hydrauliikka apuja

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

kultaluoto
Vitos -nuffisti
Viestit: 45
Liittynyt: 05 Marras 2010, 18:46
NLCF r.y jäsen Nro: 746
Paikkakunta: närpiö

tommonen viritys toi menee etukauhalle eikä pysy päällä hytistä tosta jos tulee taaksepäin 2mm niin ei toimi sen takia rautalangalla kiinni olisko tohon apuja olis kiva hytistä saada toimiin kait tosta selvii mikä vipu
leyland perä 003.jpg
leyland perä 003.jpg (226.05 KiB) Katsottu 4080 kertaa
syö säästäen savea sanoi sammakko pojallensa
leyland 384 -72
kultaluoto
Vitos -nuffisti
Viestit: 45
Liittynyt: 05 Marras 2010, 18:46
NLCF r.y jäsen Nro: 746
Paikkakunta: närpiö

eikö kukaan osaa neuvoo , kyse leukku 384 hydrauliikan apujärjestelmästä ei tahdo pysyä päällä muutakuin säätövivun repusta sitoo rautalangalla aivan ääriasentoon, mikä systeemi siellä repussa oikein on onko mitään tehtävissä olis se kiva ku sais hytistä päälle apujärjestelmä on muuten kaksitoimiseelle etukauhalle
syö säästäen savea sanoi sammakko pojallensa
leyland 384 -72
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7384
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Eli tuo on apujärjestelmän vipu jos sain kuvasta selvää? Otat kippiliittimestä paineen etukuormaajan venttiilistölle ja haluat, että se pysyisi koko ajan päällä jotta voit kuormata ja taas vapauttaa tuon kun käytät nostolaitetta? Siellä ohjaamossa, hydraulivivuston "kaarilla" pitäisi olla sellainen lukitusnasta tai klamppi, jolla saadaan tuo kippiliittimen paine päälle asentoon lukituksi, juurikin esim. tuollaista etukuormaimen venttiililohkoa varten. Jos ei ole niin sellaisen korvaa vaikka "mustekala".

Tuolle vivulle on säätö:

Lisähydrauliikan säätö:
Kierrä haarukan takana oleva mutteri auki. Poista jousisokka ja tappi.
Vedä lisähydrauliikan vipu täyden noston asentoon ylös hahlossaan (lukitse sinne). Käännä ohjausvipu (kuvassa näkyvä) perärepusta suoraan kokonaan eteenpäin.
Säädä haarukkaa pyörittämällä niin, että akseli voidaan asentaa takaisin helposti. Asenna jousisokka ja kiristä mutteri.

Nyt vivusto on säädetty.

Suomalainen korjausohjekirja opastaa tuon toisin, eli vipu laskuasentoon ja ohjausvipu taka-asentoon. Varmasti sama kumminpäin tuon tekee.

Tässä vielä lisäohjeistusta myös muiden vipujen säätöön:
Tärkeä myös näitä lainatessa kertoa seuraava:
Lähde: Leyland 384 & 344 Korjausohjekirja, British Leyland Motor Corporation, 1970
Liitteet
vivustot.jpg
vivustot.jpg (41.16 KiB) Katsottu 3971 kertaa
korjaamokirja.jpg
korjaamokirja.jpg (51.29 KiB) Katsottu 3972 kertaa
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
kultaluoto
Vitos -nuffisti
Viestit: 45
Liittynyt: 05 Marras 2010, 18:46
NLCF r.y jäsen Nro: 746
Paikkakunta: närpiö

aivan niinkuin olit kuvannu se on tossa kuvassa toi ylenpi vipu täytyy koittaa lukita se neliskulmainen vipu siellä hytissä ajattelin että onko siinä joku vika kun ei ole ku tommonen 1-2mm se säätö alue ku paineet menee päälle et sen takia ei meinaa pysyä päällä ole säätäny sitä niin paljo ku on varaa :roll:onko siellä repun sisällä minkä lainen touhu onko kulunu vai voiko säätää ku toi säätöalue noin pieni kävin kokeilemassa vaikka sitoo vivun kuinka ei pysy ku hetken päällä sit rupee hiipuun
syö säästäen savea sanoi sammakko pojallensa
leyland 384 -72
nisu
Nuhvitietäjä
Viestit: 373
Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Tuossa omassa 270 joutu kyseisen tangon jatkamaan ,kun säätövara ei riittäny ,hitsasin
tangon takapäähän alusprikat kylkeen ,jolloin tappi kulkee alkuperäisen tangon takana ,eli
tanko piteni noin 10 mm. :wink:
kultaluoto
Vitos -nuffisti
Viestit: 45
Liittynyt: 05 Marras 2010, 18:46
NLCF r.y jäsen Nro: 746
Paikkakunta: närpiö

no nyt toimii hytistä pikakorjaus ei muutaku kärkipihdit säätötangon väliin niin pysyy ulosotto päällä se on kun on hytti vaidettu uudempaan niin vivusto on vähä erilainen pitää korjata paremmin ku tulee kesä ja lämmin ei tartte kaikkia kylmäs tehä mun mielestä toi apujärjestelmän käyttövipu perärepus ei oo niin ku pitäis aivan kun ei aukaisis venttiiliä kunnolla
syö säästäen savea sanoi sammakko pojallensa
leyland 384 -72
Vastaa Viestiin