käyttäjämäärä
Valvoja: automies560
-
jusape
- Vuoden Nuffisti 2013
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
Justh korkkhashin... 
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
jore
- Nuhvitietäjä
- Konekalustoani: fordson pover-major
tuota ois tämmönen kysymys mulla
,jos sen tähän väliin tunkis sori
mulla tossa poverissa on keulapumppu,
,siinä on merkitty 1000 onko se nyt kuutiosenttiä tuotoksi,mitä se on litroissa
.
mulla tossa poverissa on keulapumppu,
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
No jos sulla on Taunuksessa kakslitranen kone, niin mikäs sen iskutilavuus on kuutiosenteissä? Eikös se ole 2000cm3jore kirjoitti:tuota ois tämmönen kysymys mulla,jos sen tähän väliin tunkis sori
![]()
mulla tossa poverissa on keulapumppu,,siinä on merkitty 1000 onko se nyt kuutiosenttiä tuotoksi,mitä se on litroissa
.
-
Nuhvistin puoliso
- Proto suunnittelija
no niin on se tonni rikki ton laskurin mukaan
Ainahan niitä jää pois tuolta ja joudutaa poistamaankin
mutta silti....

Ainahan niitä jää pois tuolta ja joudutaa poistamaankin
mutta silti....
UniversalDM4 kirjoitti:Yksi asia mikä varmasti näivettymiseen vaikutti, oli selvästi jopa ulkopuolisena aistittuna kerhon johdon erimielisyydet, sekä kerhon päämäärä ja tarkoitusperät. Jollei foorumilla saa mielipidettään sanoa ja jos ei merkkikerho tue edustamiensa merkkien harrastusta ja kunnossapitoa, niin mikä sitten on koko kerhon perusidea? Varmasti en ole ainut, ketä tämän on aistinut, kuten myös kokenut.
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
Tuota, oliskos minun tuohon pitäny kommentoida
En vain nyt osaa mitään ihmeellistä vastata
Ei minulla ole mitään sitä vastaan että asiat selvitellään mutta ihan taas väärinkäsitysten välttämiseksi
mielelläni keskustelen näistä vaikka puhelimessa, ja minun laskuun tietenkin
Ikävää sekin on jos joku oleellinen jää käsittelemättä
Laittakaa yv:llä puhelin numero kuka haluaa niin soittelen
Nuffikon numero mulla onkin, soittelen ja jutellaan
Ei minulla ole mitään sitä vastaan että asiat selvitellään mutta ihan taas väärinkäsitysten välttämiseksi
Mukana kuin peräpukama!
-
jusape
- Vuoden Nuffisti 2013
Ihmetyttää tuo jäsennumero? Eilen liittynyt käyttäjäksi, viestejä 1kpl, numerona 1001, ja jäsennumero olis 12 ????
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
Jokke tähän varmaan osaa paremmin vastata mutta voi hyvinkin olla että on ihan oikein,
alkuperäinen nro 12 ollu jollakulla joka ei enää jäsen ja tuo sitten jaettu uudelleen niin ja
voihan sitä tietty olla kerhon jäsen ja liittyä foorumille myöhemmin...
alkuperäinen nro 12 ollu jollakulla joka ei enää jäsen ja tuo sitten jaettu uudelleen niin ja
voihan sitä tietty olla kerhon jäsen ja liittyä foorumille myöhemmin...
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
jusape
- Vuoden Nuffisti 2013
Joo, eihän tuo mahdotonta ole.
Sen kyllä tiedän.
Toisaalta, tuo numeroiden uusjako on munmielestä hieman väärin, toisia kohtaan.
(Ihan vaik aktiivisuudella ajateltuna....)
Ittekin, toisaalta haluisin et mun jäsennumero olis paljon pienempi kuin 351.... Vaikka edes 51...
Sen kyllä tiedän.
Toisaalta, tuo numeroiden uusjako on munmielestä hieman väärin, toisia kohtaan.
(Ihan vaik aktiivisuudella ajateltuna....)
Ittekin, toisaalta haluisin et mun jäsennumero olis paljon pienempi kuin 351.... Vaikka edes 51...
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
Mie olen kyllä jäsen nro 12,kuka lienee leukumiehelle numeron antanut Prkl

Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
jamppi kirjoitti:Tuota, oliskos minun tuohon pitäny kommentoida
Jamppi, muista: epätietoisuus ei ole välttämättä kritiikkiä, kritiikki voi joskus olla aiheellista kehityksen kannalta, onko kehitys ilman kritiikkiä mahdollista? Krititisointi ei ole piikki kenellekkään, ei kenenkään yksittäisen henkilön arvostelua, se ei ole vittuilua. Mutta merkkikerhon tulisi olla yhtä luja, kuin sen edustaman merkin tuotteet. Siinä, valitettavasti, niin kerholla, kuin foorumilla, on vielä paljon sarkaa jäljellä. Me tiedämme jo, suhteellisen huonollakin ylläpidolla Nuhvi toimii 60-vuotta, mutta Nuhvi.net...sen pitää olla yhtä luja kuin Nuhvin!!! Mitä teki lordi, kun Majoriin saatiin vähän lisää puhtia? Nuhviin laitettiin lisää paukkua pellin alle! BMC-dieselin 45 hepasta noustiin ensin 52:een kun tuli Power Major, kun sitten noustiin 56:een ja kun 460:stä saatiin persuksista ulos 55,9hv oli Super Majorikin alakynnessä, niin tehossa, kuin vetovoimassa. Ei paljoa, mutta vähän. Sama asenne pitää olla meillä nuhvisteilla, pidetään yhtä, lippu korkealla, ja foorumille se pumpun ruuvaus...voimasauhun paikka. Kaikkia meitä yhdistää kuitenkin yhteinen asia, jotka tänne kirjoittelemme http://bok.zoomshare.com/files/NuffieldStory.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Joonas Potkonen
- Ylläpitäjä
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Viesti:
Pitänee minunkin kirjoittaa tähän.
Foorumi, nuhvi.net ja kerho ovat lähteneet hienosti muutamassa vuodessa käyntiin. Minun aikani pääpaikalla meni, annoin sen mikä oli annettavaa. Voimat ja aika sekä uudet ideat alkoivat loppua, joten oli annettava tilaa muille, uusille asioille. Mikäli olen oikein kuullut niin uudella toimitsijaporukalla on paljonkin uutta tulossa ja ideat muhimassa.
Muutaman hengen vedolla ei tämmöinen kauaa jaksa pyöriä, paljonkin tulee ideoita vastaan että tehkääs näin, mutta lopulta tekijätiimi jää yksinensä asioita hoitamaan ja ideoita kantamaan, jota se ei jaksa tehdä kaiken muun peruspyörityksen ohella enää hirveästi. Itse toivon, että kunhan tässä hengähdän, olisin taas mukana talkoissa ja toivon myös muiden ryhtyvän samaan. Se, että nyt tuntuu tulevan monissa muissakin järjestöissä nähty eriarvoisuus pienen tekijätiimin ja lopun jäsenistön välillä on paha asia. Jäsenet eivät kiinnostu tulemaan talkoisiin, tai muuten ovat vain taka-alalla ja hallitus sekä muut joka tapahtumassa talkoissa olijat jäävät yksin. Minä en sitä lääkettä keksinyt, jolla saisin porukkaa aktivoitua alkuhumauksen jälkeen, toivottavasti sen keksii joku muu. Klubi on muutamassa vuodessa saanut suomeen melkoisen nuhvi-kuumeen ja monenmonta konetta kunnostettua ja pelastettua sulatolta. Myös ruotsiin on vaikutus näkynyt, sieltä on nyt rahdattu petrooleja yms. useita kpl. Vaikka kaikki tekijät eivät ole jäseniämme, niin siltikin klubin vaikutus näkyy. Enään ei ole harvinaista nähdä esimerkiksi lomamatkalla toista nuhvilakkia tai leyland paitaa! Viimekin viikolla liperissä tuli vastaan perhe, jolla oli kerhomme paidat päällä
On hienoa lukea tätä palstaa päivittäin, kun täällä on kirjoiteltu aika paljon viimeaikoina. Joka päivä jotain uutta asiaa tai kysymyksiä. Minusta palsta on hyvällä mallilla tällä hetkellä.
Nuhvi.net on uudistunut myös vähitellen. Uutisia koetetaan päivittää usein, Facebook -linkitykset yms. ovat tulleet ja jäsenten kirjastokin vast.ikään perustettiin. Varmasti siellä on uusia juttuja tulossa myös myöhemminkin!
Ja tervetuloa mukaan klubimatkalle, paikkoja kait vielä joitakin on, siellä pääsemme keskustelemaan hyvässä hengessä KUNNON koneista, merkeistä riippumatta
Foorumi, nuhvi.net ja kerho ovat lähteneet hienosti muutamassa vuodessa käyntiin. Minun aikani pääpaikalla meni, annoin sen mikä oli annettavaa. Voimat ja aika sekä uudet ideat alkoivat loppua, joten oli annettava tilaa muille, uusille asioille. Mikäli olen oikein kuullut niin uudella toimitsijaporukalla on paljonkin uutta tulossa ja ideat muhimassa.
Muutaman hengen vedolla ei tämmöinen kauaa jaksa pyöriä, paljonkin tulee ideoita vastaan että tehkääs näin, mutta lopulta tekijätiimi jää yksinensä asioita hoitamaan ja ideoita kantamaan, jota se ei jaksa tehdä kaiken muun peruspyörityksen ohella enää hirveästi. Itse toivon, että kunhan tässä hengähdän, olisin taas mukana talkoissa ja toivon myös muiden ryhtyvän samaan. Se, että nyt tuntuu tulevan monissa muissakin järjestöissä nähty eriarvoisuus pienen tekijätiimin ja lopun jäsenistön välillä on paha asia. Jäsenet eivät kiinnostu tulemaan talkoisiin, tai muuten ovat vain taka-alalla ja hallitus sekä muut joka tapahtumassa talkoissa olijat jäävät yksin. Minä en sitä lääkettä keksinyt, jolla saisin porukkaa aktivoitua alkuhumauksen jälkeen, toivottavasti sen keksii joku muu. Klubi on muutamassa vuodessa saanut suomeen melkoisen nuhvi-kuumeen ja monenmonta konetta kunnostettua ja pelastettua sulatolta. Myös ruotsiin on vaikutus näkynyt, sieltä on nyt rahdattu petrooleja yms. useita kpl. Vaikka kaikki tekijät eivät ole jäseniämme, niin siltikin klubin vaikutus näkyy. Enään ei ole harvinaista nähdä esimerkiksi lomamatkalla toista nuhvilakkia tai leyland paitaa! Viimekin viikolla liperissä tuli vastaan perhe, jolla oli kerhomme paidat päällä
On hienoa lukea tätä palstaa päivittäin, kun täällä on kirjoiteltu aika paljon viimeaikoina. Joka päivä jotain uutta asiaa tai kysymyksiä. Minusta palsta on hyvällä mallilla tällä hetkellä.
Nuhvi.net on uudistunut myös vähitellen. Uutisia koetetaan päivittää usein, Facebook -linkitykset yms. ovat tulleet ja jäsenten kirjastokin vast.ikään perustettiin. Varmasti siellä on uusia juttuja tulossa myös myöhemminkin!
Ja tervetuloa mukaan klubimatkalle, paikkoja kait vielä joitakin on, siellä pääsemme keskustelemaan hyvässä hengessä KUNNON koneista, merkeistä riippumatta
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.