Niin ja tehostajan pumpun huomasin kanssa, hyvä idea ja hyvin huomaamattomasti toteutettu
Nuffield Universal Three käyttökunnostus
Valvoja: automies560
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5086
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Niin kuin "jamppi" totesi
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Mikäs nuhvimies se on sellainen joka koneensa myymistä ajattelee
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
No sen olisi voinut tehdä paremminkin... öljysäiliöltä tuleva putki tekee turhan mutkan, voi jäädä ilmapussi siihen. pitänee laittaa kulmaliitin pumpun imupuolelle, niin on sitte siivomman näköinen... Menee öljy sitten suoraa reittiä sinne
Apuva..vähemmästäkin sotilas karkuruudesta on miehiä laitettu piippua tuijottamaan.. Pitää nyt vielä harkita..mutta jos myyn, niin Nuffield kerholaisilla on etu osto oikeusNuffieldmaster kirjoitti:Mikäs nuhvimies se on sellainen joka koneensa myymistä ajattelee
No nyt alkaa olla Nuffi taas kasassa. Muutama pikkuhomma vielä, takavalot, etukuormaajan letkut, takapainon asennus, ja pieniä korjausmaalauksia, pultinkanant, yms. Yllättävän iso homma tällainen käyttökunnostuskin, monta iltaa ja päivää on mennyt Nuffin parissa Mutta ei mennyt työ hukkaan, ei
Laitan muutaman kuvan , jos osaan Voi olla, että laitan tämän Nuffieldin myyntiin, ei tosin satavarmaa vielä. Kiinnostuneet voi laitella yyveetä tulemaan
Laitan muutaman kuvan , jos osaan Voi olla, että laitan tämän Nuffieldin myyntiin, ei tosin satavarmaa vielä. Kiinnostuneet voi laitella yyveetä tulemaan
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Mä en kyllä tollasta myis pois, mistään hinnasta
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 317
- Liittynyt: 11 Heinä 2011, 22:01
- Konekalustoani: fordson pover-major
- Paikkakunta: Hyrynsalmi
On tosi siistin näkönen kokonaisuus,on onnistunu kyllä.
Tuota James kuormainta töllötin pitkään,kun on pitkälti paljon saman mallinen kuin tuo minun Vilske 1000.
Onko tietoa että onko niillä jotahin yhteistä,onko sama valmistaja ollu vai onko vain sattumaa.
Tuota James kuormainta töllötin pitkään,kun on pitkälti paljon saman mallinen kuin tuo minun Vilske 1000.
Onko tietoa että onko niillä jotahin yhteistä,onko sama valmistaja ollu vai onko vain sattumaa.
Kiitos kehuista, nuffistit Tuo etukuormaaja on konepaja T.Syväsen valmistama, ja Hankkijan jälleenmyymä. Aluperäistä on vain aisat ja kauhan keskiosa. Sovitteet on omavalmistamiani, ja kauhaa olen leventänyt molemmilta puolilta n 40 cm Hyvä etukuormaaja, ihan riittävän nopea nuffin omalla pumpulla, paitsi jos kauha on täynnä märkää lunta, silloin ei enää jaksa nostaa
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ehkä hyvä niin, ettei jaksa nostella sit enää....
Vois muutoin etuaksila jo ruveta notkuun ja antaan myöten
Veikkaisin et lähellä "turvallista" nostorajaa aletaan liikkumaan jo nyt, niin että vielä kestää, omalla akselilla
Vois muutoin etuaksila jo ruveta notkuun ja antaan myöten
Veikkaisin et lähellä "turvallista" nostorajaa aletaan liikkumaan jo nyt, niin että vielä kestää, omalla akselilla
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Äkkiseltään näyttäisi samoilta kuin mun "projektinuffissa", nelosessa.
Mut siittä en mene enää mitenkään takuuseen, ovatko nekään alkuperäiset, muutenkin kun osoittautui varsinaiseksi sekasikiöksi.....
Mut siittä en mene enää mitenkään takuuseen, ovatko nekään alkuperäiset, muutenkin kun osoittautui varsinaiseksi sekasikiöksi.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Kolmos -nuffisti
- Viestit: 18
- Liittynyt: 06 Helmi 2013, 18:14
- Konekalustoani: John deere 2140 ja Nuffield Universal Three
moro! mullakin on sama projekti tulos rattoriki ompi sama ku sinulla ois mittään vinkkejä nuutu käyttöentisöintiin ja siihe että mistä osia löytäs jne....