksesta poiketen 170 lumenia. Hinta pikkuisen alle 50 €:a veroineen.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
tv43
Nuhvitietäjä
Viestit: 200
Liittynyt: 01 Huhti 2007, 17:08
Paikkakunta: Tampere

Samanlaisen toi joulupukki . Pannun nuohouksessa testattu . Muuttui käsitys
otsalampuista kun ennen käyttänyt näitä 3 e lamppuja . Säädettävä kirkkaus ja
valokeila antaa tasaisen rauhallisen valon työskennellä .
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5158
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

Mulla on kanssa tuo sama, sain toiselta nuhvistilta lahjaksi :D

On tosi hyvä, keväällä käytin sitä kolme päivää nuhvi vaihteistoremontissa, ei ole enää
paljon väliä miten talli on muuten valaistu
Viimeksi tuo oli päässä uudenvuoden iltana kun poikettiin paikallisessa, mutta se taas on eri juttu

Ainut ikävä on lippistä käytettäessä se että takamötikkä ei mahdu alle
Viiskymppiä on pieni hinta siitä miten hyvä tuo on
Mukana kuin peräpukama!
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

Käsikopelolla vaan,mitään lamppuja :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Ei vaan,hyvä olis kunnollinen otsalamppu olla olemassa.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
_Leyland_
Nuhvitietäjä
Viestit: 289
Liittynyt: 01 Joulu 2008, 17:39

Nuita halpis otsalamppuja oon käyttänyt, nykyään käytän lippiksen lippaan tulevaa lamppua jossa on neljä lediä, ihan hyvin sillä näkee, tosin näyttää liikaa yhteen pisteeseen, muuten hyvä.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8943
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

kari t kirjoitti:Minkälaisia otsalamppuja nuffi / leukkumiehillä käytössä :?:
Minulla aiemmin viidellä ledillä oleva vilkku / jatkuvavalo, joku jostain kylkiäisenä saatu lamppu, vähälle käytölle jäänyt huonon / kapean valokeilan takia.

Ostin tälläisen led lensserin H7R:n http://www.progear.net/led-lenser-h7r.html" onclick="window.open(this.href);return false; nyt illalla ja tänään testasin autotallissa ja liiterissä, katselin remontissa olevaa nuhvin kylkiä ja muita paikkoja, jumalauta kuinka hyvin näki, sanoisinko, paremmin mitä tämän hetkisellä päivänvalolla :wink: :D
Valoteho mainoksesta poiketen 170 lumenia. Hinta pikkuisen alle 50 €:a veroineen.
Samanlaisen tuo Setka-kaveri toi mulle ennen joulua, "joululahjaksi", kun setori ol vielä kesken...
Verkko/USB laturi samalla johdolla, pimeällä jos hiukanki valkoista maassa näkee täysteholla 150-200m.
Kyllä meinaan NÄKEE!!
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
jore
Nuhvitietäjä
Viestit: 317
Liittynyt: 11 Heinä 2011, 22:01
Konekalustoani: fordson pover-major
Paikkakunta: Hyrynsalmi

Mulla on sellanen 5 ledinen halpa,tais olla hinta joku 10e.
Ei ole häävi valoltaan.
sompio
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 928
Liittynyt: 20 Syys 2008, 17:22
NLCF r.y jäsen Nro: 110
Paikkakunta: Kangasniemi

Mullakin on niitä halpisversioita kun tuli ostettua muutama vuosi sitten Nepalin reissua varten. Siellä sai hotelliin sähköä kahdeksan tunnin pätkissä ja saman verran taukoa. :shock: :evil: Ei viitsinyt mennä pimeällä vessaan tekemään pikkutarvetta äänenperusteella. :mrgreen: :mrgreen:
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8943
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

Olikos muuten niin, että tuohon (ladattavaan, 3 AAA kokoista akkua) led-senseriin ilmoitetaan paloajaksi 54tuntia!?
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

jore kirjoitti:Mulla on sellanen 5 ledinen halpa,tais olla hinta joku 10e.
Ei ole häävi valoltaan.
samanmoisia muutama kpl, virkansa kuitenkin täyttäneet.
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1301
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

Led Lensereillä mennään töissä ja kotona. Töissä L-L H-7 pattereilla ja kotikäytössä tuommoinen ladattava, sekä vanhempi patterikäyttöinen H-7.

Kokeilin Pezl:in tikkaa vähän aikaa, kun oli tuo vanhempi H-7 jossakin hyvässä tallessa... tuli niin ikävä valoa, että seuraavana päivänä piti hakea tuo ladattava (samalle päivälle löytyi se vanhakin :oops: )
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
fiigumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1701
Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi

4-5kpl otsalamppuja löytyy, parhain on mummolta saatu kuvan mukainen otsalamppu http://www.ostokset.fi/pd/a162b3e6/" onclick="window.open(this.href);return false;
-fiigumies-
jore
Nuhvitietäjä
Viestit: 317
Liittynyt: 11 Heinä 2011, 22:01
Konekalustoani: fordson pover-major
Paikkakunta: Hyrynsalmi

nelosnuhvi kirjoitti:
jore kirjoitti:Mulla on sellanen 5 ledinen halpa,tais olla hinta joku 10e.
Ei ole häävi valoltaan.
samanmoisia muutama kpl, virkansa kuitenkin täyttäneet.
Ja paljon paremmin täyttävät virkansa verrattaessa vaihtoehto B,elikkä on joskus joutunut pitämään sähkölamppua(paristo) suussa,että on käet vapaana rassuuseen.
Muutaman tunnin kun sähkölamppua suussa pitää,alkaa havaita leukaperissään puutumista.Ei hyvä.
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 701
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255 - 2100 - 262S - 804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

Minulla on tänä talvena ollut käytössä LeDitSee -merkkinen talvilippis integroiduilla ledeillä, 6kpl lipassa ja toiset 6 otsassa. Palamaan saa 4 lediä lipasta tai sitten kaikki, oli kyllä hyvä ostos, päähineenä jo todella mukava ja lämmin, 9v paristo on vuorin sisällä niskassa, lämpimässä. Tasainen valokuvio ja melko kirkas valo. Ei ole tarvinnut enää muita ohtalamppuja. :D

Ostopaikka muuten Puuilo, jossa sitä myytiin metsästäjän lakkina. Hintaa taisi olla vajaa neljäkymppiä. En tiedä onko siellä niitä enään, syksyllä ostin.
Viimeksi muokannut Kerkänmatti, 06 Tammi 2012, 14:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
jore
Nuhvitietäjä
Viestit: 317
Liittynyt: 11 Heinä 2011, 22:01
Konekalustoani: fordson pover-major
Paikkakunta: Hyrynsalmi

Tuo lakki-valoyhistelmä tuntuu kyllä oikealta ratkaisulta.
Kävin tuota netistä katsomassa,Ja näky saavan kesä-talvi lippalakkina,ja myös kommando pipona.
Taijampa tehä tilauksen.
Vastaa Viestiin