Maamoottorit
Valvoja: automies560
-
Nuhvelentin veli
- Mr. Lordi Nuffield
Näitä löytyy harrastajien välisinä vinkkeinä ja onpa näitä ollut myynnissä ihan netinkin kautta, sekä Keltaisessa pörssissä.
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
...muuta sékopäistä...
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
Meillä nuhvisteilla ei ole tarve aina saada kaikkea itselle vaan kun nuhviveljille soitetaan ja sanotaan että olis maamosanuffi10/60 kirjoitti:mistä oikein masinistit löydätte noita maamoottoreita kun itse en ole löytänyt kuin yhden sukulaisen ladosta?
myynnissä jossain päin eteläsuomea niin he tarjoaa kampetta mulle ja taas päinvastoin, minä ilmotan pohjosen koneet nuhviveljille tai muille harrastajille sielläpäin
Tämähän perustuu vain ja ainoastaan hyvää toveri(kaveri) toveri(kaverihenkeen)
Ollaan suvaitsevaisia toisiamme kohtaan
Kato kato, nuhviveli oli sekunnin nopeampi
Mukana kuin peräpukama!
-
nuffi10/60
- Nelos -nuffisti
mutta kysyinkin että löydätte moottoreita metsästä vai mistä?jamppi kirjoitti:Meillä nuhvisteilla ei ole tarve aina saada kaikkea itselle vaan kun nuhviveljille soitetaan ja sanotaan että olis maamosanuffi10/60 kirjoitti:mistä oikein masinistit löydätte noita maamoottoreita kun itse en ole löytänyt kuin yhden sukulaisen ladosta?
myynnissä jossain päin eteläsuomea niin he tarjoaa kampetta mulle ja taas päinvastoin, minä ilmotan pohjosen koneet nuhviveljille tai muille harrastajille sielläpäin
Tämähän perustuu vain ja ainoastaan hyvää toveri(kaveri) toveri(kaverihenkeen)![]()
![]()
Ollaan suvaitsevaisia toisiamme kohtaan
Kato kato, nuhviveli oli sekunnin nopeampi
-
Nuhvelentin veli
- Mr. Lordi Nuffield
Niitä löytyy milloin mistäkin, metsistä, riihistä (toiveuni), latojen takaa, pelloilta, romutarhoista ym. paikoista johon niitä on kärrätty tarpeen loputtua.
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
...muuta sékopäistä...
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
...muuta sékopäistä...
-
nuffi10/60
- Nelos -nuffisti
mä olen löytänyt kaikenlaista tavaraa peltojen laidoilta, metsästä, riihistä ym ym traktoreitakin olen löytänyt metsästä ja ladoista.
-
Nuhvelentin veli
- Mr. Lordi Nuffield
Päivitetty myös blogia BMV 8-10Hv vm-36.
Kuvia entisöinnistä ja valmiista koneesta: http://kuvablogi.com/nayta/2611741/" onclick="window.open(this.href);return false;
Koneiden kuvat on siirretty kansioon: Maamoottorit
Kuvia entisöinnistä ja valmiista koneesta: http://kuvablogi.com/nayta/2611741/" onclick="window.open(this.href);return false;
Koneiden kuvat on siirretty kansioon: Maamoottorit
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
...muuta sékopäistä...
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
...muuta sékopäistä...
-
nuffi10/60
- Nelos -nuffisti
tosta tulee varmasti hieno moottori vielä 
-
jore
- Nuhvitietäjä
- Konekalustoani: fordson pover-major
On kyllä hienon näkönen kokonaisuus valmiina
Olet saanut viettää paljon tunteja,tässähin Projektissa,Laatuaikaa
Ja myös olet pelastanut taasen palan koneellistumisen alkuajoilta,Kiitos siitä
Olet saanut viettää paljon tunteja,tässähin Projektissa,Laatuaikaa
Ja myös olet pelastanut taasen palan koneellistumisen alkuajoilta,Kiitos siitä
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Tyylikästä kunnostusta, varsinkin tuo vankkuri porilainen, VAU! Mukava tälläisiä kuvia katsella.
Maamottoreiden löytämiseen vinkkiä, kuten edellä kerrottiin:
-keltainen pörssi
-nettikone
-huuto.net
-paikallislehtien ilmoitukset
-romuliikkeet, tasaista tahtia sinnekkin niitä saapuu.
Netistä löytää vielä järkihinnoissakin olevia projekteja, tosin menevät yleensä muutaman päivän sisään.
Sitten tietenkin auto alle ja maakuntaa kiertämään. Tänään esim. bongasin syrjätiellä naapurikunnassa kaksi maamoottoria talon kivirauniolla. Sen verta kaukana oli, ettei selvää saanut, mutta toinen tod. porilainen piipusta päätellen ja toisesta näkyi vain vauhtipyörää. Jotain muovinriekaleita päällä. Ei tohtina mennä suoraan kysymään, pitää selvittää omistaja ja soittaa vaikka.
Useasta moottorista saatu myös vinkkiä tutuilta, mutta yleensä aikojen saatossa hävinnyt vekottimet
Maamoottorimittakaavalla olen vielä "keskikokoinen" harrastaja, mutta jokusesta kokemusta löytyy.
Tällä hetkellä toimivana, en nyt mallinumeroita näihin kaikkiin muista mutta tarkistan jos joku kiinnostaa:
Wikström 11-14hv
Teijon voitto n7hp?
Olympia HL
Pikku-porilainen
Harvinaisempana international 6syl maamoottori 1930-luvulta, wanhan woiman mukaan ei löydy samanlaista suomesta! Pahasti säretty, ei käyntikuntoinen. Pysyvästi museoitu kiinteelle alustalle.
Osina : (näistä joutaa myydä harrastajille osaa jos tarvii)
toinen olympia HL
isompi teijo
umpipää wikke jotain pienempäänkin malliin löytyy
sarin
vene olympia
porilaisen alakerta
Maamottoreiden löytämiseen vinkkiä, kuten edellä kerrottiin:
-keltainen pörssi
-nettikone
-huuto.net
-paikallislehtien ilmoitukset
-romuliikkeet, tasaista tahtia sinnekkin niitä saapuu.
Netistä löytää vielä järkihinnoissakin olevia projekteja, tosin menevät yleensä muutaman päivän sisään.
Sitten tietenkin auto alle ja maakuntaa kiertämään. Tänään esim. bongasin syrjätiellä naapurikunnassa kaksi maamoottoria talon kivirauniolla. Sen verta kaukana oli, ettei selvää saanut, mutta toinen tod. porilainen piipusta päätellen ja toisesta näkyi vain vauhtipyörää. Jotain muovinriekaleita päällä. Ei tohtina mennä suoraan kysymään, pitää selvittää omistaja ja soittaa vaikka.
Useasta moottorista saatu myös vinkkiä tutuilta, mutta yleensä aikojen saatossa hävinnyt vekottimet
Maamoottorimittakaavalla olen vielä "keskikokoinen" harrastaja, mutta jokusesta kokemusta löytyy.
Tällä hetkellä toimivana, en nyt mallinumeroita näihin kaikkiin muista mutta tarkistan jos joku kiinnostaa:
Wikström 11-14hv
Teijon voitto n7hp?
Olympia HL
Pikku-porilainen
Harvinaisempana international 6syl maamoottori 1930-luvulta, wanhan woiman mukaan ei löydy samanlaista suomesta! Pahasti säretty, ei käyntikuntoinen. Pysyvästi museoitu kiinteelle alustalle.
Osina : (näistä joutaa myydä harrastajille osaa jos tarvii)
toinen olympia HL
isompi teijo
umpipää wikke jotain pienempäänkin malliin löytyy
sarin
vene olympia
porilaisen alakerta
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
Nuhvelentin veli
- Mr. Lordi Nuffield
Kiitoksia kehuista, tässähän aivan häkeltyy
Koneet ovat eräänlainen perheharrastus, pääasiassa isäni kanssa nuita on värkkäilty kasaan.
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
...muuta sékopäistä...
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
...muuta sékopäistä...
-
nuffi10/60
- Nelos -nuffisti
olen tutkinut kylän latoja niin kyllä sillä on useampi maamoottori, omistaja vaan pitää saada selville ja siitä se lähtee.
kaikkia muitakin koneita on ladoissa muttta samaan aikaan ei monta viitsi hankkia koska tulee ruuhkaa pajaan.
kaikkia muitakin koneita on ladoissa muttta samaan aikaan ei monta viitsi hankkia koska tulee ruuhkaa pajaan.
-
maamoottori
- Mini -nuhvisti
nelosnuhvi, kun sinulla on niin monta maamoottoria niin viittisitkö kertoa mulle osoitetta missä päin noi moottorit on? YV jos viittisit?
se kenellä on pihassa eniten romua, on voittaja
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
Miehän oon vasta aloittelija kun vertaa esm. nuhvelentin veljeksiinmaamoottori kirjoitti:nelosnuhvi, kun sinulla on niin monta maamoottoria niin viittisitkö kertoa mulle osoitetta missä päin noi moottorit on? YV jos viittisit?
Viimeksi muokannut nelosnuhvi, 23 Joulu 2011, 19:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
rekkapoika
- Mini -nuhvisti
olen sama henkilö kuin tuo maamoottori mutta joku perskele hakkeroi profiilini enkä pääse kirjautumaan enää, voisitko laittaa uudelleen
noiden löytämiesi maamoottorien sijainnin?
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
Hä tä, nimimerkki "maamoottori" toimii mäntyharjussa?? Ja sinä kirjoitit joulutoivotuksen joutsasta? Voisko ylläpito tarkistaarekkapoika kirjoitti:olen sama henkilö kuin tuo maamoottori mutta joku perskele hakkeroi profiilini enkä pääse kirjautumaan enää, voisitko laittaa uudelleen