Pakkaset tulivat

Keskustelua maan ja taivaan väliltä!

Valvoja: automies560

Leuku 344
Nuhvitietäjä
Viestit: 405
Liittynyt: 09 Joulu 2010, 19:22
Konekalustoani: Leyland 344 -72
Paikkakunta: Jyväskylän MLK/Huittinen

Aamulla (7 aikaan) mittari näytti -32,7´C ja nyt -30,1´C!
Sukat pyörii jaloissa, vaikka kivijalka on "muurattu" lumella... :shock:
Nuhvitietäjä, joka on: tietämätön, taitamaton ja tekee (usein) tarpeetonta...

Kuvia

Facebook
Nuhvikalle
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 592
Liittynyt: 18 Helmi 2010, 09:36
Paikkakunta: Kuusamo

Kemijärven pohjoispuolella lähellä Pyhätunturia 34,9 pakkasta alimmillaan tänäaamuna auton vilumittari näytti :o
Pinoteksia pintaan, niin vanhakin näyttää ....
Avatar
forssoni
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 529
Liittynyt: 01 Huhti 2007, 18:10
Paikkakunta: Teuva
Viesti:

-33,5 oli aamulla. Ei enää töiden päälle "viitsinyt" rakennella tallin lämmitystä ja pajan uutta teräspiippua.
majuri vm.1956, sillä mennään vaikka kuuhun

http://kuvablogi.com/blog/13067/
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

-28 pakkasta keuruulla aamusella, kotopuolessa vähän enemmänkin kuulemma. Säätiedotus lupaili ens viikollekkin samanmoista säätä, ei olisi kyllä väliksi, sillä viiden päivän taisteluharjoitus olisi tulossa. :shock:
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5158
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

Täälläkin aamulla oli -31
Jännästi tuo ääni kuuluu erilailla kovalla pakkasella, kilometrin päässä menevä motari tuntui siirtyneen ihan talon viereen
Mukana kuin peräpukama!
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

---38,1
aja millä ajat mutta majorilla loput
hape
Proto suunnittelija
Viestit: 132
Liittynyt: 24 Tammi 2010, 11:29
Paikkakunta: tuusniemi

-32 tiällä vuan :( meleko kuivannäppee ilima alakaa olla :?
mittää tietämätön ja mittää ossoomaton!!!!
sompio
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 928
Liittynyt: 20 Syys 2008, 17:22
NLCF r.y jäsen Nro: 110
Paikkakunta: Kangasniemi

-34,5
mape
Proto suunnittelija
Viestit: 162
Liittynyt: 24 Helmi 2008, 20:33
Paikkakunta: Siilinjärvi

-33
Miettinen
Vitos -nuffisti
Viestit: 36
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 07:52
Konekalustoani: Nuffield 3/45 -69, MF 50R -69
Paikkakunta: Pohjois-Karjala, Eno

Täällä aamulla -38,8. Kokeilin piruuttaan, nahkeasti pyörähti nuhvin kone ku avaimesta käänti..
Nuhvistin puoliso
Proto suunnittelija
Viestit: 186
Liittynyt: 22 Maalis 2008, 08:31
Paikkakunta: Heinola

Mitä missäkin lämpötilassa tapahtuu…


+10° Helsingin vuokra-asukkaat panevat lämmön päälle. Lappalaiset istuttavat kukkia.

+5° Lappalaiset ottavat aurinkoa, jos se sattuu nousemaan horisontin yläpuolelle.

+2° Italialaiset autot eivät käynnisty.

0° Tislattu vesi jäätyy.

-1° Hengitys muuttuu näkyväksi. Aika suunnitella lomaa Välimerellä. Lappalaiset syövät jäätelöä ja juovat kylmää olutta.

-4° Kissa tahtoo samaan sänkyyn.

-10° Aika suunnitella lomaa Afrikassa. Lappalaiset menevät uimaan.

-12° Niin kylmä, ettei edes sada lunta.

-15° Ranskalaiset autot eivät käynnisty.

-18° Helsingin talonomistajat panevat lämmön päälle.

-20° Hengitys muuttuu kuuluvaksi.

-22° Amerikkalaiset autot eivät käynnisty. Ei tarkene luistella.

-23° Poliitikot alkavat surra asunnottomien kohtaloa.

-24° Japanilaiset autot eivät käynnisty.

-26° Hengitystä voi leikata iglun rakennusaineiksi.

-29° Kissa tahtoo samaan pyjamaan.

-30° Saksalaiset autot eivät käynnisty. Lappalainen kiroaa, potkaisee renkaaseen ja lähtee käynnistämään Ladaa.

-31° Ei tarkene suudella, huulet jäätyisi yhteen. Lapin jalkapallojoukkue alkaa harjoitella kevätkautta varten.

-35° Aika suunnitella kahden viikon kuumaa kylpyä. Lappalaiset lapioivat lunta katolta.

-39° Elohopea jäätyy. Ei tarkene ajatella. Lappalaiset panevat paidan ylimmänkin napin kiinni.

-40° Auto tahtoo samaan sänkyyn. Lappalaiset panevat villapaidan päälle.

-45° Lappalaiset sulkevat kylpyhuoneen sisäikkunan.

-50° Merileijonat lähtevät Grönlannista. Lappalaiset vaihtavat sormikkaat rukkasiin.

-70° Jääkarhut lähtevät Pohjoisnavalta. Lapin yliopistolla vietetään urheiluiltapäivää.

-75° Joulupukki lähtee Napapiiriltä. Lappalaiset laskevat lakin korvaläpät alas.

-250° Alkoholi jäätyy. Lappalainen suuttuu.

-268° Helium muuttuu nestemäiseksi.

-270° Helvetti jäätyy.

-273,15° Absoluuttinen nollapiste. Kaikki alkeishiukkasten liike lakkaa. Lappalaisetkin myöntävät, että jo vain alkhaa olla vähän vilphoista, pisthäppä toinen koshu...
Vastaa Viestiin