Marshallin rekistöröinnin mahdollisuus tai mahdottomuus?

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

Avatar
kyppa85
Nelos -nuffisti
Viestit: 25
Liittynyt: 10 Helmi 2011, 19:58
Konekalustoani: Leyland 802, Leyland 482, Valtra N92, Kubota L5030, Valtra N141, Valtra T170, Valmet 602-2,Deutz Fahr DX 4.30 -84
NLCF r.y jäsen Nro: 337
Paikkakunta: Ulvila
Viesti:

No niin, eli mietintä/kysymys pähkinänkuoressa:
Olisiko Marshallin rekisteriin laitto suomessa missään tapauksessa mahdollista näin EU-aikana vai onko se sula mahdottomuus koska niitä ei koskaan tänne tuotu? Esim. 100sta Marshallia, saako rekisteriin? Tai Leylandiin perustuvia malleja? 602- 804? (ja 904?) Nehän ovat käytännössä täysin samoja rakenteiltaan j tyyppihyväksynniltään? Saisiko vaikka vanhemmalla Q-hytillä olevia koneita rekisteriin?
Leyland Tractors - Synchro Goes Turbo
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7384
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

En usko että on mahdottomuus. Leypart tietää tästä varmasti eniten, koska on mm. 100 marsu suomen kilvissä :wink:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
kyppa85
Nelos -nuffisti
Viestit: 25
Liittynyt: 10 Helmi 2011, 19:58
Konekalustoani: Leyland 802, Leyland 482, Valtra N92, Kubota L5030, Valtra N141, Valtra T170, Valmet 602-2,Deutz Fahr DX 4.30 -84
NLCF r.y jäsen Nro: 337
Paikkakunta: Ulvila
Viesti:

Odotetaan vastausta siis sieltä suunnalta :D Onko se oikeasti suomen kilvissä vai?
Leyland Tractors - Synchro Goes Turbo
Leypart
Vitos -nuffisti
Viestit: 43
Liittynyt: 04 Tammi 2008, 23:01

Ei ihan helppoa.Vaikka ollaan EU:ssa niin rekisteröintiviranomaiselle pitää toimittaa vastaavuus todistus tai maahantuojan/valmistajan todistus siitä että kyseinen kone vastaa säädöksiä ja Marshall:in kohdalla ei ole valmistajaa eikä maahantuojaa niin siitä voi lähteä miettimään.Todistukset muuten tarvitaan vaikka toisi ulkoa vm.2010 Valtran joka on Suomessa valmistettu ja hyväksytty.Rekisteröitäessä pitää pystyä todistamaan että juuri kyseinen yksilö täyttää pykälät(ko. traktorin vamistenumerolle yksilöity todistus).Leukku-pohjaisten mallien kohdalla on sama juttu,ei Leylandin hyväksynnät siirry eri valmistajan tuotteisiin,vaikka rauta on suurinpiirtein samaa.Q-hytti on varmaan täysin mahdoton kun se korvattiin Sekuran hytillä Suomessa nimenomaan tiukempien määräysten takia vuonna -80,eli kun se ei kelvannut silloin niin tuskin nytkään.
LEYLAND TRACTORS a whole lot more to offer!
Avatar
kyppa85
Nelos -nuffisti
Viestit: 25
Liittynyt: 10 Helmi 2011, 19:58
Konekalustoani: Leyland 802, Leyland 482, Valtra N92, Kubota L5030, Valtra N141, Valtra T170, Valmet 602-2,Deutz Fahr DX 4.30 -84
NLCF r.y jäsen Nro: 337
Paikkakunta: Ulvila
Viesti:

Eli mahdollista ja voisi onnistua, mutta niin vaikeaa ettei kannata nähdä vaivaa?
Mistäs tollaseen vehkeeseen sitten saisi sen säädöksiä vastaavuustodistuksen?
Eli käytännössä jos ostaa ulkomailta kaivurin, traktorin,tms. tarvitaan aina kyseinen todistus?
Eli esim.J.Tammisen sivuilla oleville koneille on oletettavasti jouduttu kyseinen todistus hommaamaan: http://www.tamminen.co.uk/konelista.html . Mutta kyseisissä tapauksissa on ilmeisesti helpompaa koska valmistajat ovat vielä olemassa...
Leyland Tractors - Synchro Goes Turbo
Leypart
Vitos -nuffisti
Viestit: 43
Liittynyt: 04 Tammi 2008, 23:01

Käytettyinä maahantuotuihin traktoreihin tarvitaan valmistajan tai valmistajan edustajan eli maahantuojan todistus siitä että kyseinen kone vastaa tyyppihyväksyttyä mallia.Eli käytännössä asia menee niin että merkin suomalaiselta maahantuojalta saa rahaa vastaan todistuksen rekisteröintiä varten,mutta kuten edellä totesin niin Marshall merkkistä traktoria ei ole koskaan tuotu Suomeen eikä valmistaja yritystä ole ollut enää vuosiin niin se aiheuttaa pientä päänvaivaa.Vanhempien traktoreiden kanssa voi joskus törmätä myös siihen miinaan että lähtö maan rekisteröintipaperit ei ole kunnossa tai ei tule koneen mukana niin silloin on turha mennä konttorille täällä.
LEYLAND TRACTORS a whole lot more to offer!
Avatar
kyppa85
Nelos -nuffisti
Viestit: 25
Liittynyt: 10 Helmi 2011, 19:58
Konekalustoani: Leyland 802, Leyland 482, Valtra N92, Kubota L5030, Valtra N141, Valtra T170, Valmet 602-2,Deutz Fahr DX 4.30 -84
NLCF r.y jäsen Nro: 337
Paikkakunta: Ulvila
Viesti:

Eli käytännössä Marshallia ei kannattaisi maahan tuoda muuta kuin peltotöihin :P
Onko teidän Marshall 100 suomen rekisterissä vai muistiko nuffieldmaster väärin?
Leyland Tractors - Synchro Goes Turbo
leussu
Mini -nuhvisti
Viestit: 6
Liittynyt: 06 Huhti 2007, 06:29
Paikkakunta: e-pohjanmaa

kuinkas tanskasta tuodut,joihin ei ole rekisteröintipapereita koskaan ollutkaan.
kyllä ne ainakin saa suomessa rekisteriin.
vai onko vuosimallilla merkitystä.
Leypart
Vitos -nuffisti
Viestit: 43
Liittynyt: 04 Tammi 2008, 23:01

En tiedä varmaksi miten asia sitten etenee jos traktori ei ole koskaan ollut kilvissä missään maassa,muistaakseni Suomesta käsin pystyisi valmistenumerolla tutkimaan myös muiden maiden rekisteröintihistorian,eli jos ko. valmistenumerolla ei löydy jälkeä mistään niin rekisteröinti olisi mahdollista ilman edellisen maan rek.papereita.(tämä perustuu vain ja ainoastaan hataraan mielikuvaan)Silti tietysti koneeseen täytyy löytyä tyypityspaperit.
LEYLAND TRACTORS a whole lot more to offer!
Vastaa Viestiin